|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżony
VIP
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawichost/Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:41, 04 Sty 2008 Temat postu: Samochodowe niewypały |
|
|
Na wielu forach jest taki temat więc pomyślałem czego nie tu
Mianowicie chodzi o to abyście wrzucali tu samochody które zawiodły oczekiwania względem np. sprzedaży lub po prostu były nieudane.
Zdjęcie i uzasadnienie wyboru miło widziane.
Moje pierwsze propozycje to:
Renault Avantime oraz VW Phaeton oba naprawdę dobre samochody. W przypadku Avantime'a zawiniła zbyt śmiała stylizacja a VW pogrążył znaczek.
VW Phaeton
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Renault Avantime
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:14, 04 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Porsche Cayenne, SUV nie był Porsche potrzebny. Poza tym wyszedł im brzydki i niezbyt terenowy. No i zrobili z niego sportowe auto. A mieli doswadczenie w budowaniu terenówek bo kiedyś Porsche wygrało rajd Paryż-Dakar.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FinFan
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 0:34, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Oczywiście nie powinno tu zabraknąć standardowego rozczarowania XX wieku : Edsela. Już na początku lat 50 Ford zdawał sobie sprawę że nie ma na rynku średnim niższym żadnej osobnej marki. Jedynie Mercury obsługiwał ten rynek, a GM i Chrysler Corporation miały w tym segmencie po dwie marki, Pontiaca & Oldsmobile'a oraz Dodge'a i DeSoto. Planowano więc wprowadzenie nowej marki. Początkowo nazwano wóz tylko literą "E" od "experimental" , później wybrano dla niego imię syna Henry'ego Forda, Edsela.
Jego pojawienie się poprzedzono gigantyczną kampanią reklamową, która rozbudziła oczekiwania klientów. Kiedy w końcu zaprezentowano nowy wóz w roku 1958 , odebrano go chłodno. 18 wersji nadwoziowych w czterech modelach : Rangerze, Pacerze, Corsairze i Citationie (od najtanszego do najdroższego) oraz kombi : Roundup, Villager i Bermuda zaprezentowano podczas pierwszej poważnej powojennej recesji gospodarczej. Nowy wóz z pionowym elementem w grillu wzbudzał różne skojarzenia, od deski sedesowej do penisa. Z tyłu znalazły się nieduże, poziome skrzydła. Nową markę o dziwnej nazwie wyposażono w duże silniki V8,zapewniające niekiedy osiągi faktycznie lepsze od konkurencji, ale osiągi to nie była rzecz, której w momencie recesji poszukiwano. Mniejszych jednostek nie oferowano. Skrzynia automatyczna Teletouch, z przyciskami pośrodku koła kierownicy, wkrótce okazała się bardzo zawodna, a do droższych modeli Pacer i Citation nie można było kupić innej skrzyni.
Do tego doszły braki wynikające z technologii montażu. Edsele nie miały własnej fabryki, składano je pomiędzy Fordami i Merkurymi, co wyrywało pracownika z rutynowego montowania określonych części, i skutkowało tym, że w salonach znalazły się samochody wybrakowane.
Nazewnictwo silnikow opieralo sie o ich moment obrotowy, nie osiąganą moc.
*E400 - 361 cali,(niecale 6 litrow) 303 KM, standardowo montowany w Rangerze, Pacerze, oraz kombi :Villagerze, Bermudzie, Roundupie
*E475 - 410 cali,(6.7 litra) 345 KM, standard dla Corsairów i Citationów.
*Skrzynie: ręczna, 3 biegowa (standard), opcja : reczna 3 biegowa z nadbiegiem, automat 3-biegowy z dźwignią przy kierownicy (wycofana z oferty 2.1.1958), Teletouch - automat 3-biegowy obslugiwany przyciskami.
Około 95% Edseli zamówiono z automatami, 3% z ręczną 3-biegówką, reszta manual 3+nadbieg.
Edsel Bermuda- najdrozsze kombi na '58, z imitacjami drewna na bokach. Wszystkie kombi u Edsela posiadały inne skrzydła niż sedany i hardtopy.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Standardowe E-400 Bermudy
[link widoczny dla zalogowanych]
Zbliżenie przycisków skrzyni Teletouch. Deska rozdzielcza zawierała w najdroższych modelach kompas i obrotomierz, co rzadko się wówczas zdażało. Prędkościomierz działał na zasadzie obrotowego bębenka, na ktorego boku naniesione były cyfry, pionowa nieruchoma kreska na szybce przed bębenkiem działała jako wskazówka.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
najtańszy z Edseli na 1958-my - Ranger. Widoczne standardowe, poziome skrzydła nie przeniesione do kombi, opartych o wspólne oblachowanie z Fordami.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
najdroższy Citation w najdroższej wersji nadwoziowej. postawiony dach ma tylne plastikowe okno panoramiczne - zawijające sie na boki, co zdażało sie tylko w drogich kabrioletach
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Na rok 1959 zrezygnowano z Pacera i Citationa oraz najdroższego kombi - Bermudy. Zmieniono ksztalt skrzydel i nieco bardziej wtopiono w przód "chomąto dla konia" czyli ów charakterystyczny edselowski element pionowy. Dodano silnik sześciocylindrowy - "Econo-Six", będący jednostką Forda (223 cale pojemności, [3.6l] ,145 KM). Zarzucono skrzynię biegów Teletouch,(zamiast tego ręczna 3-biegówka, 2 lub 3 biegowy automat), podobnie jak największy motor E-475. E-400 , dawniej standardowy silnik, był teraz najdroższym dostępnym opcjonalnie.
*Econo-Six, 6-cylinder rzędowy, 223 cale, 145 KM, opcjonalny tylko dla Rangerów i kombi Villagera.
*Ranger V8, 292 cale (4.7 l), 200KM - standardowa jednostka Rangerów
*Express V8, 332 cale (5,4 l), 225 KM - standardowa jednostka Corsairów i kombi Villagera. Niewielki wzrost mocy ponad Ranger V8, dziwny nawet jak na ówczesne warunki, wynika z użycia pozyczanego od Forda, zaledwie dwugardzielowego gaźnika - dowód próby naprawy braku ekonomicznego podejścia do jednostek napędowych w zeszlym roku.
*Super Express V8, 361 cali,(niecale 6 litrow) 303 KM, opcjonalny dla wszystkich modeli.
Edsel Corsair '59 w wersji 4-drzwiowy hardtop.Ciekawostką jest, ze nazwa "Corsair" jest wytłoczona na tapicerce drzwi.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Edsela Rangera '59 odróżnimy po braku wkładki z polerowanej stali na boku. Na drugiej ilustracji w garażu widać kombi Villager - jedyne jakie pozostalo w ofercie z 3 oferowanych w zeszlym roku. Ponieważ znów dzieli blachy z Fordem, ma znów inne skrzydła niż nadwozia trójbryłowe.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Rzędowy Econo-Six zajmował niewiele miejsca w komorze silnika,w przeciwienstwie do Express V8
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Na rok 1960 pozostawiono tylko jeden model - Ranger, oraz kombi Villager, które bardzo wyraźnie bazowały na nadwoziu Forda ze zmienionym przodem i tyłem.Edsel nawet dobrze na tym wyszedł, ponieważ własnie na 1960-ty Ford zaprojektowal pierwsze od dekady nadwozie ktore bylo na raz ładne i nowoczesne - dotychczas osiągal conajwyżej jeden z tych celów. Edsel ma więc charakterystyczne dla późnych lat 50 i poczatku 60 wysokie tylne okno panoramiczne i mało zawinietą przednią "panoramę". "Chomąto" zmalało na tyle by mieścić się w samym grillu, bezpotrzeby tłoczenia osodnej maski dla Edseli. Ten rocznik produkowano tylko kilka miesiecy, VIII-XI 1959 (rok modelowy zaczynal sie okolo października poprzedniego roku).
*Econo-Six, 6-cylinder rzędowy, 223 cale, 145 KM, opcjonalny
*Ranger V8, 292 cale (4.7 l), 185 KM - standardowa jednostka
*Express V8, 332 cale (5,4 l), 300 KM - opcjonalny,
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Dwudrzwiowy hardtop miał inną linię dachu
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Jeden z zaledwie 76 kabrioletów z tego rocznika
[link widoczny dla zalogowanych]
Villager i jego jak zwykle inne skrzydła
[link widoczny dla zalogowanych]
Express V8
[link widoczny dla zalogowanych]
W sumie widać tutaj jak zbytnie rozbudzenie oczekiwań zdjeciami samochodów pod pokrowcami oraz recesja gospodarcza powodujaca spadki sprzedaży o kilkadziesiąt procent u dobrze obeznanych z rynkiem producentów nie pozwoliła na sztuczne wykreowanie marki od zera, jedynie dzięki działaniom reklamowym.
Ostatnio zmieniony przez FinFan dnia Sob 14:18, 05 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
D.K.
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 0:35, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Michaelw napisał: | Porsche Cayenne, SUV nie był Porsche potrzebny. Poza tym wyszedł im brzydki i niezbyt terenowy. No i zrobili z niego sportowe auto. A mieli doswadczenie w budowaniu terenówek bo kiedyś Porsche wygrało rajd Paryż-Dakar. |
No tak, tylko kiedy to było.. od czasu 959 (bo o nie Ci chodzi?) wiele się zmieniło.
A przecież od tamtego czasu Porsche nic terenowego nie wypuściło
A czy niewypał? Raczej nie.
W subiektywnej opinii możesz tak uważać i masz prawo mieć własne zdanie. Tyle, że w tym temacie zamieszczamy raczej auta, które były w pewnym sensie niewypałem dla większej części osób A Cayenne podoba się wielu, wielu chciałoby go mieć a popularność tego modelu jest jak widać ogromna
Z tego co mi teraz przychodzi do głowy, to dużą wpadką jest Ford Scorpio ostatniej generacji (1996-1999?).
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez D.K. dnia Sob 1:03, 05 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hehe
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 0:43, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
ja cały czas nie wiedziałem co to za model forda czy jakieś nowe mondeo czy co...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Sob 8:51, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ehhh... DK wyprzedziłeś mnie z tym Fordem Scorpio II generacji... No, ale znalazłem coś innego, a mianowicie:
-Pontiac Aztek - ten wygląd... chyba gorszy niż niektóre dzisiejsze SsangYungi:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- Renault Scenic RX4 - pierwszy "terenowy" van, który zupełnie nie przyjął się na rynku (to nadwozie...):
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- Mercedes klasy R - mix E-klasy kombi z ML'em... Nadwozie (szczególnie z przodu) wygląda przeokropnie. A i jeszcze typ nadwozia - niby kombi, a może SUV?:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- Nissan Almera Tino - w przypadku tego modelu przesądziła trochę stylistyka, wysoka cena oraz mała oferta silników. Poza tym to chyba był pierwszy kompaktowy minivan Nissana:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- Daewoo Tacuma/ Chevrolet Rezzo - można by powiedzieć, że jeśli spotkasz ten wóz na drodze to jesteś szczęściarzem. Autu przeszkodziła stylistyka, mała liczba silników (tylko dwa) i brak wśród nich diesla oraz marka:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Veyron
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:16, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Hehe napisał: | ja cały czas nie wiedziałem co to za model forda czy jakieś nowe mondeo czy co... |
Masz teraz za wrogów co najmniej dwóch użytkowników Dodajcie jeszcze SsangYonga Rodiusa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emil90
Administrator
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:53, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
DK napisał: | Z tego co mi teraz przychodzi do głowy, to dużą wpadką jest Ford Scorpio ostatniej generacji (1996-1999?). |
Z tym się zgadzam, paskudny wygląd i dość awaryjna generacja, lata produkcji to 1994-1998.
poorwich napisał: | Ehhh... DK wyprzedziłeś mnie z tym Fordem Scorpio II |
To jest 3 generacja a nie 2
Ostatnio zmieniony przez Emil90 dnia Nie 18:37, 20 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Nie 9:37, 06 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Przypomniała mi się jeszcze jedna motoryzacyjna wpadka. A jest nią Subaru Tribeca przed fl - okropny wygląd, przód podobny do niczego, tył już trochę lepiej, ale mimo to jest paskudny. Chyba człowiek, który projektował nadwozie tego wozu nie ma poczucia piękna. I nie zmieni tego silnik czy napęd na cztery koła:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|