 |
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Nie 7:10, 15 Lip 2007 Temat postu: Suzuki GSX 1300 R Hayabusa (2008) |
|
|
Suzuki jako pierwsza firma motocyklowa prezentuje swoje nowości na rok modelowy 2008.
Z zewnątrz model Hayabusa nie wiele się zmienił w stosunku do poprzednika. Jedyną zauważalną na pierwszy rzut oka zmianą jest nowy reflektor z przodu w kształcie klina, a bo jego bokach wloty powietrza. Obok tychże wlotów zamontowano kierunkowskazy. Motocykl poruszać się będzie na 17-calowych kołach, na który zamontowano opony o rozmiarze 120/70 ZR 17 z przodu i 190/50 ZR 17 z tyłu.
Za dużym zbiornikiem o pojemności 21 l jest jednomiejscowe siodełko, a motocykl zakończony jest aerodynamiczną obudową, zamiast której można zamontować drugie siedzenie. Po bokach zamontowano końcówki układu wydechowego, którego kolektor wydechowy ułożono w hierarchii 4-2-1-2. Motor spełnia normę emisji spalin Euro 3.
Pod nadwoziem motoru pracuje 4-suwowy 4-cylindrowy rzędowy silnik chłodzony cieczą o pojemności 1340 ccm (czyli ma zwiększoną pojemność skokową o 41 ccm). Nowy silnik otrzymał większy airbox, 16 nowych zaworów tytanowych, system SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve - dwa wtryskiwacze na cylinder), kute tłoki z powierzchnią SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), przysłonę dławiącą SET (Suzuki Exhaust Tuning) i wiele innych modyfikacji. Większość opisanych nowoczesnych technologii, pierwotnie zaprojektowanych dla motocykli wyczynowych, pojawiła się w tegorocznym litrowym GSX-R.
Niestety Suzuki nie podało oficialnych informacji na temat mocy, momentu obrotowego, przyspieszenia i prędkości maksymalnej. Jednak brytyjski serwis motorcyclenews.com, odwołując się na źródła bliskie szefostwu Suzuki, mówi o mocy 198 KM. Siła napędowa przenoszona będzie na tylne koło poprzez nowe sprzęgło z regulowanym poślizgiem, 6-biegową przekładnię i łańcuch. Wzorem GSX-R 1000 nowa Hayabusa otrzyma także trzy mapy wtryskowe z możliwością wyboru trybu przyciskiem na kierownicy.
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
(C) roadlook.pl
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:51, 15 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Jakoś nie widze sensu budowania tego motoru. Mogli dać mu 1000 zamiast 1340 cm3 i tak w 1 litrówce pojedzie 300km/h a wiecej nie może bo motocykle są za bardzo dostępne i są blokowane do tej prędkości. Poza tym Hayabusa to najbrzydszy motor na rynku. jakbym ja miał kupować to wybrałbym GSX-R 750 a jakbym chciał cos o większej pojemności to albo Honde Fireblade albo KawasakiZX-12R Ninja.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motofanka
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Motolandia
|
Wysłany: Sob 18:50, 21 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
w każdym motocyklu jest ukryty sens...Niewielkie zmiany..Hmm..chyba każda firma tak działa ale o to właśnie chodzi..żeby technika w danych modelach posuwała się na przód..Hayabusa jest na swój sposób ładna i moim zdaniem nie potrzebne są jej jakieś dodatkowe modyfikacje bo ona z biegiem czasu nadal jest piękna i wychwalana w oczach motocyklistów..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|