Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Siedem ciągników siodłowych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Co wybrać?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Z tej siódemki wybieram:
DAF-a
0%
 0%  [ 0 ]
Iveco
0%
 0%  [ 0 ]
MAN-a
33%
 33%  [ 1 ]
Mercedesa
33%
 33%  [ 1 ]
Renault
33%
 33%  [ 1 ]
Scanię
0%
 0%  [ 0 ]
Volvo
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Wto 9:06, 10 Sie 2010    Temat postu: Siedem ciągników siodłowych

Prowadzisz swoją firmę transportową. Wozisz ładunki po całej Europie. Potrzebny ci jest nowy ciągnik siodłowy. Twoje wymagania to: kwota do 250 000 zł oraz rok produkcji minimalnie 2008. A oto i kandydaci:

DAF FX105 460
Prezentowany DAF jest z roku 2008 i przejechał 165 000 km. W wyposażeniu ma ABS, klimatyzację, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, ogrzewanie postojowe, elektryczne szyby oraz lusterka, lodówkę i skylights.
Napędza go silnik diesla o mocy 460 KM.
CENA: 227 265 zł
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Iveco Stralis 450
Ten Stralis również pochodzi z 2008 roku, przejechał do tej pory 120 000 km. W swoim wyposażeniu posiada: ABS, elektryczne lusterka, elektryczne szyby, klimatyzację, ogrzewanie postojowe, wspomaganie kierownicy, lodówkę.
Iveco napędzane jest przez 450-konny silnik.
CENA: 160 000 zł
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


MAN TGX 18.480
Prezentowany MAN został wyprodukowany w 2008 roku, a do tej pory przejechał 389 000 km. W swoim wyposażeniu ma: ABS, EBS, automatyczną skrzynię biegów, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, ASR, ogrzewanie postojowe, CB radio, intarder, retarder, lodówkę.
TGX-a napędza 480-konny turbodiesel.
CENA: 210 918 zł
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Mercedes Actros 1884 LS
Ten Actros jest z tego samego roku co w/w ciężarówki. Przejechał do tej pory 156 000 km. W swoim wyposażeniu posiada: ABS, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, ASR, tachograf, ogrzewanie postojowe, lodówkę, tempomat.
Actrosa napędza turbodoładowany silnik diesla o mocy 435 KM.
CENA: 222 879 zł
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Renault Magnum 18.460
Magnum 18.460 również zostało wyprodukowane w 2008 roku i przejechał on do tej pory 80 000 km. W swoim wyposażeniu ma: ABS, elektryczne lusterka i szyby, klimatyzację, wspomaganie kierownicy.
Renault napędza 460-konny turbodoładowany silnik diesla.
CENA: 240 000 zł
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Scania R440
Ta Scania R440 opuściła fabrykę w 2008 roku. Do tej pory przejechała 80 000 km. W swoim wyposażeniu posiada: ABS, EBS, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, ASR, tachograf, ogrzewanie postojowe, intarder, retarder, lodówkę.
R440-kę napędza silnik o mocy 440 KM.
CENA: 242 000 zł
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Volvo FH13/440
Prezentowane Volvo opuściło fabrykę w tym samym roku co w/w ciężarówki. Przez ten czas przejechało ono 230 000 km. W swoim wyposażeniu auto ma: ABS, klimatyzację, ksenony, lodówkę, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, elektryczne lusterka oraz szyby.
FH13 napędza 440-konny silnik.
CENA: 205 000 zł
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


(C) motoallegro
(C) otomoto
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Z tej siódemki wybieram:
DAF-a
0%
 0%  [ 0 ]
Iveco
0%
 0%  [ 0 ]
MAN-a
33%
 33%  [ 1 ]
Mercedesa
33%
 33%  [ 1 ]
Renault
33%
 33%  [ 1 ]
Scanię
0%
 0%  [ 0 ]
Volvo
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:13, 10 Sie 2010    Temat postu:

Dziękuję Ci za to porównanko. Mając firmę transportową szukałbym wygodnego i niezawodnego pojazdu. Wybierałbym między Dafem, Volvem i Mańkiem. Te auta mają te dwa podstawowe przymioty, posiadają najwyższe kabiny, co bardzo podnosi ich wygodę. Właśnie z tych powodów odpadła jakże piękna Skakanka R-ka, ale ona ma kabinę Highline, która jest bardziej na średnie dystanse. Co innego gdyby to była kabina Topline, wtedy pewnie bym wybierał między czterema autami.
Wszystkie auta posiadają zbliżone moce, więc tutaj to zostawiam całkiem z boku, bo dzisiaj to właśnie te 420-440KM to jest w aucie ciężarowym niezbędne minimum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Z tej siódemki wybieram:
DAF-a
0%
 0%  [ 0 ]
Iveco
0%
 0%  [ 0 ]
MAN-a
33%
 33%  [ 1 ]
Mercedesa
33%
 33%  [ 1 ]
Renault
33%
 33%  [ 1 ]
Scanię
0%
 0%  [ 0 ]
Volvo
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
tajger




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:46, 30 Sie 2010    Temat postu:

jak to w teorii wszystko pieknie wyglada...

btw.w cenie magnum jest naczepa i nie porownuje sie cen ciagnikow na normalnych kolach i tzw. low deck'ow

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Z tej siódemki wybieram:
DAF-a
0%
 0%  [ 0 ]
Iveco
0%
 0%  [ 0 ]
MAN-a
33%
 33%  [ 1 ]
Mercedesa
33%
 33%  [ 1 ]
Renault
33%
 33%  [ 1 ]
Scanię
0%
 0%  [ 0 ]
Volvo
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:36, 03 Wrz 2010    Temat postu:

Ale tutaj nie jest porównanie cen ciągników. Po za tym dlaczego nie porównuje się zestawów typu normal do mega? Jak dla mnie bardzo dobre porównanie. Planując zakup samochodu ciężarowego należy wszystko przeanalizować, również to czy będzie to zestaw 96cbm czy będzie to zestaw 120cbm. Więc ja tutaj nie widzę kolego problemu w tym porównaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Z tej siódemki wybieram:
DAF-a
0%
 0%  [ 0 ]
Iveco
0%
 0%  [ 0 ]
MAN-a
33%
 33%  [ 1 ]
Mercedesa
33%
 33%  [ 1 ]
Renault
33%
 33%  [ 1 ]
Scanię
0%
 0%  [ 0 ]
Volvo
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
tajger




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:21, 03 Wrz 2010    Temat postu:

aha, rozumiem, ja bralem pod uwage cene stad te uwagi.
megi sa duzo tansze niz zwykle, kicha z nimi jesli chodzi o jazde i eksploatacje, stad trudno je odsprzedac i nikt ich nie lubi Razz a na towary objetosciowe przewoznicy wola zestawy typu tandem z tego co sie orientuje.

a co do niezawodnosci to wszystkie wrzucil bym do jednego kosza, do 0,5 mln km jest ok (oczywiscie nie zawsze) a potem zaczynaja sie klopoty, ale kogo to obchodzi, do tego czasu zazwyczaj pojazd sie amortyzuje i sie go wymienia.

jesli chodzi o komfort to daf, man i magnum przoduja, scania i volvo zawsze byly tymi ciasniejszymi z komfortem jazdy wlacznie.

takie moje odczucia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Z tej siódemki wybieram:
DAF-a
0%
 0%  [ 0 ]
Iveco
0%
 0%  [ 0 ]
MAN-a
33%
 33%  [ 1 ]
Mercedesa
33%
 33%  [ 1 ]
Renault
33%
 33%  [ 1 ]
Scanię
0%
 0%  [ 0 ]
Volvo
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:09, 03 Wrz 2010    Temat postu:

A tutaj się z Tobą zgadzam w 100%. Jak objętościowe to rzeczywiście lepszy jest tandem no bo na ma wtedy kubaturę 120 i nawet 150cbm. Tak naprawdę co do wygody ciągników to nie mam pojęcia, nigdy nie jeździłem, więc tutaj bardziej mam takie "kobiece" podejście czyli to co bardziej mi się podoba, co bardziej lubię. Co do niezawodności to 0,5mln to tak trochę mało, te auta wytrzymują obecnie już 2 do 3 mln. Nie dalej jak w zeszłym tygodniu jadąc pod Monachium spotkałem kolegę w Scanii z moich okolic i mówił, że jego auto ma już ponad milion na kołach i jeździ. Wszystko jest kwestią dbania o samochód. A pamiętajmy, że o auta użytkowe trzeba dbać bo to jest narzędzie pracy, na którym się zarabia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Z tej siódemki wybieram:
DAF-a
0%
 0%  [ 0 ]
Iveco
0%
 0%  [ 0 ]
MAN-a
33%
 33%  [ 1 ]
Mercedesa
33%
 33%  [ 1 ]
Renault
33%
 33%  [ 1 ]
Scanię
0%
 0%  [ 0 ]
Volvo
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
tajger




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:26, 03 Wrz 2010    Temat postu:

oczywiscie 2,3 mln bez remontu generalnego. I moge sie zalozyc ze ten kolega nie powiedzial Ci wszystkiego - wszyscy tak mowia, albo sie nie psuje, albo siara i na zlom. Sprzeglo, zasilanie silnika, zawory powietrzne, czujniki, miechy pneumatyczne czy rozrusznik te m.in. rzeczy podlegaja wymianie/regeneracji przed 1 mln. I rzeczywiscie, eksploatacja jest chyba najwazniejsza Smile
ale jak sie widzi "kierowce" ktory po kilkugodzinnej jezdzie z pelnym ladunkiem zjezdzajac na parking wylacza silnik nawet przed zaciagnieciem recznego to lepiej nie wiedziec jak auto dostaje po tylku Confused

a legendarna niezawodnosc np. scanii serii 3 czy 4 to juz nie odwracalna przeszlosc...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Z tej siódemki wybieram:
DAF-a
0%
 0%  [ 0 ]
Iveco
0%
 0%  [ 0 ]
MAN-a
33%
 33%  [ 1 ]
Mercedesa
33%
 33%  [ 1 ]
Renault
33%
 33%  [ 1 ]
Scanię
0%
 0%  [ 0 ]
Volvo
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Pią 21:38, 03 Wrz 2010    Temat postu:

Wujek od 22 lat jeździ Manami, miał ich 4, każdy miał grubo ponad 1mln km, Manem TGA ma przejechane w tej chwili 1 245 000km i wymienia tylko elementy, które naturalnie ulegają zużyciu. Swoją drogą, że jest świetnym kierowcą i bardzo dba o samochody. W ciągu swojej 31 letniej " kariery " nigdy nie miał wypadku ani stłuczki, nawet z czyjejś winy, co o czymś świadczy. Jego samochód nie ma nawet zarysowań ani tego typu rzeczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Z tej siódemki wybieram:
DAF-a
0%
 0%  [ 0 ]
Iveco
0%
 0%  [ 0 ]
MAN-a
33%
 33%  [ 1 ]
Mercedesa
33%
 33%  [ 1 ]
Renault
33%
 33%  [ 1 ]
Scanię
0%
 0%  [ 0 ]
Volvo
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
tajger




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:26, 03 Wrz 2010    Temat postu:

hehe, zauwazylem pewna prawidlowosc, jak ktos mi mowi kogo wlasnie wujek, ojciec jezdzi to auta w ogole sie nie psuja, rewelacja.
rzeczywistosc jest inna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Z tej siódemki wybieram:
DAF-a
0%
 0%  [ 0 ]
Iveco
0%
 0%  [ 0 ]
MAN-a
33%
 33%  [ 1 ]
Mercedesa
33%
 33%  [ 1 ]
Renault
33%
 33%  [ 1 ]
Scanię
0%
 0%  [ 0 ]
Volvo
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 0:20, 04 Wrz 2010    Temat postu:

Oczywiście, że rzeczywistość jest inna. Oczywiście masz tutaj też rację. Kolega mówiła, że auto ma przejechane 1mln, ale narzekał, że jeździ nim ciągle 200-tu kierowców (oczywiście przesada). Oczywiście jest też prawdą, że milion kilometrów nie oznacza wcale, że przy aucie nic nie trzeba będzie zrobić. Zawsze w każdym aucie, nawet tym najlepszym i najdroższym coś się zużyje, coś trzeba będzie wymienić. Auto jest jednak skomplikowanym mechanizmem, składającym się z wielu tysięcy części, które zużywają się, niszczą się itp. Nie wyobrażam sobie sytuacji, żebym kupił nowe auto i założył, że przez pierwszy milion kilometrów jego eksploatacji będę tylko ewentualnie płyny wymieniał. Ale jak słusznie zauważyłeś, założenie jest, że cały pojazd do naprawy głównej ma wytrzymać ten milion km, a w trakcie drobniejsze naprawy zawsze nastąpią. Natomiast kwestia niezawodności również zależy od dbałości o powierzony sprzęt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Z tej siódemki wybieram:
DAF-a
0%
 0%  [ 0 ]
Iveco
0%
 0%  [ 0 ]
MAN-a
33%
 33%  [ 1 ]
Mercedesa
33%
 33%  [ 1 ]
Renault
33%
 33%  [ 1 ]
Scanię
0%
 0%  [ 0 ]
Volvo
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Sob 0:33, 04 Wrz 2010    Temat postu:

Nie chcesz nie wierz, wątpię żebyś w życiu miał tyle styczności z ciężarówkami wszelkiego typu co On i przejechał nimi tyle kilometrów. Jeżeli według Ciebie, psuciem można nazwać wymianę tarcz hamulcowych i tego typu pierdół, to masz rację - psują się. Wszystko zależy od stylu jazdy i umiejętności jakie posiada kierowca, bo tego typu samochodami trzeba po prostu umieć się obsługiwać, bo to, że 25 letni gówniarz wykończy takie autko w 200 000km jest normalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Z tej siódemki wybieram:
DAF-a
0%
 0%  [ 0 ]
Iveco
0%
 0%  [ 0 ]
MAN-a
33%
 33%  [ 1 ]
Mercedesa
33%
 33%  [ 1 ]
Renault
33%
 33%  [ 1 ]
Scanię
0%
 0%  [ 0 ]
Volvo
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
tajger




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:33, 04 Wrz 2010    Temat postu:

i nie uwierze Ci kolego, ze nic nie bylo robione, pomijajac bzdury typu filtry, klocki. Zwłaszcza w tga, w d20. Tak, nie mam nawet czesci tego doswiadczenia, ale ojciec ma firme, gdzie 2 auta sa naprawde dbane i nie jezdza nimi 20 latkowie, a ja znam historie serwisowa od 600 k km. Ostatni kwitek z serwisu na 6000 zl i nie sa to czesci eksploatacyjne, a auto ma prawie banke (jeden ciagnik).

wszyscy wiemy jak jak to jest z nowymi samochodami, ma sie psuc zeby serwis nie upadl, a z ciezarowkami jest dokladnie tak samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Co wybrać? Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin