|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Sob 7:13, 25 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Tym razem ja o coś zapytam
Otóż po raz kolejny Tico moich rodziców zaczęło szwankować. Teraz, przy hamowaniu hamulcem tzw. nożnym (czyli pedałem hamulca) zapala się kontrolka od hamulców. To samo dzieje się, gdy dźwignia ręcznego jest ledwo zaciągnięta (ale to chyba dobrze?). Dodam, że płynu w układzie hamulcowym (przynajmniej jak sprawdzałem podczas ostatniego mycia gdzieś tydzień temu) jest pomiędzy MIN a MAX w zbiorniczku.
Przeczytałem też nieco [link widoczny dla zalogowanych] na forum o Daewoo Tico, powiem tacie, żeby też go przejrzał i może coś z opisanych tam rozwiązań nam pomoże.
Usterka dla nas "wyszła" w niezbyt dobrym momencie, ponieważ w najbliższy czwartek kończy się nam ważność przeglądu rejestracyjnego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 9:25, 25 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dolej płynu do maksimum powinno ustąpić. Ewentualnie wymień też klocki hamulcowe z przodu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Sob 12:28, 25 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Płyn został dolany. Klocki hamulcowe w obu kołach niedawno były wymieniane.
Ostatnio zmieniony przez poorwich dnia Sob 15:50, 25 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:30, 27 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
tutaj jest książka którą można sciągnąć [link widoczny dla zalogowanych]
i mam jeszcze takie pytanie : czy to w telewizji czy w czasopismach motoryzacyjnych piszą że spalanie mieszanki ubogiej powoduje wzrost temperatury spalania. Czy to jest prawda???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:00, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Tak Tomixx spalanie mieszanki ubogiej podnosi temperaturę spalania. Niestety nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć dlaczego tak się dzieje. Zapewne ma to związek z przemianami termodynamicznymi jakie zachodzą podczas pracy silnika.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:16, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
no własnie i ja sie z tym zgadzam w 100% bo nawet wszędzie w gazetach czy w telewizji podają że mieszanka uboga powoduje większą temp spalania.
ale w książce do której link podałem wyżej jest napisane że im mieszanka uboższa tym NIŻSZA temperatura spalania bo powietrze to trzeba ogrzać czyli zabiera ono ciepło. Autor nawet podał jakiś wzór do obliczenia temperatury spalin także wygląda na to że troche się zna. No i nie wiem co o tym myśleć -- ale chyba książka zawiera błąd, tylko niewiem jak to jest możliwe bo ona jest dopuszczona do nauki w technikum.
jeśli masz chęci to sprawdzić bo być może coś źle zrozumiałem ale wątpie to jest to napisane na stronie 54 w PDF-ie lub 57 jako strona książki
Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Czw 17:26, 01 Paź 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:52, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
dlaczego mówi się że w silniku diesla nie ma sensu dociskać pedału gazu do końca? tzn ze lepiej szybko zmienić bieg na wyższy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kołobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:27, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zależy czy mówisz o przyspieszaniu ekonomicznym czy na 100%. W Ekonomicznym dlatego, że przyspieszanie na 3/4 gazu np. spod świateł i później utrzymywanie stałej prędkości jest mniej paliwożerne niż powolne rozpędzanie się. A że szybko zmieniać biegi to chodzi o przebieg momentu obrotowego, jest dostępny od niskich obrotów. Ale przesadzać też raczej nie wolno, najlepiej zapoznać się z wykresem i zobaczyć przy ilu obrotach jest najwyższy
Ostatnio zmieniony przez Mariusz dnia Czw 23:28, 04 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tajger
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:01, 09 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
witam,
Może mi ktoś opisać działanie rozrządu desmodromicznego?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:10, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Cóż przyznaję, że nie miałem pojęcia o istnieniu takiego układu, ale z pomocą przyszedł internet. A działanie takie układu niczym nie różni się od działania "tradycyjnego" układu rozrządu. Jedyną różnicą jest to, że w tradycyjnym układzie za zamykanie zaworu odpowiada sprężyna a w rozrządzie desmodromicznym zarówno otwarciem jak i zamknięciem zaworu sterują krzywki. W tym przypadku jedna krzywa otwiera, a druga zamyka. Tu masz fajny, prosty i przejrzysty [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Czw 11:13, 11 Mar 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tajger
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:20, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
heh tajemnicza nazwa, a proste rozwiązanie. Dzięki za odpowiedź i zarazem zadaje następne pytanie:
wyliczałem wskaźniki elastyczności całkowitej dla samochodów z różnymi silnikami i mój wniosek jest taki, że wskaźnik ten nie ma wpływu na wartości przyspieszeń np. 0-100 czy 60-100.Przykładowo wskaźniki dla ZI 1.6 i ZI 2.2 turbo byly bardzo porównywalne,a osiągi są delikatnie mówiąc inne (chodzi mi głównie o właśnie potoczną "elastykę", jednak liczby mówią co innego.
Czy mój wniosek jest prawidłowy?
Ostatnio zmieniony przez tajger dnia Czw 16:23, 11 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:09, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Hmm dobre pytanie. Niestety nie umiem na to pytanie odpowiedzieć. Uczyli mnie 6 lat o samochodach w szkole samochodowej, uczyli mnie semestr o teorii ruchu pojazdów ale wszyscy zapomnieli wspomnieć coś o wskaźnikach elastyczności. Powiem może tak, że wszelkie wskaźniki wynikają z teoretycznych obliczeń. Oczywiście na zajęciach z teorii ruchu liczyłem teoretyczny czas rozpędzania pojazdu, drogę hamowania, zużycie paliwa, ale to tylko teoria, która mniej lub bardziej pokrywała się z rzeczywistością. Po za tym nie zapominaj też o jednej ważnej rzeczy. Odnosisz wskaźnik elastyczności silnika do rozpędzania, a zapominasz o tym, że skrzynia biegów ma różne przełożenia. Bo z tego co zdążyłem zaczerpnąć ciut wiedzy o tym, pojazdy ciężarowe mają duży wskaźnik elastyczności a rozpędzają się jednak powoli (co prawda w nich nie chodzi o przyspieszenia).
Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Pią 11:12, 12 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tajger
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:54, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
no tak, ile to razy teoria nie sprawdza się w praktyce. Przełożeń skrzyni biegów nie wziąłem pod uwagę, bo założyłem, że w tych modelach są podobne
ps. ja właśnie się ucze w szkole samochodowej
thx i pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 2:23, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
witam
chcialem się zapytać o podciśnienie panujące w kolektorze ssącym silnika wolnossącego. Mianowicie spotkałem sie z róznymi teoriami na ten temat że np. w czasie pracy silnika na biegu jałowym czyli przy zamkniętej przepustnicy występuje najwieksze podciśnienie a w momecie gdy dodajemy gazu to podcisnienie maleje (tzn staje sie bliższe atmosferycznemu). Ale znowu patrząc na wskaznia wakuometra okazało sie ze w czasie dodawania gazu rośnie podciśnienie (czyli oddala się od atmosferycznego). To jak to właściwie jest- kiedy w silniku występuja największe podciśnienia???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 23:25, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Logicznie rzecz biorąc najwieksze podcisnienie powinno panować podacz maksymalnie otwartej przepustnicy. Jednak tak nie jest. Największe podciśnienie panuje wówczas gdy przepustnica jest zamknięta. Nie potrafię tego dokładnie wytłumaczyć. Należałoby tu chyba sięgnąć do równania bernouliego. Bo to mniej więcej działa jak przeplyw cieczy przez zwężkę. Za zwężką jest większe ciśnienie niż przed.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|