|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:53, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Prawda, ale sprawdzałem Twoją czujność. I tak dostanie po łbie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:39, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
ja mam takie pytanie: ile mocy "dodaje" sprężarka w takim np golfie IV 1,9 TDi? Ma on moc podaną 110KM. Chodzi mi o to jak ten silnik by chodził bez turba. Jak to w ogóle wygląda?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:10, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem Twojego pytania. Zasada pracy silnika bez i z turbodoładowaniem jest taka sama: ssanie, sprężanie, praca i wydech. Wiadomym jest, że turbosprężarka daje większą moc, większy moment, a co za tym idzie lepsze osiągi. Ile turbosprężarka da mocy, zależy od jej parametrów. Trudno jest określić ile koni mniej by miał golf 1,9 TDi 110KM gdyby wymontować turbosprężarkę, gdyż tak naprawdę silnik ten jest przygotowany pod zastosowanie w nim turbosprężarki. Istnieje co prawda silnik 1,9 SDi o mocy 64KM, ale nie jest on identyczny z silnikami TDi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:02, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki Następne: jak mierzy się moc silnika? Wiem że na hamowni ale jak to wygląda od strony technicznej?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:46, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Silnik umieszamy na stanowisku badawczym, podłączamy układ zapłonowy, zasilania i chłodzenia, tak jakby było w aucie. Potem do tak przygotowane do sprzęgła silnika podłączony zostaje hamulec obciążeniowy wodny lub elektryczny. Teraz jak silnik będzie uruchomiony to wówczas jednocześnie zwiększa mu się obroty i obciążenie silnika, do czasu aż silnik zostanie zatrzymany przez hamulec. W miedzy czasie zdejmuje się też charakterystykę silnika i można zobaczyć wtedy przy jakich obrotach silnik osiąga maksymalną moc i moment, na podstawie mocy i momentu generowanego przez obciążenie.
Jak niedługo będę robił pomiary do pracy to może uda mi się zrobić zdjęcie takiej hamowni do pomiaru mocy.
Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Pon 23:52, 29 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:07, 19 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Jak działa pedał gazu w samochodzie? Co sprawia, że jak go mocniej dociśniemy to samochód przyspiesza. Otwiera bardziej przepustnice?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:53, 19 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Wciśniecie pedału przyspieszenia powoduje większe otwarcie przepustnicy, a co za tym dostaje się więcej powietrza do silnika. W gaźnikuj pojawi się większe podcisnienie i więcej paliwa zostanie zassana z komory pływakowej, przy wtrysku komputer odczyta więcej powietrza i da dłuższy czas wtrysku. W dieslu sterujęmy natomiast pompą wytryskową.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:59, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ok dziekuje.
Nie bardzo rozumiem do czego służy w aucie i jak działa dyferencjał. On wyrównuje prędkości obrotowe których kół? Jaki to ma skutek?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:26, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Mechanizm różnicowy (nieprawidłowo nazywany dyferencjałem) ma za zadanie różnicować prędkości kół osi napędzanej. Kiedy pojazd porusza się po łuku koło wewnętrzne ma mniejszy promnień niż koło zewnętrzne, co skutkuje różnymi drogami jakie oba koła muszę przebyć. Żeby możliwe się to stalo koło zewnętrzne musi się obracać szybciej. Dlatego o ile koło zewnętrzne przyspieszy o tyle samo zwolni koło zewnętrzne. Gdyby nie było mechanizmu różnicowego to wówczas prowadzenie takiego pojazdu stałoby się niemożliwe.
Dokładnie jak to działa masz opisane w tym temacie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:44, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Preczytalem to. Dobrze rozumiem, że przy skrecaniu koła kręcą sie z róznymi prędkościami?I mechanizm różnicowy wyrównuje te prędkości, czy na odwrót?. Nie wiem niestety które na [link widoczny dla zalogowanych] fotce to są koła koronowe a które to satelity.
Ostatnio zmieniony przez stan1906 dnia Pon 17:45, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
X2400
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew koło Warszawy Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:01, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli zablokowany mechanizm różnicowy w drifcie daje to że koła kręcą się z taką samą szybkością, dzięki czemu możliwy jest kontrolowany poślizg? W takim razie jak działa "dyfer" wiskotyczny?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:21, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Stan. Do kół koronowych dochodzą półosie napędowe. Czyli są to te dwa koła stożkowe ustawione w pionie. Stalita jest tym trzecim, które je łączy. Podobnie jak w przyrodzie. Księżyc krąży w okół Ziemi, stality mechanizmu obiegają po kołach stożkowych (koronowych).
Podczas skrętu (i nie tylko) mechanizm pozwala na obracanie się kół z różnymi prędkościami, żeby koło po zewnętrznej mogło się szybciej kręcić, bo ma dłuższą drogę niż koło zwenętrzne.
Iksie. Tak zablokowanie mechanizmu różnicowego spowoduje właśnie driftowanie auta. Natomiast nie ma czegoś takiego jak dyfer wiskotyczny. Zapewnę chodzi Ci o centralny mechanizm róznicowy, który jest w autach z samoczynnie dołączaną jedną osią. Nie spotkałem jeszcze aby sprzęgło wiskotyczne, o które Ci chodzi, było zamiast tradycyjnego mechanizmu różnicowego. Zasada działania takiego sprzęgła znajdziesz w tym temacie.
Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Pon 21:23, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
X2400
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew koło Warszawy Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:34, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Hmm rozmawiałem o tym z pewną osobą i wytłumaczyła mi, że jest podobny do sprzęgłowego, ale czuły na prędkość. Jeśli jedno z kół obraca się szybciej od drugiego, próbuje on przenieść moc na to wolniej obracające się koło. Im większa będzie różnica między nimi, tym więcej mocy zostanie przeniesionej na drugie koło. Najlepszy do zastosowania w samochodach z tylnym napędem i małą mocą, wspomaga nadsterowność, dlatego jest używany także w drifcie zamiast "klasycznego" zablokowanego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Albee
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:39, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam, istnieje coś takiego jak mechanizm wiskotyczny.
Cytat z wiki (sorki, ale nie chciało mi się tłumaczyć):
Wiki napisał: | The viscous type is generally simpler because it relies on hydrodynamic friction from fluids with high viscosity. Silicone-based oils are often used. Here, a cylindrical chamber of fluid filled with a stack of perforated discs rotates with the normal motion of the output shafts. The inside surface of the chamber is coupled to one of the driveshafts, and the outside coupled to the differential carrier. Half of the discs are connected to the inner, the other half to the outer, alternating inner/outer in the stack. Differential motion forces the interleaved discs to move through the fluid against each other. In some viscous couplings when speed is maintained the fluid will accumulate heat due to friction. This heat will cause the fluid to expand, and expand the coupler causing the discs to be pulled together resulting in a non-viscous plate to plate friction and a dramatic drop in speed difference. This is known as the hump phenomenon and it allows the side of the coupler to gently lock. In contrast to the mechanical type, the limiting action is much softer and more proportional to the slip, and so is easier to cope with for the average driver. New Process Gear used a viscous coupling of the Ferguson style in several of their transfer cases including those used in the AMC Eagle.
Viscous LSDs are less efficient than mechanical types, that is, they "lose" some power. They do not stand up well to abuse. In particular, any sustained load which overheats the silicone results in sudden permanent loss of the differential effect.[4] They do have the virtue of failing gracefully, reverting to semi-open differential behaviour. Typically a visco-differential that has covered 60,000 miles or more will be functioning largely as an open differential; this is a known weakness of the original Mazda MX-5 sports car. The silicone oil is factory sealed in a separate chamber from the gear oil surrounding the rest of the differential. This is not serviceable and when the differential's behaviour deteriorates, the VLSD centre is replaced. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:29, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Faktycznie coś sobie przypominam z wykładów. Istnieje coś takiego, to sie nazywa dokładnie NO SPIN. Jedyne co wiem na ten temat, to że na prostej przenosi napęd po równo na oba koła, a podczas ruchu po łuku napęd przenosi koło zewnętrzne. Jednak nie mogłem nigdzie znaleźć nic na ten temat.
Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Pon 22:34, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|