Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dwie Koncepcje silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Nie 21:51, 15 Kwi 2007    Temat postu: Dwie Koncepcje silnika

Opel - Twinport

Ten producent w dziedzinie silników zawsze stąpał bardzo ostrożnie. Dlatego mianem kroku milowego można określić przejście ponad rok temu z awaryjnego paska zębatego na łańcuch. Najnowsza jednostka 1.6 TWINPORT wyposażona jest w system zmiennej geometrii układu dolotowego TWINPORT. Kanał dolotowy każdego cylindra rozdziela się jeszcze w kolektorze na dwa oddzielne przewody. W jednym z nich umieszczona jest przepustnica, która przy niskich obrotach i mniejszych przeciążeniach zamyka przelot, powodując silne zawirowanie ładunku, co korzystnie wpływa na moment obrotowy silnika przy niskiej prędkości obrotowej. Można więc powiedzieć, że jednostka TWINPORT jest silnikiem 16 zaworowym, który w pewnych warunkach pracuje jak 8 zaworowy. Jak podaje Opel, zastosowanie technologi TWINPORT pozwoliło zwiększyć moc o 4 KM przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa o 4%. Zwiększenie mocy przełożyło się na poprawę przyśpieszenia do 100 km/h o 0,6 s.

[link widoczny dla zalogowanych]

Volkswagen - FSI

Koncern Volkswagen rozpoczął kilka lat temu eksperymenty z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z którym wiązane są wielkie nadzieje. Z wykorzystaniem tej techniki powstała jednostka 1.6 FSI. Podawanie paliwa bezpośrednio do cylindra pozwala na podniesienie stopnia sprężenia bez obawy o uszkodzenie silnika. Z kolei wyższe sprężanie to lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. W jednostce 1.6 Volkswagen poszedł jednak jeszcze o krok dalej. Umożliwiono tu przy niskich obciążeniach pracę silnika na tzw. ubogiej mieszance. Jeżeli pedał gazu jest wciśnięty nie bardziej niż do połowy, to w składzie mieszanki jest znacznie mniej paliwa niż w konwencjonalnych silnikach. Silnik 1.6 FSI osiąga moc 115 KM, a jego maksymalny momenty wynosi 155 Nm - o 5 mni3j niż w Oplowskim 1.6 Twinport. Średnie zużycie paliwa Golfa 1.6 FSI wynosi 6,7 l/100km. W ważącej również 1200kg Astrze spalanie jest identyczne. Sytuacja zmienia się nieco po zastosowaniu benzyny 98, która lepiej sprawdza się w jednostkach FSI. Wtedy zużycie paliwa spada o 0.2l/100km. jednak mankamentem jest wyższa cena paliwa.

[link widoczny dla zalogowanych]

(c) tygodnik "Motor"
(c) Google.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Pon 20:12, 16 Kwi 2007    Temat postu:

Obydwa silniki zrobiony w jednym celu - zmniejszenie CO2 i mniejsze spalanie, przy zerowej stracie KM. Dwa "motorki" z dwóch innych stajni. Również trzeba powiedzieć, że o dwóch tych jednostkach trochę się rozpisywały media. Z tego tekściku dowiadujemy się o tym, że zarówno Twinport i FSI mają swoje wady i zalety. Jeśli chodzi o kwestie wyboru, to wziąłbym FSI Smile Darzę większym zaufaniem wyroby z Wolsfburga Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 7:07, 17 Kwi 2007    Temat postu:

Jesli mialbym wybierac sposrod tych silnikow, takze wybralbym wyrob z Wolsfburga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil90
Administrator



Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:49, 17 Kwi 2007    Temat postu:

MotoManiak napisał:
Jesli mialbym wybierac sposrod tych silnikow, takze wybralbym wyrob z Wolsfburga.


Ja akurat bym wybrał silnik Opla bo FSi potrafi być awaryjne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin