 |
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Wto 17:54, 20 Mar 2007 Temat postu: Volkswagen Corrado |
|
|
Volkswagen Corrado jest 3-drzwiowym, coupe stworzonym przez Volkswagena a produkowanym przez Karmanna w Osnabruck. Do budowy zastosowano płytę podłogowa z Passata B3 w tylnej części a przód był wspólny z Golfem i Jettą. Wiele części mechanicznych było wspólnych z innymi Volkswagenami. Corrado produkowano od 1988 do 1995 r. a łączna produkcja osiągnęła 97 521 pojazdów.
Początkowo Corrado miało być trzecią wersją Scirocco, lecz ze względu na o wiele wyższa masę i cenę, Volkswagen zdecydował się na zmianę nazwy. Pomimo dodatkowej wagi Corrado oferowało wyjątkowe właściwości jezdne. Ponadto, znalazło się na prestiżowej liście "25 samochodów, którymi musisz pojeździć przed śmiercią" ogłoszonej przez brytyjski magazyn "Car". Samochód do dziś ma wielu fanów na całym świecie, którzy wciąż czerpią radość z jego nadzwyczajnych możliwości.
Debiut Volkswagena Corrado odbył się w 1988 r. i posiadał on początkowo dwa silniki o pojemności 1.8 litra: 16-zaworowy o mocy 139 KM (102 k W) jako model podstawowy (oznaczenie KR), oraz doładowany 8-mio zaworowy znany jako G60 (oznaczenie PG) i dostarczającym 160 KM (118 kW). Nazwa G60 wywodzi się od sprężarki mechanicznej typu G montowanej w tymże modelu, której przekrój przypomina literę "G".
W 1992 wprowadzono do produkcji dwie nowe wersje silnikowe. Pierwsza o pojemności 2.0 litra, 16V (oznaczenie 9A) o mocy 136 KM (100 kW) a druga pojemności 2.9 litra, 12V (oznaczenie VR6) o mocy 190 KM (140 kW). Wersja przeznaczona na rynek północnoamerykańskiej miała pojemność 2.8 litra i moc 174 KM (128 kW). Konstrukcja silnika VR6 była rewolucyjna w owym czasie, ze względu połączenie zalet silników widlastych oraz rzędowych i poprzez umiejscowienie cylindrów pod katem 15° w pojedynczej głowicy. Pozwoliło to na zmieszczenie silnika 6-cylindrowego w miejsce 4-cylindrowego.
W USA Corrado zadebiutowało w 1990 r., a wycofano je ze sprzedaży w 1994. W Europie produkcja zakończyła się limitowaną edycją "Storm" dostępną tylko w Wielkiej Brytanii. Kilka dyskretnych znaczków, grill w kolorze nadwozia, 15-calowe felgi BBS "Solitude" i standardowo montowane elementy dotychczas dostępne za dopłatą (podgrzewane fotele) to wszystko, co odróżniało model "Storm" od bazowego VR6. Wyprodukowano tylko 500 sztuk: 250 w kolorze Classic Green i 250 w kolorze Mystic Blue (dostępnym tylko w wersji "Storm"). W Niemczech występowała także wersja specjalna "Jet", wypuszczona w 1991 i produkowana do 1992. Wyposażona w silnik G60 wyróżniała się innym wnętrzem. We Włoszech można było kupić wersje "Estoril" wyposażona w koła "Estoril"
Wielu posiadaczy VW Corrado nieustannie modyfikuje swoje pojazdy. Spotkać można wiele doładowanych VR6, układów hamulcowych z współczesnych sportowych wersji Golfa, Audi lub Seata. Coraz częściej pojawiają się przekładki wszechobecnych silników 1.8T, czasem można spotkać nawet wersje z napędem na 4 koła.
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
(C) wikipedia.pl
(C) otomoto.pl
(C) motoallegro.pl
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kurczak
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 18:32, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
I to jest fura ;] Jedna z bardziej rozpoznawalnych sylwetek, a zarazem świetna baza do przeróbek. Volkswagenowski uliczny ścigacz z VR6 pod maską z całą pewnością potrafi mocno namieszać w nocnym życiu miasta xD
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:36, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Hmmm kiedyś bardzo mi się taki marzył w wresji VR6. Teraz trochę mi przeszedł, wolałbym Nysę 200 SX z turbinką. Wnętrze tego auta mi się nie podoba, za bardzo ściągnięte z innych modeli. Powinne być inne i przede wszystkim zestaw zegarów powinni zmienić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sąsiad
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Zielonej Góry
|
Wysłany: Wto 21:36, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
mr_mar napisał: | (...) wolałbym Nysę 200 SX z turbinką. (...) |
O tak
VW to już legenda. Auto nie jest moim ideałem, ale mam do niego szacunek. Sądzę, że zapoczątkował "coś" nowego w tworzeniu samochodów. McLaren F1 i VW Corrado to byli "pionierzy" ;]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kavior
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Centrum Dowodzenia Światem
|
Wysłany: Wto 21:37, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Ja się tam zgadzam z Kurczakiem - my wiemy co dobre
A tak w ogóle, to kiedyś się będę takim woził
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emil90
Administrator
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:00, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Bardzo mi się podoba Corrado, podoba mi się kokpit z Passata B3/B4 sam bym chciał mieć ten samochód najlepiej z silnikiem 2.9 VR6 szkoda że Corrado nie było z napędem RWD, dobrze że chociaż była wersja z napędem 4x4.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:07, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Zajefajny wozik najlepszy jest wygląd który jest lepszy od wielu współczesnych supersamochodów. Najbardziej podoba mi sie VR6 ale niestety jego minusem jest przedni napęd. Ale skoro jest wersja z napędem na 4 koła. Najlepszym plusem jest cena tylko 10000zł. za taki wóz.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:21, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Wszyscy się tak zwchwycacie silnikiem VR6 a przecież to jest najgorszy silniki w Corrado. Najbardziej awaryjny silnik jaki VW miał. Szczególnie uciążliwe i kosztowne są usterki układu zapłonowego. Mimo, że kiedyś marzyłem o Corrku VR6 to jednak skłoniłbym się bardziej w kierunku G60.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|