|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SunmaN
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:23, 25 Lip 2009 Temat postu: Rover 200 Mk III (1995-1999) |
|
|
W tym temacie chciałbym napisać kilka słów o Roverze 200 Mk 3 produkowanym w latach (1995-1999) - następcą modelu Metro.
Samochód był oferowany w wersji 3 jak i 5-cio drzwiowej. Wyróżniał się m.in nową, opływową linią nadwozia przypominającą kroplę, wnętrzem urządzonym w Angielskim stylu dzięki czemu Rover odróżnia się od samochodów innych firm. W momencie wchodzenia na rynek Rover był pojazdem nieco odbiegającym od przeciętnych wzorców i zawierał w sobie cechy które przypadały do innych Angielskich limuzyn. Produkcję modelu 200 zakończono pod koniec 1999r i zastąpiono go modelem 25. Jednak model 25 przeszedł tylko drobny face-lifting (okrągłe przednie światła i wystrój wnętrza).
Początkowo w modelu 200 montowano silniki 8- jak i 16 zaworowe, o pojemności 1.4 o mocy 75km (8v), lub 103km (16v) oraz 16-zaworowy wariant silnika serii 'K' o pojemności 1.6 litra o mocy 111km. Montowano również silniki wysokoprężne serii 'L' o pojemności dwóch litrów. W 1997r. poszerzono paletę silników o 1.8 litrowego, 16 zaworowego silnika benzynowego serii 'K' ze zmiennymi fazami rozrządu (VVC), oraz w 1998r. wzbogacono paletę silników o pojemności 1.1 litra. Są trzy rodzaje silników diesla serii 'L': 220D, 220SD o mocy 86km z turbodoładowaniem oraz mechanicznym wtryskiem paliwa (MEMS Diesel), oraz 220SDi, z intercoolerem, turbodoładowaniem i elektronicznym wtryskiem paliwa firmy Bosch, o mocy 105km.
W serii 200 montowano dwa rodzaje manualnych, 5-cio biegowych skrzyń biegów:
wersje z silnikiem diesla i z silnikiem benzynowym 1.8 są wyposażone w skrzynie 'PG1', pozostałe jednostki posiadają skrzynię R65 (zmodyfikowana skrzynia biegów, której starsze oznaczenie wersji 'MA' można spotkać w samochodach koncernu PSA, np. Peugeot 306).
Przednie zawieszenie złożone jest z kolumn MacPhersona ze sprężynami oraz stabilizatorów poprzecznych. Tylne to zaś to typ belki skrętnej, działającej w rzeczywistości efektywnie dzięki aktywnym amortyzatorom ze sprężynami śrubowymi w połączeniu z pojedynczym wahaczem poprzecznym.
Foto:
-nadwozie
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- wnętrze
[link widoczny dla zalogowanych]
(C) [link widoczny dla zalogowanych]
(C) [link widoczny dla zalogowanych]
PS. Jest to mój pierwszy test, także proszę o wyrozumiałość.
Ostatnio zmieniony przez SunmaN dnia Sob 18:28, 25 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Nie 7:19, 26 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Tekst napisany dobrze.
A co do samochodu - z zewnątrz auto podoba mi się. Ale wewnątrz już niezbyt - wg mnie te drewniane wstawki wyglądają nieco tandetnie (i zapewne takie są).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|