Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania dotyczące samochodów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:53, 29 Cze 2009    Temat postu:

Prawda, ale sprawdzałem Twoją czujność. I tak dostanie po łbie Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:39, 29 Cze 2009    Temat postu:

ja mam takie pytanie: ile mocy "dodaje" sprężarka w takim np golfie IV 1,9 TDi? Ma on moc podaną 110KM. Chodzi mi o to jak ten silnik by chodził bez turba. Jak to w ogóle wygląda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:10, 29 Cze 2009    Temat postu:

Nie rozumiem Twojego pytania. Zasada pracy silnika bez i z turbodoładowaniem jest taka sama: ssanie, sprężanie, praca i wydech. Wiadomym jest, że turbosprężarka daje większą moc, większy moment, a co za tym idzie lepsze osiągi. Ile turbosprężarka da mocy, zależy od jej parametrów. Trudno jest określić ile koni mniej by miał golf 1,9 TDi 110KM gdyby wymontować turbosprężarkę, gdyż tak naprawdę silnik ten jest przygotowany pod zastosowanie w nim turbosprężarki. Istnieje co prawda silnik 1,9 SDi o mocy 64KM, ale nie jest on identyczny z silnikami TDi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:02, 29 Cze 2009    Temat postu:

Ok dzięki Wink Następne: jak mierzy się moc silnika? Wiem że na hamowni ale jak to wygląda od strony technicznej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:46, 29 Cze 2009    Temat postu:

Silnik umieszamy na stanowisku badawczym, podłączamy układ zapłonowy, zasilania i chłodzenia, tak jakby było w aucie. Potem do tak przygotowane do sprzęgła silnika podłączony zostaje hamulec obciążeniowy wodny lub elektryczny. Teraz jak silnik będzie uruchomiony to wówczas jednocześnie zwiększa mu się obroty i obciążenie silnika, do czasu aż silnik zostanie zatrzymany przez hamulec. W miedzy czasie zdejmuje się też charakterystykę silnika i można zobaczyć wtedy przy jakich obrotach silnik osiąga maksymalną moc i moment, na podstawie mocy i momentu generowanego przez obciążenie.
Jak niedługo będę robił pomiary do pracy to może uda mi się zrobić zdjęcie takiej hamowni do pomiaru mocy.


Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Pon 23:52, 29 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:07, 19 Lip 2009    Temat postu:

Jak działa pedał gazu w samochodzie? Co sprawia, że jak go mocniej dociśniemy to samochód przyspiesza. Otwiera bardziej przepustnice?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:53, 19 Lip 2009    Temat postu:

Wciśniecie pedału przyspieszenia powoduje większe otwarcie przepustnicy, a co za tym dostaje się więcej powietrza do silnika. W gaźnikuj pojawi się większe podcisnienie i więcej paliwa zostanie zassana z komory pływakowej, przy wtrysku komputer odczyta więcej powietrza i da dłuższy czas wtrysku. W dieslu sterujęmy natomiast pompą wytryskową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:59, 20 Lip 2009    Temat postu:

Ok dziekuje.
Nie bardzo rozumiem do czego służy w aucie i jak działa dyferencjał. On wyrównuje prędkości obrotowe których kół? Jaki to ma skutek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:26, 20 Lip 2009    Temat postu:

Mechanizm różnicowy (nieprawidłowo nazywany dyferencjałem) ma za zadanie różnicować prędkości kół osi napędzanej. Kiedy pojazd porusza się po łuku koło wewnętrzne ma mniejszy promnień niż koło zewnętrzne, co skutkuje różnymi drogami jakie oba koła muszę przebyć. Żeby możliwe się to stalo koło zewnętrzne musi się obracać szybciej. Dlatego o ile koło zewnętrzne przyspieszy o tyle samo zwolni koło zewnętrzne. Gdyby nie było mechanizmu różnicowego to wówczas prowadzenie takiego pojazdu stałoby się niemożliwe.
Dokładnie jak to działa masz opisane w tym temacie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:44, 20 Lip 2009    Temat postu:

Dzięki. Preczytalem to. Dobrze rozumiem, że przy skrecaniu koła kręcą sie z róznymi prędkościami?I mechanizm różnicowy wyrównuje te prędkości, czy na odwrót?. Nie wiem niestety które na [link widoczny dla zalogowanych] fotce to są koła koronowe a które to satelity.

Ostatnio zmieniony przez stan1906 dnia Pon 17:45, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
X2400




Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew koło Warszawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:01, 20 Lip 2009    Temat postu:

Czyli zablokowany mechanizm różnicowy w drifcie daje to że koła kręcą się z taką samą szybkością, dzięki czemu możliwy jest kontrolowany poślizg? W takim razie jak działa "dyfer" wiskotyczny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:21, 20 Lip 2009    Temat postu:

Stan. Do kół koronowych dochodzą półosie napędowe. Czyli są to te dwa koła stożkowe ustawione w pionie. Stalita jest tym trzecim, które je łączy. Podobnie jak w przyrodzie. Księżyc krąży w okół Ziemi, stality mechanizmu obiegają po kołach stożkowych (koronowych).
Podczas skrętu (i nie tylko) mechanizm pozwala na obracanie się kół z różnymi prędkościami, żeby koło po zewnętrznej mogło się szybciej kręcić, bo ma dłuższą drogę niż koło zwenętrzne.
Iksie. Tak zablokowanie mechanizmu różnicowego spowoduje właśnie driftowanie auta. Natomiast nie ma czegoś takiego jak dyfer wiskotyczny. Zapewnę chodzi Ci o centralny mechanizm róznicowy, który jest w autach z samoczynnie dołączaną jedną osią. Nie spotkałem jeszcze aby sprzęgło wiskotyczne, o które Ci chodzi, było zamiast tradycyjnego mechanizmu różnicowego. Zasada działania takiego sprzęgła znajdziesz w tym temacie.


Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Pon 21:23, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
X2400




Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew koło Warszawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:34, 20 Lip 2009    Temat postu:

Hmm rozmawiałem o tym z pewną osobą i wytłumaczyła mi, że jest podobny do sprzęgłowego, ale czuły na prędkość. Jeśli jedno z kół obraca się szybciej od drugiego, próbuje on przenieść moc na to wolniej obracające się koło. Im większa będzie różnica między nimi, tym więcej mocy zostanie przeniesionej na drugie koło. Najlepszy do zastosowania w samochodach z tylnym napędem i małą mocą, wspomaga nadsterowność, dlatego jest używany także w drifcie zamiast "klasycznego" zablokowanego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:39, 20 Lip 2009    Temat postu:

Potwierdzam, istnieje coś takiego jak mechanizm wiskotyczny.
Cytat z wiki (sorki, ale nie chciało mi się tłumaczyć):
Wiki napisał:
The viscous type is generally simpler because it relies on hydrodynamic friction from fluids with high viscosity. Silicone-based oils are often used. Here, a cylindrical chamber of fluid filled with a stack of perforated discs rotates with the normal motion of the output shafts. The inside surface of the chamber is coupled to one of the driveshafts, and the outside coupled to the differential carrier. Half of the discs are connected to the inner, the other half to the outer, alternating inner/outer in the stack. Differential motion forces the interleaved discs to move through the fluid against each other. In some viscous couplings when speed is maintained the fluid will accumulate heat due to friction. This heat will cause the fluid to expand, and expand the coupler causing the discs to be pulled together resulting in a non-viscous plate to plate friction and a dramatic drop in speed difference. This is known as the hump phenomenon and it allows the side of the coupler to gently lock. In contrast to the mechanical type, the limiting action is much softer and more proportional to the slip, and so is easier to cope with for the average driver. New Process Gear used a viscous coupling of the Ferguson style in several of their transfer cases including those used in the AMC Eagle.
Viscous LSDs are less efficient than mechanical types, that is, they "lose" some power. They do not stand up well to abuse. In particular, any sustained load which overheats the silicone results in sudden permanent loss of the differential effect.[4] They do have the virtue of failing gracefully, reverting to semi-open differential behaviour. Typically a visco-differential that has covered 60,000 miles or more will be functioning largely as an open differential; this is a known weakness of the original Mazda MX-5 sports car. The silicone oil is factory sealed in a separate chamber from the gear oil surrounding the rest of the differential. This is not serviceable and when the differential's behaviour deteriorates, the VLSD centre is replaced.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:29, 20 Lip 2009    Temat postu:

Faktycznie coś sobie przypominam z wykładów. Istnieje coś takiego, to sie nazywa dokładnie NO SPIN. Jedyne co wiem na ten temat, to że na prostej przenosi napęd po równo na oba koła, a podczas ruchu po łuku napęd przenosi koło zewnętrzne. Jednak nie mogłem nigdzie znaleźć nic na ten temat.

Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Pon 22:34, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Następny
Strona 10 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin