 |
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:31, 21 Mar 2007 Temat postu: TVR Sagaris |
|
|
Jeśli oglądaliście film „Kod dostępu”, a wasza uwaga nie była skupiona jedynie na pięknej Halle Berry, być może zapamiętaliście pewien efektowny sportowy samochód szalejący na ulicach Los Angeles. Był to TVR Sagaris, a za jego kierownicą siedział John Travolta, miłośnik Elvisa, szybkich wozów i dużych samolotów.
Co ma TVR do Abramowicza?
Po zakończeniu zdjęć Travolta oraz grający hakera Stanleya Jobsona Hugh Jackman zachwycali się możliwościami tego pojazdu. Jackman opowiadał nawet, że nauczył się nawet zawracać w miejscu przy prędkości... 200 kilometrów na godzinę. Obaj zachwycali się również egzotycznym wyglądem Sagarisa.
A teraz zagadka – co wspólnego ma ten samochód z piłkarską drużyną Chelsea Londyn? Odpowiedź: rosyjskie pieniądze. Innymi słowy, TVR też ma swojego Abramowicza. Na imię mu Nikołaj Smoleński. Przed dwoma laty ten syn moskiewskiego bankiera wykupił brytyjską markę i tak jak, Roman „Chelskij" zrobił mistrzowską drużynę w Londynie, tak Nikołaj zapragnął robić mistrzowskie samochody w Blackpool. Może dlatego, że tamtejsi piłkarze pałętają się gdzieś po czwartej lidze... Natomiast TVR przestał się szczycić mianem jednego z ostatnich prawdziwie brytyjskich producentów.
Smoleński czwartym właścicielem
Marki tej nie byłoby gdyby nie sir Trevor Wilkinson. To on, zafascynowany wyścigami, w połowie lat czterdziestych rozpoczął budowę swojego pierwszego wyczynowego bolidu. Od imienia Wilkinsona pochodzi też nazwa stworzonej przez niego marki (początkowo nazywała się Trevcar Motors). Premierowy TVR powstał w roku 1949, jednak sławę przyniosły mu modele Grantura z 1958 roku oraz stworzony pięć lat później Griffith. W roku 1965 firmę przejął Martin Lilley, który wyprodukował między innymi kultowego Tasmina i Tuscana oraz zapoczątkował słynne serie S i M. Na początku lat osiemdziesiątych sprzedał jednak TVR Peterowi Wheelerowi, a ten dwa lata temu ustąpił miejsca Smoleńskiemu. Wheeler nie wycofał się jednak z rządzenia firmą – zagwarantował sobie miejsce w zarządzie oraz stanowisko głównego konsultanta do spraw stylistyki i konstrukcji aut.
Lekka i szybka maszyna
Sagaris jest pierwszym modelem rosyjskiej ery w TVR. Nazwa samochodu pochodzi od małego topora wojennego używanego przez Scytów kilkaset lat przed Chrystusem. Broń ta była o tyle groźna, że jest ostrze było w stanie przebić się nawet przez najsolidniejszą zbroję. Nazwany w ten sposób samochód nie mógł więc być małym, spokojnym miejskim pojazdem. Wystarczy powiedzieć, że Sagaris przeszedł chrzest bojowy na torze Le Mans. To wystarczająca rekomendacja.
Konstruktorzy nowego TVR poświęcili wiele pracy na przygotowanie jego nowatorskiej, opływowej sylwetki. Auto projektowano z wykorzystaniem przede wszystkim wyników badań w tunelu aerodynamicznym. Brytyjski inżynierowie korzystali też z doświadczeń zdobytych przy tworzeniu wyczynowych bolidów, takich jak T 350. Dzięki temu nadwozie Sagarisa waży niewiele ponad tysiąc kilogramów. A po połączeniu z 406-konnym silnikiem powstaje lekka i szybka maszyna, która na osiągnięcie prędkości 100 kilometrów na godzinę potrzebuje zaledwie 3,7 sekundy. Sześciocylindrowa jednostka zamontowana pod maską tego auta ma cztery litry pojemności. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pomocą pięciostopniowej manualnej skrzyni biegów. Sagaris potrafi rozpędzić się do 313 km/h.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Veyron
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:39, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Sagaris to chyba najlepszy TVR który jest obecnie produkowany. Wygląda super i setke w 3,7 sek. osiąga 5+/6
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kurczak
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 21:00, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Mi ten samochód z wyglądu się bardzo podoba. Te nietypowe linie. Bez wątpienia wyróżnia się spośród innych aut. Jednak to rosyjskie pochodzenie, to trochę zmniejsza zaufanie do żywotności tego auta... I jakości wykonania... Pocieszające jest to że w głębi duszy jest brytyjczykiem ;]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:05, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy napewno ale wydaje mi się że został zaprojektowany i wyprodukowany zanim rosja go kupiła
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kurczak
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 21:11, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Michaelw napisał: | Nie wiem czy napewno ale wydaje mi się że został zaprojektowany i wyprodukowany zanim rosja go kupiła | A no to bardzo pocieszające by było ;] Bo samochód świetny moim zdaniem ;]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|