Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Audi Q7 V12 TDi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Nowości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Nie 8:43, 02 Mar 2008    Temat postu: Audi Q7 V12 TDi

Na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie firma Audi pokaże najmocniejszą wersję swojego SUV-a - modelu Q7.
Z zewnątrz auto niewiele różni się od seryjnych "ku siódemek". Z przodu zamontowano zderzak z nieco większymi wlotami powietrza i światłami do jazdy dziennej (bądź przeciwmgielnymi) wykonanymi w technice diod LED. Nadkola dość szczelnie wypełniają 20- bądź 21-calowe, 10-ramienne obręcze ze stopów lekkich.
A jak tam we wnętrzu najszybszego Audi Q7? Pierwszą rzeczą, która rzuci nam się w oczy jest biały kolor tapicerki oraz deski rozdzielczej. Czy to ładnie wygląda, czy jest praktyczne - kwestia gustu. Na szczęście klient będzie mógł wybierać wśród koloru tapicerki - będą jeszcze ciemniejsze kolory. Na drzwiach, podłokietniku, gałce dźwigni zmiany biegów, z tyłu oprać przednich foteli jak i tylnej kanapy, w bagażniku znajdziemy wstawki z drewna. Czy takie rozwiązanie trafi do produkcji seryjnej? Trudno powiedzieć, choć może za dopłatą... Przy tym auto nie straciło na swojej praktyczności - dalej w bagażniku można mieć dwa dodatkowe fotele, a gdy je się złoży i zrobi to z tylną kanapą to otrzymamy przestrzeń bagażową o pojemności 2035 litrów.
A co znajdzie się w wyposażeniu Audi Q7 V12 TDi? Będą to nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, aluminiowe wstawki wokół wlotów powietrza, prędkościomierz wyskalowany do 310 km/h, elektrycznie regulowane, skórzane fotele, podgrzewane wszystkie miejsca siedzące, wielofunkcyjna sportowa kierownica, elektrycznie składane lusterka boczne, nawigacja, DVD z ekranami w zagłówkach przednich foteli dla pasażerów tylnej kanapy, system audio firmy Bose, Bluetooth, alarm, system ciśnienia kontroli w oponach. Ponadto w aucie zastosowano kilka dodatkowych systemów, które mają pomóc kierowcy. A są to m.in.: kamery ułatwiające parkowanie czy system ostrzegania przed zjechaniem z pasa bez włączenia kierunkowskazu. Systemy te będą dostępne za dopłatą. Oprócz nich na liście opcji znajdzie się jeszcze kilka rzeczy, w tym: lepszy system audio sygnowany przez firmę B&O, możliwość podłączenia iPoda, wielki, szklany dach.
A teraz przyszedł czas na to co najważniejsze w tym aucie, czyli silnik. Do tej pory najmocniejsze TDi stosowane przez koncern VW w aucie seryjnym, które może się poruszać po drogach publicznych miało pojemność pięciu litrów i moc 313 KM (silnik montowany w Volkswagenie Touaregu). Ale w porównaniu z tym co oferuje Q7 V12 TDi to nic. Ten silnik ma dwanaście cylindrów i sześć litrów pojemności. Legitymuje się mocą 600 koni mechanicznych oraz olbrzymim momentem obrotowym wynoszącym 1000 niutonometrów (jako ciekawostkę dodam, że taki sam silnik, lecz wzmocniony do 650 KM napędza wyścigowy model R8, który startuje w 24-godzinnym wyścigu Le Mans). Ten ogromny moment obrotowy przenoszony jest na cztery koła poprzez 6-stopniową skrzynię biegów. Auto waży ponad dwie tony, ale z tym silnikiem śmiga niczym auto sportowe. Dowody? Proszę bardzo - przyspieszenie do 100 km/h ze startu zatrzymanego trwa jedynie 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna, jak zwykle ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Jednak myślę, że gdyby zdjąć blokadę SUV z Ingolstadt pojechałby jeszcze jakieś 20-30 km/h szybciej. Producent zapewnia, że auto spali średnio 11,9 litra oleju napędowego na 100 km. Auto jest oczywiście wyposażone w napęd Quattro, który działa w proporcjach 40:60 (przód:tył).
Na razie przyjdzie nam oglądać tylko Audi Q7 V12 TDi na stosiku w Genewie i na zdjęciach. Kiedy samochód trafi do sprzedaży? Na razie nie wiadomo.

FOTO:
-nadwozie:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

-białe wnętrze:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- czarne wnętrze:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- jednostka napędowa:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] znajdziesz więcej zdjęć Audi Q7 V12 TDi.

(C) netcarshow.com


Ostatnio zmieniony przez poorwich dnia Nie 8:51, 02 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Nie 12:46, 02 Mar 2008    Temat postu:

Zacznijmy może od tego co mi się nie podoba -> nie przypadł mi do gustu przedni zderzak, który jak na moje oko ma za duże wloty oraz nie podobają mi się te wstawki z drewna (wolałbym, żeby wszystko było w tej białej skórze). Teraz plusy -> ta biała skóra.. o matko! Jak to fajnie musi się komponować z ciemnym lakierem nadwozia! Kolejną rzeczą, która mi się spodobała jest oczywiście silnik. 600 kucy, 1000 Nm, robi wrażenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:07, 02 Mar 2008    Temat postu:

Wygląda całkiem fajnie tylko te wstawki z drewna mogliby wywalić, zewnątrz nie ma się do czego przyczepić, oczywiście nie widzi mi się te auto w białym wolałbym czarny. Szokiem jest dla mnie moc 600 koni w SUV'ie nawet Cayenne le nie ma o co dopiero Audi. Ale widać że waga też odgrywa tu znaczną role przyspieszenie owszem jest dobre, ale Cayenne Turbo ma 5,2 sek do setki no i kłamią ze spalaniem, bo nie wiem kto będzie jeździł nim tak żeby spalić 12 litrów na 100 km. A więc trzeba poczekać aż go odchudzą i polepszą przyspieszenie, ale nawet wtedy wybrałbym RS4 Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciekwpr




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:59, 02 Mar 2008    Temat postu:

Mi się autko podoba Smile tylko ta boazeria w środku :/ dla mnie najlepszy SUV na rynku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
X2400




Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew koło Warszawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:46, 03 Mar 2008    Temat postu:

Jak na mój gust, to ma za duże wloty w zderzaku. To drewno w środku, nawet fajne, bo samochód wygląda jak jacht Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Nowości Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin