|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapa
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: od bociana.
|
Wysłany: Nie 18:50, 23 Lip 2006 Temat postu: Pytania dotyczące samochodów |
|
|
Jeśli czegoś nie wiecie, nie jesteście pewni lub macie jakieś inne pytanie piszcie w tym temacie.
Przeniosłem temat, ponieważ podejżewam, że pytania będą głównie o sprawy techniczne np. jak to działa itp. *Kurczak*
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emil90
Administrator
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:29, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ktoś musi wykonać pierwszy krok. Dlatego ja chciałbym zadać następujące pytanie.
Dlaczego jeśli uruchamiamy zimny silnik nie należy zbyt mocno wciskać pedału gazu? Wie ktoś może
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:37, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Emil zimny silnik to jest taki, w którym ciecz chłodząca ma poniżej 50 stopni celcjusza. Co do uruchamiania zimnego silnika i nie wciskania od razu gazu do końca. Wynika to z tąd, że olej silnikowy, aby mógł spełnić całkowicie swoje zadanie musi osiągnąć właściwą temperaturę. Wynosi ona ok 80 stopni. Gdy uruchamiamy zimny silnik, temperatura oleju jest o wiele niższa, co wiąże, się ze wzrostem jego gęstości i tym samym lepkości. Gęsty i lepki olej wolniej dociera do odległych elementów silnika, bo trudniej się go tłoczy, a tym samym tak naprawdę mniej. Ma to ścisły związek z tzw. "temperaturą granicznej pompowalności oleju". Czyli od razu mocno wciskając pedał przyspieszenia, możemy zwyczajnie zerwać film olejowy i tym samym zatrzeć silnik. Dodatkowo dochodzi zjawisko, tego typu, że wszystkie elementy silnika po ostygnięciu zmniejszają swoje rozmiary. I tak pierścienie i tłoki nie współpracują prawidłwo z gładzią cylindra, zawory z popychaczami itp.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Sob 22:47, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Co to jest układ OBD, czemu on ma służyć?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:52, 25 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Widze, że w końcu ten dział powoli rusza. Niezmiernie się cieszę.
A więc Szymonie układ OBD, jest to system autodiagnostyki samochodu. Najczęściej sprawdza działanie układu ABS, ESP, poduszki powietrznej, układu zasilania, sondy lambda itp. Jeśli po autodiagnostyce system OBD odczyta jakiś błąd, z któregoś elementu zapali się na desce odpowiednia kontrolka. Zazwyczaj układ taki uruchamia się po włączeniu stacyjki w pozycję III, czyli zapłon, w niektórych autach np Audi należy odczekać kilka sekund, aż wszystkie kontrolki zgasną.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:20, 27 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ja mam jedno pytanie. Na czym polega działanie napędu Q2 w Alfie romeo, która mimo napędu na przód zachowuje sie jak z napędem AWD
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:48, 27 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Dokładnie nie wiem jak to jest rozwiązane w Alfie Romeo. Jednak generalnie mało jest aut z permanentnym (tzn. cały czas przekazywanym) napędem wszystkich kół. W wielu autach głównie terenowych napęd jest przenoszony na oś tylną a przedni jest dołączany za pośrednictwem stopniowej przekładni zwanej skrzynią rozdzielczą i ona może mieć też reduktor (wówczas uzyskujemy przełożenia 2H - szosow tylna oś, 4H- napęd na cztery koła i 4L napęd na cztery koła ale z reduktorem). W autach osobowych z napędem na obie osie domunuje rozwiązanie z dołączaną osią tylną. W momencie gdy taka potrzeba zachodzi, gdy przednie koła tracą przyczepność, druga ość jest dołączana za pośrednictwem sprzegła lepkościowego. O sprzęgle lepkościowym jego budowie, działaniu i umieszczeniu znajdziesz Tutaj w ostatnim poście, w ostatnim jego akapicie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sąsiad
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Zielonej Góry
|
Wysłany: Pon 22:30, 27 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Michaelw napisał: | Ja mam jedno pytanie. Na czym polega działanie napędu Q2 w Alfie romeo, która mimo napędu na przód zachowuje sie jak z napędem AWD |
google.pl...
motofakty.pl napisał: | System Q2 bazuje na mechanizmie różnicowym typu Torsen. Mechanizm ten ma za zadanie rozdział momentu na przednie koła napędzające w sposób dynamiczny i ciągły w zależności od warunków jazdy i nawierzchni drogi. Rozwiązanie zastosowane przez Alfę zachowuje i utrzymuje wszystkie atuty napędu na przednie koła w zakresie bezpieczeństwa aktywnego i prowadzenia samochodu, ale znacznie zwiększa przyczepność i stabilność przy ruszaniu, a jednocześnie zmniejsza podsterowność podczas przyspieszania, ingerencję układów elektronicznych i drgania kierownicy. |
wiadomosci.moto.pl napisał: | Co się dzieje w przypadku obecności systemu Q2?
W momencie, gdy koło wewnętrzne zaczyna tracić przyczepność, moment obrotowy jest częściowo przenoszony na koło zewnętrzne, gwarantując mniejszą podsterowność, lepszą stabilność i większą prędkość pokonywania zakrętu oraz mniejszą ilość interwencji systemów kontroli samochodu. Wszystko to z korzyścią na rzecz komfortu jazdy i pełnej kontroli nad samochodem.
Drugi przypadek: teren o niskiej przyczepności
Podczas jazdy w warunkach niskiej przyczepności, często mamy do czynienia z sytuacją różnego rozdziału siły napędowej na koła. Na przykład, na drodze pokrytej śniegiem lub po intensywnej ulewie, jedno koło znajduje się na skraju jezdni, mając bezpośredni kontakt z leżącym śniegiem, a drugie znajduje się w strefie bez śniegu lub już wyschniętej.
W tych szczególnych warunkach ruszanie lub mocne przyspieszenie prowadzi do poślizgu koła, będącego w krytycznych warunkach tarcia. Taka sytuacja powoduje, że kierowca jest zmuszony do ciągłego manewrowania kierownicą, aby utrzymać właściwy kierunek jazdy.
Co się dzieje w przypadku obecności systemu Q2?
Negatywne efekty są eliminowane poprzez progresywne przeniesieniu momentu obrotowego na koło, które może wykorzystać większy współczynnik tarcia, ułatwiając np. ruszanie na wzniesieniu po górskiej drodze. Jazda jest więc bezpieczniejsza i przyjemniejsza na odcinakach drogi o zmiennych warunkach nawierzchni. |
W linku masz fotki tego systemu i jeszcze dokładniej opisany ten system:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:56, 30 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
To ja mam też do was pytanie. Czy ktoś może mi powiedzieć, jaka jest zasadnicza różnica między klasycznym silnikiem spalinowym czterosuwowym a silnikiem wankla?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
X2400
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew koło Warszawy Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:48, 31 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Silnik Wankla różni się od silnika spalinowego tym, że zamiast tłoka rozprężające się gazy spalinowe obracają trójścienny wirnik, poruszający się wciąż w tym samym kierunku.
Animacje:
Silnik spalinowy oraz silnik Wankla
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:34, 31 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
To ja mam następne pytanie. Na tej animacji z lewej strony, pokazane jest, że iskra przeskakuje gy tłok jest na samej górze. Czy tak jest naprawdę?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:08, 31 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
O ile sie dobrze orientuje to iskra przeskauje zanim tłok znajdzie się na samej górze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
X2400
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew koło Warszawy Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:39, 31 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Iskra przeskakuje wtedy, gdy tłok jest na samej górze. Dodam tylko to, że tłok nigdy nie dochodzi do samego końca na górze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:39, 31 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
To w takim razie X2400 co oznaczają pojęcia "Kąt wyprzedzania zapłonu" oraz "Górne martwe położenia tłoka"?
P.S
Zadaję te pytania bo chcialbym aby ten temat ruszył.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|