|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Pią 16:04, 18 Maj 2007 Temat postu: Ford Ranger |
|
|
Na rynku amerykańskim Ford słynie (poza Mustangami) z produkcji pickupów serii F. W ofercie (w USA) ma zarówno "mały" (jak na amerykańskie warunki) model F150 jak i ogromny F450. Teraz firma Ford zaproponowała europejskiej klienteli model Ranger.
Przód jest jakby z innej epoki - wielki, prostokątny, obramowany chromowaną obwódką (chrom ma także na poprzeczkach) grill z wielkim, eliptycznym, granatowym logiem Forda na środku. Reflektory są równie proste w formie - są prostokątne. Widoczność do tyłu poprawiają wielkiej (oczywiście prostokątne) lusterka. Z tyłu rzucą się nam w oczy duże klosze świateł oraz duży znaczek Forda. Wersja Limited różni się od wersji XL oraz XLT zewnętrznie - ma chromowane progi oraz tylną belkę (która jest jednocześnie zderzakiem). Wersja ta ma również lakierowane w kolorze nadwozia poszerzenia nadkoli.
Klienci mają do wyboru trzy wersje kabin. Podstawowa jest dwudrzwiowa i dwuosobowa (występuje tylko w wersji XL). Ma największą pakę (2280 mm długości) oraz największą ładowność (1235 kg). Te rzeczy czynią tą wersję typowym wołem roboczym. Drugą wersją kabiny jest dwudrzwiowa, 4-osobowa wersja (występuje w tej samej wersji co krótka kabina) (tzw. półtorej kabiny). Aby zająć w niej miejsce na tylniej dwuosobowej ławce trzeba złożyć przedni fotel. Długość paki tej wersji jest pośrodku między wersją 2- a 4-osobową (wynosi 1753 mm), tak samo jest z ładownością (1225 kg). Najczęstszym kupowanym typem kabin pickupów w Polsce to 4-drzwiowe, 5-osobowe nadwozie. Na tylną kanapę można wygodnie usiąść, wchodząc na nią przez drugą parę drzwi. Jednak ta wersja ma najkrótszą pakę i najmniejszą ładowność (odpowiednio 1530 mm i 1175 kg). Ta kabina występuje we wszystkich poziomach wyposażenia. Ale jeżeli ktoś uzna, że ładowność, którą oferuje Ford Ranger jest dla niego za mała może holować tym samochodem przyczepę o masie do 3 ton.
Wewnątrz miejsca tyle co w kompakcie. Kierowca siedzi za czteroramienną kierownicą, na której umieszczono logo Forda. W wyposażeniu seryjnym każdego Forda Rangera znajdą się: poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system ABS, wspomaganie oraz regulowanie kierownicy, elektryczne szyby oraz lusterka, radio z CD czy centralny zamek. W najbogatszej wersji, Limited, do wyposażenia seryjnego należą (oprócz wcześniej wymienionych rzeczy): skórzana tapicerka, klimatyzacja, czujniki parkowania czy pakiet stylistyczny obejmujący chromowane progi, tylną belkę-zderzak oraz lakierowane w kolorze karoserii poszerzenia nadkoli. Wszystkie dostępne w Polsce wersje Rangera są wyposażone w napęd na cztery koła.
Pod maską "fordowskiego" pickupa pracuje silnik wysokoprężny o pojemności 2.5 litra, który generuje moc 143 KM i moment obrotowy równy 330 niutonometrom. Osiągi nie są oszałamiające, ale nie chodzi o nie w tego typie aut tak bardzo jak w aucie sportowym (Ranger waży - w zależności od wersji - od 1785 kg do 1845 kg). Sprint od zera do setki zajmuje 17,9 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 158 km/h. Silnik spala średnio 8,9 litra na każde przejechane 100 kilometrów. Z jednostką napędową współpracuje 5-biegowa, manualna skrzynia biegów.
Za najtańszą, roboczą, wersję Forda Rangera musimy zapłacić 68 515 zł*. To (na pierwszy rzut oka) duża suma. Ale myślę, że rekompensuje ją bogate wyposażenie seryjne. Wersję "półtora kabinową" kupimy za 78 031 zł*. Za najtańszą wersję z 4-drzwiową 5-osobową kabiną trzeba zapłacić 85 644 zł*. Najbogatszy Ranger to wydatek 104 200 zł*.
Czy Ford Ranger ma szansę zawojować rynek pickupów w Polsce? Moim zdaniem tak, bogate wyposażenie, duża ładowność (w zależności od wersji od 1235 kg do 1175 kg) oraz dobry silnik mogą sprawić, że na pewno wprowadzi trochę zamieszania w tym segmencie. Droższy od Forda w podstawowej wersji (w tym segmencie) jest tylko SsangYong Actyon Sports (kosztuje 73 700 zł*).
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
* ceny pod odliczeniu 22% podatku VAT; ceny z VAT-em: 87 840 zł, 100 040 zł, 109 800 zł, 133 590 zł. Cena SsangYounga to 97 900 zł.
(C) text: mój na bazie artykułu w "Katalogu Auto Świat 4X4"
(C) foto: google.pl mojeauto.pl
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kurczak
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 16:27, 18 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Rynek pick-upów w naszym kraju rośnie niezwykle szybko ;]
Te auta stały się bardzo popularne od czasu gdy można całkowicie odliczyć od nich podatek. Ford moim zdaniem trochę za długo zwlekał z wprowadzeniem tego modelu, ponieważ rynek został już dominowany przez Navarę, Hiluxa i L200. Jednak z całą pewnością znajdzie się jeszcze wielu chętnych ;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Veyron
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:50, 18 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Stary Ranger mi się nie widział, ale ten jest super. Ma fajny wygląd, ale to chyba nie najważniejsze. Kiedy czytałem o nim w (chyba w ) automoto, to byłem pozytywnie zaskoczony. Myślę ze to dobra propozycja.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:25, 18 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Jeśli miałoby mi autko służyć do rekreacyjnych wyjazdów w teren wybrał bym klasyczną terenówkę z nadwoziem "kombi", a jeśli do pracy to by mi się nie nadał raczej, gdyż wówczas bym szukał dużej otwartej przestrzeni ładunkowej, no chyba, że wersja z krótką dwuosobową kabiną. Ale ponieważ ani nie jeżdżę w teren ani nie potrzeba mi pick-upa to jestem na nie dla tego auta.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapa
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: od bociana.
|
Wysłany: Pią 17:47, 18 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
A ja powiem krótko:
-Wolę Dodge'a Rama.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Pią 20:50, 18 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Nie ma to jak pickup Zwróćmy uwagę na jego cenę.. robi wrażenie (patrząc na jego konkurencje)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sąsiad
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Zielonej Góry
|
Wysłany: Sob 11:40, 19 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Jest nawet całkiem ładny, ale japońce sobie w kasze nie dadzą pluć ;]
Navarra jest zdecydowanie najlepsza w tej klasie, jak dla mnie i chyba nikt nie jest w stanie jej zagrozić xD ;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Sob 12:21, 19 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Tak, tylko Navara jest droższa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
X2400
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew koło Warszawy Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:27, 19 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ford moim zdaniem trochę za długo zwlekał z wprowadzeniem tego modelu, ponieważ rynek został już dominowany przez Navarę, Hiluxa i L200. Ale ponieważ ani nie jeżdżę w teren ani nie potrzeba mi pick-upa to jestem na nie dla tego auta.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Sob 12:41, 19 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Mimo tego, że Nissan czy Toyota wprowadziła już swoje pick-upy to Ford ma bardzo duże szanse na wbicie sie w rynek Tak jak już mówiłem (cena).. Navara jest o ponad 20 tys. droższym autem..
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|