|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:06, 25 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
mam pytanie odnośnie tłoka. jest to pytanie odnośnie motocykli ale może w samochodach też takie coś występuje. Dlaczego w motocyklach crossowych bardzo często wymienia się tłoki gdzieś co dwa lata?? Wiedomo że silniki w takich motocyklach sa wysilone i na wsokich obrotach kręcone ale czy to jest przyczynom?? czy te tłoki się zacierają ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:15, 25 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja szczerze nie interesuję się motocyklami i trudno mi odpowiedzieć na pytanie z zakresu eksploatacji motocykla wyczynowego. Tłok można wymieniać z wielu powodów. Jednym z nich może być np. zalanie silnika wodą, która jest nieściśliwa i prowadzi do pękania tłoka, może być np. w skutek działania wysokich temperatur wypalenie dziury w tłoku. Ale najprawdopodbniej będzie to kwestia zużycia pierścieni tłokowych i cylindra. Wtedy cylinder szlifuje się na podany przez producenta wymiar naprawczy, co wiąże się z koniecznością wymiany tłoka, na zgodny z wymiarem naprawczym cylindra. Dla przykładu nominalny cylinder ma średnicę 74mm, to tłok będzie 69,985mm, I wymiar naprawczy ma średnicę cylindra 74,02mm to tłok nadwymiarowy będzie miał średnicę 74,005mm.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:27, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
kiedyś na tvn turbo był program 'garaż dwóch takich" no i w pewnym odcinku ci prowadzący program zmierzyli w jakimś silniku odległość tłoka od głowicy (kit nalepili na tłok i zakręcili wałem a następnie zmierzyli grubość kitu) no i wyszło im że ta odległość jest za mała i muszą wyregulować tłoki. I moje pytanie jest takie czy w silnikach jest możliwość takiej regulacji tłoka?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:37, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Regulacja tłoka? Tłok jest zamocowany na korbowodzie, który ma stałą długość. Jedyny polem manewru jest tutaj zastosowanie grubszej uszczelki pod głowicą, ale to też nie będzie aż taka grubość, że od razu zobaczysz różnicę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:59, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
no właśnie też się zdziwiłem że chcą jakoś wyregulować tłoki. tylko że to był jakiś wyczynowy silnik to może tam jest jakaś możliwość regulacji
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:27, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Tłoków nie można regulować, nawet w silnikach wyczynowych, można zmienić korbowody na dłuższe lub krótsze, ale to nie jest regulacja tłoka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:34, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
a interesujesz sie może Mr_Mar chiptuningiem tzn. czy posiadasz może jakąś wiedzie na temat programów do modyfikacji map wtrysku , zapłonu itp. ??? na przykład takim programem jest winols, remap3000, kwp2000 itp. wiesz może cos o nich??
Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Sob 18:35, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:14, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Chiptuningiem nie bardzo się interesuję, w ogóle tuningiem się nie itneresuję. Mniej więcej wiem na jakiej zasadzie wgrywa się mapy ale to jest znikoma wiedza, bardziej na poziomie ignorancji niż wiedzy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wieslaw608
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zaklików Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:32, 22 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
witam! wiecie może jaką pojemność ma silnik "S-20" firmy Andoria w Andrychoowie
Ostatnio zmieniony przez wieslaw608 dnia Pon 15:32, 22 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:22, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
ja tam niestety nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie wieslaw608.
mam takie myśle ze dość chyba dziwne pytanie, mianowicie:
co się stanie gdy do wolnossącego silnika benzynowego dołożymy turbo??
czy w momencie wciśnięcia gazu przepływomierz zmierzy dużą ilość dostającego się do silnika powietrza przec co będzie wtryskiwana maksymalna dawka paliwa ale i tak będzie ona za mała. I teraz takie pytanie czy np. samo wymienienie pompy paliwa da coś?? tzn. czy gdy tylko wsadzę większą pompe z mocniejszego auta będzie już bez żadnej ingerencji w elektronikę samochodu zwiększenie dawki paliwa na tyle na ile pozwolą wtryskiwacze?? czy jednak samo wymienienie pompy nic nie da bo komputer sterujący nie bedzie w stanie sam wykorzystać możliwości nowej pompy (oczywiście w miare możliwości seryjnych wtryskiwaczy). Jak to jest??
Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Wto 13:24, 23 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:49, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Jak zwykle pytanie skomplikowane. Podchodząc do tego zdrowo rozsądkowego, jak zastosujesz wydajniejszą pompę, to i tak wszystkim wtryskiwacz steruje, bo on ma zadane czasy otwarcia i zamknięcia zaworków. Jeśli natomiast chodzi o dokładanie turbodoładowania (NIE TURBO JAK NAPISAŁEŚ) to wówczas przepływomierz zmierzy więcej powietrza a co za tym idzie komputer da większą dawkę wtrysku.
Co do silnika S-20. Czy jest to może stary silnik z Warszawy lub pierwszego Żuka, jeszcze dolnozaworowy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wieslaw608
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zaklików Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:58, 27 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Co do silnika S-20. Czy jest to może stary silnik z Warszawy lub pierwszego Żuka, jeszcze dolnozaworowy? |
Nie to taki silnik, który był używany jako silnik napędzający np. pompe wodną w studniach lub jest używay do ciągników własnej produkcji
Ostatnio zmieniony przez wieslaw608 dnia Sob 15:59, 27 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gucio
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: Sob 16:48, 27 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Warszawy , żuki czy Nysy miały silniki S-21
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:47, 27 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Warszawy, Żuki i Nysy miały najpierw S-20 potem S-21. S20 był silnikiem dolnozaworym, który na początku był w tych autach montowany. I wydaje mi się, że miał on pojemność 2100.
Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Sob 17:50, 27 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emil90
Administrator
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:22, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Mr_Mar napisał: | Warszawy, Żuki i Nysy miały najpierw S-20 potem S-21. S20 był silnikiem dolnozaworym, który na początku był w tych autach montowany. I wydaje mi się, że miał on pojemność 2100. |
Nie było S-20 tylko M-20, miał pojemność 2.1 i jego moc to 50KM lub 52KM.
S-21 też miał pojemność 2.1, ale był górnozaworowy i miał 70KM.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|