|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Nie 19:42, 09 Gru 2007 Temat postu: Mitsubishi Lancer (nowy) |
|
|
W tym temacie napiszę słów kilka o wchodzącym właśnie na polski rynek nowym Lancerze.
Z zewnątrz nowy Lancer nie jest podobny do poprzednika. Nowa, narysowana ostrymi liniami karoseria, "złe" spojrzenie przednich świateł, czy bardzo ładne tylne lampy. A z boku? Poprawnie narysowany samochód z trójbryłowym nadwoziem. Dodatkowo klienci mogą wybierać między kilkoma rodzajami spojlerów na klapie bagażnika, a w bogatszych wersjach wyposażenia zamontować na zderzakach i progach nakładki, które dodają agresji nadwoziu nowego Lancera. Stojący na parkingu Lancer nawet z podstawową jednostką napędową wygląda jakby miał o 20-30 koni więcej niż ma w rzeczywistości. Ale poczekajmy do przyszłego roku - wtedy w polskich salonach Mitsubishi zagości najmocniejsza, najbardziej kultowa odmiana Lancera - EVO (dokładniej EVO X).
Kokpit poprzedniej generacji Lancera był równie porywający co 80-letnia babcia. W tym nie jest tak nudno. Kierowca ma przed sobą dwa duże zegary, które osadzono w srebrnych tubach. We wnętrzu pasażerowie odnajdą więcej miejsca - długość nadwozia to 4570 mm, a rozstaw osi wzrósł do 2635 mm. Warto w tym miejscu wspomnieć, że nowy Mitsubishi Lancer zbudowany jest na płycie podłogowej Chryslera (przy tworzeniu której udział brał również japoński koncern) - Project Global. Z tej samej platformy korzysta nowa wersja SUV-a Mitsubishi - Outlandera. Na bagaże konstruktorzy przeznaczyli 400 litrów. Z jednej strony to niezbyt dużo, bo tacy konkurenci jak VW Jetta, Opel Astra III Sedan, Ford Focus Sedan czy Toyota Corolla oferują większe bagażniki. Jednak nowy "Misiek" nie jest w aż tak złej sytuacji - mniejszy kufer od niego ma m.in. Honda Civic Sedan.
Skoro mowa była o wnętrzu to nie sposób nie wspomnieć o poziomach wyposażenia w kompaktowym sedanie Mitsubishi. Podstawową wersją wyposażeniową jest wersja Inform, która zawiera: ABS, układ kontroli stabilności i trakcji (z silnikiem 1.5 w za dopłatą), przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne, poduszkę kolanową kierowcy, manualną kilmatyzację, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, centralny zamek i radio z CD/MP3. W bogatszej wersji Invite ponad to otrzymamy: automatyczną klimę, 16-calowe felgi, kierownicę obszytą skórą ze sterowaniem radia, tempomat (niedostępny z silnikiem 1.5), zestaw głośnomówiący Bluetooth, klamki oraz lusterka lakierowane w kolorze nadwozia, chromowaną obwódkę atrapy chłodnicy. W najbogatszej wersji - Intense - otrzymamy dodatkowo jeszcze: 18-calowe felgi, lampy przeciwmgielne, biksenonowe reflektory, światła doświetlające zakręty pakiet spojlerów, MMCS (serwer multimedialny z 30-gigabajtowym dyskiem oraz ekranem dotykowym na konsoli centralnej), skórzana tapicerka, podgrzewane przednie fotele, system dostępu bezkluczykowego oraz system audio firmy Rockford Fosgate wyposażony w 9 głośników i zmieniarkę na 6 CD o łącznej mocy 650 W.
Jako opcje zamówić będzie można: automatyczną skrzynię biegów (tylko do silników benzynowych) za 4 000 zł oraz lakier metalizowany za 1 890 zł.
A teraz zajrzyjmy pod maskę nowego Lancera. Podstawową jednostką napędową jest 1.5-litrowy benzynowy motor o mocy 109 KM i momencie obrotowym wynoszącym 143 Nm. Zapewnia on poprawne osiągi (0-100 km/h: 11,6 s, V-max: 191) przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 6,4 litra na każde przejechane 100 km. Niedługo do oferty benzyniaków dołączy również benzyniak o pojemności 1.8 i mocy 143 KM oraz momentem obrotowym równym 178 niutonometrom. Zapewnia on dobre osiągi (0-100 km/h: 9,8 s, V-max: 204 km/h) przy akceptowalnym zużyciu benzyny wynoszącym 7,7 litra na 100 km. Jedynym silnikiem wysokoprężnym dostępnym w nowym Lancerze jest dwulitrowy DI-D. Ale chwila moment - przecież Mitsubishi nie produkuje do swoich aut silników diesla. No właśnie. Pod kryptonimem DI-D kryje się dobrze znany dwulitrowy TDi z pompowtryskiwaczami. Silnik ma moc 140 KM i moment obrotowy równy 310 niutonometrom. Gwarantuje on autu dobre osiągi (0-100 km/h: 9,6 s, V-max: 207 km/h) przy bardzo niskim zużyciu oleju napędowego - wg producenta ma ono wynosić 5,9 litra na 100 km.
A teraz słów kilka o cenach. Za podstawową wersję z najmniejszym silnikiem przyjdzie nam zapłacić 59 990 zł, za wersję Invite z tym samym silnikiem zapłacić trzeba 66 990 zł. Niestety najbogatsza wersja wyposażenia nie występuje z tym silnikiem. Za najtańszego diesla przyjdzie nam wydać 78 990 zł, za wersję Invite z tym samym silnikiem 84 990 zł, a za najbogatszą wersję Intense 90 990 zł.
FOTO:
- nadwozia:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- wnętrza:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
(C) "Auto Świat: Katalog nowości 2008"
(C) netcarshow.com
(C) mitsubishi.pl
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kurczak
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20:10, 09 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
No już miałem okazję przyglądać mu sie na żywo, wygląda naprawdę dobrze. W przeciwieństwie do imprezy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Nie 20:13, 09 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ja mam teraz jakoś mieszane uczucia do tego tyłu ;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kurczak
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20:19, 09 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Przypomina Alfe 159 na żywo jeszcze bardziej nasuwa się to skojarzenie, ale jak ma spojler to wiadomo od razu że to nie alfa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Veyron
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:15, 09 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Pięknie się prezentuje
PS. Czy temat nie nadaje się bardziej do działu "Na rynku"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kurczak
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 22:21, 09 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Veyron napisał: | PS. Czy temat nie nadaje się bardziej do działu "Na rynku" | Patrzysz czasem ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
X2400
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew koło Warszawy Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:36, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
To podobieństwo do Alfy trochę odrzuca, ale czekamy na EVO w wersji produkcyjnej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:11, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Mi nie wygląda jak Alfa, bo Alfy są piękne a to coś jest brzydkie. Będę inny i po latach miłości do Mitsu wole Impreze, która prezentuje się nawet nieźle w wersji STI. Mam jednak nadzieje że Ford wyprodukuje Focusa, który będzie konkurował z japońskimi konkurentami. Na pewno będzie o wiele lepszy od nich razem wziętych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Pon 20:13, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Michaelw, Ford wypuszcza Focusa RS, który będzie właśnie z nimi konkurował.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|