|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Wto 20:47, 01 Gru 2009 Temat postu: Audi A8 (2010) |
|
|
Audi zaprezentowało nową generację swojej flagowej limuzyny - modelu A8.
Firma z Ingolstadt poszła w kierunku ewolucji. Gdy spojrzymy na to auto od razu wiadomo, że to Audi. Z przodu mamy charakterystyczny duży, chromowany grill z logo oraz prostokątne światła z lekkim wcięciem i diodami LED. Z boku samochód prezentuje się... nudno, ale może się to podobać. Z tyłu mamy duże lampy z diod LED przykryte czerwonymi kloszami. Linia bagażnika przechodzi w lekki spojler i jest podobna do Audi A4. Spod zderzaka wystają dwie końcówki układu wydechowego. Całości dopełniają aluminiowe felgi w rozmiarze od 17 do 21 cali.
O ile zmiany na zewnątrz można nazwać ewolucją o tyle zmiany środka zasługują już raczej na miano małej rewolucji. Do wyboru są dwa rodzaje kierownic - 4- bądź 3-ramienna. Za kierownicą charakterystyczne dla Audi zegary. Choć nie do końca, ponieważ ich wskazówki "startują" z pozycji pionowej - jak w np. Alfie Romeo. Na szczycie konsoli środkowej znajduje się chowany ekran LCD. Poniżej umieszczono kilka przycisków oraz analogowy, stylowy zegarek. Jeszcze niżej (można by rzec na tunelu między fotelami) znajdziemy radio, panel sterowania klimatyzacją. Zaskoczyć może niektórych trochę dziwny kształt drążka automatycznej skrzyni biegów.
Na początku nowe Audi A8 oferowane będzie z dwoma jednostkami napędowymi. Pierwsza z nich to benzynowe, ośmiocylindrowe 4.2 FSI o mocy 372 KM i momencie obrotowym wynoszącym 445 Nm. Rozpędza on samochód do 100 km/h w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Drugi silnik również ma osiem cylindrów. Jest to jednak 4.2 TDI. Ma on moc 350 KM i astronomiczny moment obrotowy wynoszący 800 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna jest identyczna jak w silniku benzynowym.
W późniejszym terminie do oferty dołączą dwie jednostki sześciocylindrowe. Obie to turbodiesle 3.0 TDI. Pierwszy ma 204 KM mocy, drugi zaś ma 250 KM i 550 Nm momentu obrotowego.
Ze wszystkimi silnikami współpracuje 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Wszystkie odmiany, prócz słabszego diesla 3.0 TDI V6, w standardzie będą mieć napęd na cztery koła Quattro.
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
(C) netcarshow.com
P.s. [link widoczny dla zalogowanych] znajdziesz więcej zdjęć nowego Audi A8.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perła
|
Wysłany: Wto 23:10, 01 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Mam mieszane uczucia co do wyglądu nowej A8-mki... Wnętrze nawet mi odpowiada, z zewnątrz w zasadzie też nie jest źle, aczkolwiek całkowicie znudził mi sie już ten typ designu. Chciałbym aby Audi wkońcu wprowadziło coś nowego, światła diodowe i kilka innych mało istotnych dla całokształtu zmian to dla mnie za mało. Czekam na prawdziwą rewolucje w wyglądzie Audi. Jeżeli chodzi o silniki, 4.2 jest chyba optymalnym wyborem do tak dużej limuzyny. 3.0 może okazać się troszkę słabawy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Śro 18:34, 02 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Auto z zewnątrz nawet mi się podoba. Podobnie jest ze środkiem. Jeśli chodzi o gamę silników to zgodzę się z Przemkiem jeśli chodzi o silniki 4.2 (benzynę i diesla), które ze spokojem dadzą sobie radę z tym autem.
Ale czy każdy chce mieć tak dużą limuzynę, która dorównuje w przyspieszeniu do 100 km/h autom sportowym typu Porsche 911? Dla tych zapewne będą trzylitrowe diesle.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:11, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Model A8 od zawsze mi się podobał. Jest taki jak przystało na limuzynę tej klasy. Ładny aczkolwiek bez jakiś zbędny upiększeń.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SunmaN
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:56, 05 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nowe oblicze A8 podoba mi się. Jednak nie przemawia do mnie ten tył, czyżby pożarty z A4? Wnętrze, jak to w Audi - piękne. Silniki też powinny nieźle napędzać to autko. Jestem na tak.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gucio
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: Sob 10:42, 05 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem sam co o tym myśleć , i mi się podoba , i nie tzw. mieszane odczucia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emil90
Administrator
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:30, 05 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Bardzo mi się podoba nowe A8 tak samo jak poprzednie generacje, wnętrze piękne tak jak w każdym Audi, zastanawia mnie po co tylu stopniowa skrzynia biegów ? 6 biegów by starczyło.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:58, 05 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Oglądałem ostatnio troche zdjęcia tej A8 i stwierdziłem że z zewnątrz to mogli sie bardziej postarać. To jest taki mocny FL dla mnie. Ale za to wnętrze wielki plus, konsola środkowa wygląda świetnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:08, 06 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
A mi się nie podoba to A8 a poprzednicy zawsze mi się podobali. Wygląda jak robiony na siłę a wszystko wydaje się powpychane. I za bardzo kwadratowy jest. Gdy wprowadzą następce S-klasy (na pewno brzydszego) to nie będzie już fajnych niemieckich limuzyn.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
X2400
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew koło Warszawy Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:51, 08 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nowe A8 podoba mi się o wiele bardziej niż poprzednia generacja tej limuzyny. Ciągle zachowała styl poprzednika, a wszystkie zmiany w nadwoziu są moim zdaniem na plus, no może oprócz tyłu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lay'S
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice 3miasta Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:53, 09 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Wnętrze Imo świetne Tył wieje nudą, najbardziej obok profilu zalatuje mi tu A4-ką. Przód OK, fajny wzór reflektorów
PS Witam wszystkich
Ostatnio zmieniony przez Lay'S dnia Śro 19:58, 09 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Wto 19:08, 20 Kwi 2010 Temat postu: Audi A8 L |
|
|
Audi zaprezentowało przedłużoną wersję nowej A8-ki, którą nazwało A8 L.
Z zewnątrz samochód niczym się nie różni, prócz dłuższych tylnych drzwi i niewielkiego znaczka na atrapie chłodnicy. A8 L jest dłuższe od normalnego o 13 cm i mierzy 5,27 metra. Rozstaw osi jest taki sam jak w krótkim A8 - 3,12 metra. Dłuższa wersja A8 standardowo porusza się na 19-calowych felgach. Za dopłatą można mieć 20- a nawet 21-calowe felgi.
Wnętrze jest takie samo co w normalnej A8-ce. Pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca na nogi. W wyposażaniu standardowym znajdziemy m.in.: system MMI, ekrany LCD z tyłu przednich foteli, a dla melomanów system audio Bang & Olufsen z 19 głośnikami o mocy 1400 W.
Pod maską Audi A8 L, na razie, gości jeden silnik. Ale za to jaki. Ma dwanaście cylindrów i 6.3 litra pojemności. Jego symbol to 6.3 FSI W12. Legitymuje się on mocą 500 KM i momentem obrotowym wynoszącym 625 niutonometrów. Napęd przekazywany jest na cztery koła. Ta wielka limuzyna rozpędza się do 100 km/h w 4,9 sekundy, a jej prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h.
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
(C) netcarshow.com
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|