![Forum AutoPlus Strona Główna](http://i44.tinypic.com/wvai47.jpg) |
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nuka
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oj a czy to ważne?
|
Wysłany: Pią 16:13, 26 Sty 2007 Temat postu: Garść informacji |
|
|
Jestem jeszcze mało wtajemniczona co do niektórych rzeczy znajdujących się w samochodzie ;D. Więc jak by jakiś miły pan mi co nieco sypną ze swojej wiedzy była bym wdzięczna. A i jeszcze jak by ktoś napisał troszkę o mocy slilnika to bym się ucieszyła
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kurczak
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 17:36, 26 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Hohoho... Całe forum jest po to by czerpać informacje... Wiec pisanie tutaj raczej mija się z celem... Trzeba przeglądać całe forum
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nuka
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oj a czy to ważne?
|
Wysłany: Pią 19:44, 26 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Kurczak napisał: | Hohoho... Całe forum jest po to by czerpać informacje... Wiec pisanie tutaj raczej mija się z celem... Trzeba przeglądać całe forum ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
NO dzięki... prosiłam o garść
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Pią 19:55, 26 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Nuka jeśli chcesz dużą wiedzę nt. samochodów to poczytaj sobie [link widoczny dla zalogowanych]. Jeżeli chcesz mieć dużą wiedzę na temat silników samochodwych (benzynowych) przeczytaj [link widoczny dla zalogowanych] i (diesli)[link widoczny dla zalogowanych].
Wystarczy
A tak na przyszłość to są takie strony jak [link widoczny dla zalogowanych] oraz niezawodne [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nuka
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oj a czy to ważne?
|
Wysłany: Sob 10:31, 27 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Bóg zapłać za wszystko
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:15, 27 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Proponuję poprostu zadać pytanie nt jaki Cię dręczy zapewne znajdzie się wieli takich, którzy w mniejszym lub większym stopniu będą wstanie Ci wyjaśnić nurtujące Cię zagadnienia z dziedziny motoryzacji!
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nuka
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oj a czy to ważne?
|
Wysłany: Nie 9:35, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Dziękuję pinknie...
A więc ile KM musi mieć terenówka żeby była ok??
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:33, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Hmmmm myślałem bardziej o zadawaniu pytań typu jak coś działa, jak jest zbudowane itp.
A co do mocy silnika auta terenowego to jest nieważna. W terenie liczy się moment obrotowy, i przełożenie poszczególnych elementów układu napędowego takich jak skrzynia biegów, reduktor czy przekładnia główna. Dzięki reduktorowi następuje spowolnienie auta ale moment obortowy jaki trafia na koła napędzane jest odpowiednio duży aby terenówka była w stanie się poruszać.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuba K.
Moderator
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 12:52, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Zaznaczając, że PRAWDZIWA terenówka powinna mieć silnik diesla, bo nic się nie może równać z momentem obrotowym silnika diesla, przy stosunkowo niewielkiej paliwożerności.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emil90
Administrator
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:04, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Prawdziwa terenówka musi posiadać Reduktor mechaniczny i blokady mostów.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nuka
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oj a czy to ważne?
|
Wysłany: Nie 13:14, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
dziękuję panowie
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:47, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Kuba G. napisał: | Zaznaczając, że PRAWDZIWA terenówka powinna mieć silnik diesla, bo nic się nie może równać z momentem obrotowym silnika diesla, przy stosunkowo niewielkiej paliwożerności. |
Prawdziwa terenówka powinna czerpać moc z dużej pojemności, żeby silnik był jak najbardziej odprężony. Silnik Diesla jest łatwo zalać. Weź sobie np Gaza69 lub Uaza 469 tam masz benzynowy silnik 2,4 którego stopnień sprężania wynosi 7,5, i nawet woda nie nie jest straszna, co w przypadku diesla nie jest już tak oczywiste.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kurczak
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 14:27, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
W dziale Technika w motoryzacji jest temat "Pytania dotyczące samochodów". Przenieście się tam z dyskusją Bo dwa tematy o tym samym są niepotrzebne
http://www.autoplus.fora.pl/viewtopic.php?t=208
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuba K.
Moderator
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 15:06, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Z całym szacunkiem ale:
-Silniki diesla w terenówkach pozbawiane są zbędnej elektroniki (mówię o starszych PRAWDZIWYCH terenówkach), żeby jego podtopienie było trudne patrz na LR Defender.
Ciekawe dlaczego jest w nim TYLKO silnik Diesla o co ciekawe wcale nie tak, dużej pojemności 2,5 litra. No chyba, że jako terenówki uważasz amerykańskie kolosy typu GMC Yukon Denali ale ciekawe.....dlaczego jakoś nie startują w prawie żadnych zawodach....z Dakarem włącznie... może dlatego, że się nie nadają w teren ze względu na gabaryty autobusu?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:03, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Nie mówię o amerykańskich autach terenowych typu Yukon bo to są zabawki. Dzisiaj owszem są powszechnie stosowane sielniki diesla w terenówkach ale tylko dlatego, że mało która terenówka zjeżdża z twardej drogi i chodzi tylko o ekonomię. Zauważ, że wspomniany wcześniej przeze mnie Gaz/Uaz jest prawdziwą terenówką, rzkełbym nawet, że najlepszą na świecie i ona w 90% egzemplarzy ma oryginalnie silniki benzynowy z niewielkim stopniem sprężania, właśnie po to, żeby mógł brodzić w wodzie i nawet z zalaznym silnikiem, bo jak wiemy woda ma bardzo małą ściśliwość, więc w silniku który ma mały stopień sprężania ryzyko uszkodzenia jest o wiele mniejsze niż w silniku np diesla która ma stopień sprężania kilkunastokrotnie większy niż silnik benzynowy. Dlatego dawniej budowane auta teronowe z dużymi silnikami benzynowymi. Dzisiaj owszem technika poszła naprzód i diesle są powszechne w autach terenowych, ponieważ tak jak powiedziałeś generują spory moment do tego wszystkiego przy niewielkich obrotach i na dodatek są ekonomiczniejsze.
p.s
proszę aby odpowiednie władze przeniosły ten temat do odpowiedniego działu.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|