|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Nie 8:36, 27 Cze 2010 Temat postu: Ford Focus CC |
|
|
Ford miał długą przerwę w robieniu kompaktowych kabrioletów - ostatni na bazie Escorta był produkowany do 1999 roku. Na swój powrót Ford musiał czekać aż do 2006 roku, kiedy to zaprezentował Focusa CC bazującego na drugiej generacji Focusa.
Przód odmiany CC jest identyczny jak pozostałych odmian nadwoziowych Focusa. Z boku widać już różnice - duże drzwi, zupełnie inaczej poprowadzona linia dachu. Z tyłu auto wywołuje mieszane uczucia - jednym może się podobać a innym nie. Choć trzeba przyznać, że tył nie jest zbyt nudny - duże lampy a pomiędzy nimi gruba chromowana listwa z napisem Focus. Dach jest dwuczęściowy i składa/rozkłada się po przyciśnięciu guzika. Focus CC, podobnie jak inne odmiany nadwoziowe "fordowskiego" kompaktu, w 2007 roku został poddany niewielkim zmianom. Zmienił się głównie przód oraz nieco wnętrze.
Deska rozdzielcza jest identyczna jak ta, która montowana jest w pozostałych wersjach Focusa II, czyli wszyscy ją dobrze znamy. We wnętrzu Focusa CC konstruktorzy zaprojektowali cztery miejsca - jak to zazwyczaj jest w autach tej klasy. Jednak z tyłu posadzimy chyba tylko kogoś, kogo nie lubimy albo kogoś kto pozbawiony jest nóg. Kompaktowe coupe-cabrio Forda może się pochwalić bagażnikiem - o ile przy złożonym dachu ma on pojemność 248 litrów to po jego rozłożeniu pomieści aż 534 litry bagażu (czyli jest to wtedy największy bagażnik spośród kompaktowych coupe-cabrio).
Focus CC oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia - Trend, Sport i Titanium. W dwóch pierwszych dostaniemy: ABS, ESP, cztery poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach, podgrzewane elektrycznie regulowane lusterka boczne, podgrzewane przednie fotele z pamięcią ustawienia, komputer pokładowy, manualną klimatyzację oraz system audio składający się z radia CD i sześciu głośników. W Titanium zamiast sprzętu audio jak w niższych wersjach otrzymujemy radio CD/MP3 z 8 głośnikami. Poza tym w najbogatszej wersji mamy dodatkowo w standardzie: automatyczną dwustrefową klimatyzację, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne (niedostępne w innych wersjach) oraz skórzaną tapicerkę.
Jako opcje przewidziane są: nawigacja satelitarna (od 2500 zł), podgrzewana przednia szyba (800 zł), czujniki parkowania z tyłu (2100 zł), reflektory ksenonowe (4300 zł), przycisk służący do uruchamiania auta (800 zł), tempomat (od 700 zł). Do wersji Trend i Sport można dokupić 2-strefową automatyczną klimatyzację za 2500 zł.
Oferta silników w Fordzie Focusie CC jest mocno ograniczona w porównaniu z tym, co mamy w innych wersjach nadwoziowych. W Coupe-Cabrio mamy do wyboru jeden z trzech silników. Dwa z nich to benzyniaki - 1.6/100 KM oraz 2.0/145 KM. Ten pierwszy zapewnia autu dosyć dobre osiągi - 0-100 km/h w 13,2 sekundy, prędkość maksymalna wynosząca 182 km/h i średnie spalanie około 7,1 L/100 km. Drugi silnik oferuje lepsze osiągi - 0-100 km/h w 10,5 sekundy, V-max wynosząca 208 km/h - przy niewiele wyższym spalaniu - około 7,5 L/100 km. Trzecią jednostką napędową jest turbodiesel 2.0 TDCI, który ma moc 136 KM i moment obrotowy wynoszący 320 Nm. Rozpędza on Focusa CC do 100 km/h w czasie 10,3 sekundy i zapewnia mu prędkość maksymalną równą 205 km/h. Średnie zużycie paliwa to około sześciu litrów oleju napędowego na sto kilometrów. Do mocniejszego benzyniaka i do diesla można w opcji zamówić sobie czterostopniową automatyczną skrzynię biegów.
Ford Focus CC zaczyna się powoli pokazywać również na rynku samochodów używanych. Ceny zaczynają się od około 45 000 - 50 000 zł za egzemplarze z początku produkcji.
Nowego Focusa CC w salonie kupimy za 89 900 zł (1.6 Trend), za najtańszą wersję dwulitrową zapłacimy 96 650 zł, za ten sam silnik z automatem - 102 150 zł, a za najdroższą wersję 2.0 Titanium -103 990 zł. Za najtańszego diesla przyjdzie nam wydać 106 400 zł, za 2.0 TDCI z automatem - 107 990 zł, a za najdroższą wersję z turbodieslem (która jest również najdroższą wersją Focusa CC) w wyposażeniu Titanium - 113 740 zł.
FOTO:
- sprzed liftingu:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- po liftignu:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
(C) mojeauto.pl
(C) netcarshow
(C) "Katalog Auto Świat: Nowości 2010"
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olgaj1
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 0:15, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Aż jestem ciekaw co nowego wymyślą
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolla34
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:43, 16 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Świetny samochód - pięknie się prezentuje:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomysz
Dołączył: 18 Gru 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:37, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Kurcze, taki kabrio w którym nie czujesz sie jak w cabrio
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filli9053
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:11, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
motomysz napisał: | Kurcze, taki kabrio w którym nie czujesz sie jak w cabrio |
Dokąd ten świat zmierza? Strach się bać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wyciagarkinet
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:38, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Linia nadwozia tego cabrio przy złożonym dachu przypomina raczej nowsze BMW , co moim zdaniem idzie Focusowi na plus. Ciężko obecnie o kabriolet, który nie wygląda kobieco
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dynamical
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:16, 04 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
karolla34 napisał: | Świetny samochód - pięknie się prezentuje:) |
Również tak uważam ! Naprawdę piękny
_________________
Ford focus nowy - [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Avde.pl
Dołączył: 28 Wrz 2018
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:33, 13 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Może nie tyle piękny co oryginalny i nietuzinkowy, faktycznie zwraca swoją uwagę, oby w parze z efektownym wyglądem szła również jego niezawodność
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|