Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co potrzeba, żeby silnik chciał pracować?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:57, 31 Lip 2009    Temat postu:

W tym temacie chodziło mi o przedstawienie zagadnień z budowy układu zasilania silnika. Oczywistym, że każdy silnik potrzebuje energii. Ale oczywiście masz rację, że temat jest błędnie zatytułowany. Co do lambdy to wartość 1 jest czystą teorią. Przyjeło się że współczynnika labda ma być w granicy od 0,9 do 1,1 tak jak to zauważyłesz.
Natomiast jeśli chodzi o sygnały wejścia i wyjścia to moim zdaniem nie ma sensu tutaj wnikać w automatykę oraz elektronikę. To nie jest jakaś super fachowa publikacja, która miałaby na celu otwarcie przewodu doktorskiego. Już takie szczegóły zostawmy naprawdę ludziom, którzy zajmują się projektowaniem silnika. Ideą tematu było ogólne przestawienie budowy i działania układu zasilania silnika. Co do wykresu to oczywiście jeśli nie sprawi to problemu to jak najbardizej proszę go tutaj wstawić, przyda się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kania_




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:26, 31 Lip 2009    Temat postu:

Fachowa, nie fachowa ale chcąca dowiedzieć sie jak to chyba naprawde jest.

Zeby zrozumiec dzialanie układu wtryskowego bez wzgledu na to czy to l-jetronik, k-jetronik czy weber
to najłatwiej jest schematycznie co musi wejsc do sterownika a co wychodzi. (np. stare jetroniki nie mialy w sobie wogółe układu zapłonowego i były sterowane wyjściem tachometrycznym takim jak obrotomierz)

zeby układ wtryskowy działał musi mieć dane o prędkości obrotowej i obciążeniu

niechce mi sie teraz rozpisywać wiec wrzuce póżniej schemat
i wszyscy beda wiedziec jak działa układ wtryskowy

co do pomiaru powietrza dostarczonego to mamy
przepływomierze VAF/MAF/MAP
Volume Air Flow (objetość)
Mas Air Flow (masa)
Mainfold Air Pressure (ciśnienie)
i w funkcji temperatury mieszanki i predkości obrotowej mozemy dokładnie wyliczyc ile paliwa tzreba wtrysnąć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:34, 31 Lip 2009    Temat postu:

No ta ale na tym forum powiedzmy prócz Ciebie nie ma osób, które by wiedziały jeszcze coś więcej na ten temat. Po za tym naprawdę wydaje mi się, że takie szczegółowe wnikanie w temat byłoby zbytnią przesadą. Oczywiście gdyby to było forum poświęcone takim szczegółowym zaganienią to wtedy byłoby to konieczne. Starałem się pisać możliwie jak najprościej, nie przesadzają z ilością informacji. Oczywiście gdybym pisał pracę inżynierską na ten temat to zapewne bym do takich informacji musiał się odwoływać. Ale taka wiedza nie jest nawet wykładana w szkołach średnich, które kształcą mechaników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kania_




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:17, 02 Sie 2009    Temat postu:

wklejam wykres jak obiecałem:
[link widoczny dla zalogowanych]

p.s.
jest to forum pt. "Technika motoryzacyjna"
więc wydawało mi sie za logiczne naniesienie poprawek w miejscach gdzie powiedzmy "nastąpiło rozminięcie się z prawdą"
To co napisałem jest wykładane na większości szkół średnich motoryzacyjnych i na wszystkich wyższych o profilu motoryzacyjnym

Jak chcecie tylko pisac, by pisac to juz moge nic się nie odzywać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:38, 02 Sie 2009    Temat postu:

Nie chodzi o to, żeby pisać tylko dla samego pisania. Dobrze, że pokazujesz mi moje błędy, bo jak każdy i ja je popełniam. Jednak czasami nadmiar informacji jest przesadą. Na tym forum nie ma ludzi, którzy by znali aż do szczegółowe zagadnienia.
P.S Czy miałbyś taki wykres dla samych wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiesman




Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:40, 21 Maj 2014    Temat postu:

Artykuł z tematu pardzo fojany, spory kawałek przydatnej wiedzy, dla kogoś ogarnietego może nie koniecznie ale jesli ktos zaczyna to naprawdę wart polecenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarząbek




Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:45, 06 Lip 2015    Temat postu:

Przede wszystkim to paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin