|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:59, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Zapewne chodzi Ci o sam modulator ABS. Jego zadaniem jest "pilnowanie" ciśnienia w układzie, tak aby wpółczynnika przyczepności hamowanego koła, utrzymywał się w granicy maksymalnego. Działa to na takiej zasadzie, że ciśnienie wytworzone w pompie hamulcowej "idzie" przez taki modulator, kiedy jedno z kół się blokuje, układ w calu zmniejszenia ciśnienia, zamknie odpowiedni dla danego koła zaworek. Zaworki te są sterowane elektromagnetycznie. I gdy koło odzyska przyczepność to wtedy taki zaworek stopniowo się otwiera, zwiększając ciśnienie w układzie. A ponieważ zaworek ten otwiera i zamyka się tak szybko, to koło zawsze jest w granicach maksymalnego wpsółczynnika przyczepności
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:15, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
mam takie pytanie: czym różnią się pompy sekcyjne od rozdzielaczowych (chodzi mi o pompy wtryskowe)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:29, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Dobre pytanie... niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć dokładnie. Pompa sekcyjna to taka jak np w starych silnikach wysokoprężnych. Rzędowa pompa, której tłoczki były napędzane wałkiem rozrządu pompy i jego krzywki otwierały zawory we właściwych sekcjach pompy. W zasadzie to nie wiem czy pompa rozdzielaczowa nie jest odmianą pompy sekcyjnej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:57, 12 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
witam
czy płaszcz tłoka (ta czesc ponizej pierscieni) trze w czasie ruchu tloka o cylinder?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:07, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Nie powinien i nie może trzeć o cylinder. Pierścienie mu na to też nie pozwolą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wertus1
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Poznań Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:37, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Słuchajcie szukam materialów na opisanie sytemu KERS czy może ktoś mi coś pomóc??Potrzebuję takich info na referat z elektrotechimi z w środkach transportu.
Dzięki z góóry
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:18, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Niestety ja tutaj nie mogę za wiele pomóc. Jest to nowy system, jeszcze strzeżony licznymi tajemnicami, które nie ujrzały światła dziennego.
Mam jedynie pewne wyobrażenie co do działania systemu ale jest ono nawet nie do końca kompletne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wertus1
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Poznań Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:17, 17 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
To jak opiszę ten system to postaram się wrzucić. Tylko i tak jeszce to nie jest pewne, bo na chwilę obecną jeszcze zastanawiam się nad Toyotą Prius, a tam jest cos podobnego do KERS
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:05, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
witam jak gaszony zostaje silnik diesla bo silnik benzynowy gasimy poprzez brak iskry, a jak jest z dieslem??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Albee
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:03, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Odcięcie paliwa?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:01, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak. W silniku wysokoprężnym po prostu wyłączamy pierwszą pompę i druga już nie ma co tłoczyć do wtryskiwaczy i silnik zostaje zatrzymany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 0:11, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
witam mam pytanie odnośnie łożyskowania wału korbowego. Czy jest on łożyskowany na łożyskach tocznych czy ślizgowych- i co oznacza nazwa łożysk ślizgowych ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:29, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Wał korbowy, podobnie jak korobowody, posiada łożyskowanie ślizgowe. Taki rodzaj łożyskowania oznacza, że w łożysku nie ma ruchomymch części pośredniczących. Wał opiera się swą częścią na panewce i po niej się ślizga.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:55, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
no właśnie wal sie ślizga po panewce no i nie występyje tam tarcie?? przecież wał musi jakoś być chyba mocniej przymocowany by nie przesuwał sie na lewo i prawo - a jak będzie mocniej przykręcony to będzie tarcie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:15, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Tarcie oczywiście występuje, lecz jak w większości elementów trących jest minimalizowane do jak najmniejszej wartości. Po pierwsze jest tam pasowanie luźne (w technice są jeszcze pasowania ciasne i mieszane), po drugie panewki są wykonane z mosiądzu lub brązu, czyli materiału charakteryzującego się małym współczynnikiem tarcia a po trzecie między panweką a czopem głownym wału korbowego jest olej silnikowy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|