|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuba K.
Moderator
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 16:42, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Popatrz na w/w przykład LR Defender.... widziałes w nich może Benzynówki? Bo ja nie... a przez wielu to auto uważane jest za jedną z najlepszych terenówek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:52, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
A i owszem! Dopiero w latach 80-tych z Defenderów znikneły benzyniaki. Pierwszy Defender miał układ napędowy przejęty z Willysa, który też miał silnik benzynowy, Pierwsze Mercedesy G też miały benzynówki, i pierwsze Hummery, też miały benzyniaki, nawet dzisiaj w jednym z lepszy aut terenowych jakim jest Jeep Wrangler rzadko spotyka się diesla. Nissany Patrole często występują z silnikami benzynwymi, to samo tyczy się konkurenta Pajero. Diesle w LR pojawiły się pod koniec lat 50-tych a w innych autach tego typu dopiero w latach 70-tych. Dzisiaj wykorzystuje sie diesla do napędu terenówek i tak jak mówiłeś elektroniki jest jak najmniej, ale z drugiej strony te terenówki rzadko zjeżdżają z twardej drogi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuba K.
Moderator
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 17:00, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Dobrze.. ale skoro wprowadzili je w okolicach lat 50 tj. przed innymi firmami to raczej mieli jakis powód...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:10, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Posłuchaj gro Defenderów wykorzystywane było przez służby, które poruszały się w lekkim terenie, gro Defenderów trafiło do Afryki, gdzie również poruszały się w dość lekkim terenie bardziej piaszczystym niż bagiennym. Ale Defendery, które jeździły w Camel Trophy miały niestety silniki benzynowe. Nie chodzi mi tutaj, żeby z tobą polemizować co jest lepsze w terenówce diesel czy benzyna. Musisz zrozumieć, że są pewne założenia konstrukcyjne. Dzisiejsze terenówki sa wykorzystywane często do ciągnięcia przyczep, gdzie faktycznie diesle nadaje się lepiej. Dzisiejsze terenówki mają silniki turbodiesla, które nie nadają się w ciężki teren, tak samo jak do miasta. Ja mówię tak naprawdę o tym co było kiedyś parę lat wstecz a nie o tym co jest dzisiaj.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|