|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:11, 03 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam
A zastanawiam się jeszcze nad takim pytaniem. W jakim celu w silnikach Diesla montuje sie przepływomierze powietrza? jeśli w tych silnikach nie ma przepustnicy i w nich nie występuje mieszanka bogata czy uboga i silnik na duży nadmiar powietrza. Czy nie wystarczy tylko wtrysnąć odpowiedniej dawki paliwa (po co ją korygować przepływomierzem)??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:32, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj jest doba elektroniki. I również w silnikach diesla stosuje się elektroniczne układy wtrysku. A mają one tak naprawdę za zadanie poprawę procesów spalania. Dzięki temu uzyskujemy co raz większe moce jednostkowe silników a także poprawia się ich ekologiczność i kultura pracy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżony
VIP
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawichost/Kraków Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:06, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekaw jestem dlaczego zrezygnowano z silnika z systemem bezzaworowym Knighta? w luksusowych samochodach sprawdzał się przecież świetnie dzięki bezszelestnej i bezwibracyjnej pracy i na początku XX wieku bardzo popularnym systemem.
Dlaczego więc zrezygnowano z niego? wiem o dużym ciężarze jednostek z tym systemem i wysokiej cenie ale w samochodach luksusowych chyba nei stanowiło to bariery nie do pokonania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:58, 08 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Witam
Dlaczego w samochodach jest tak że w czasie w czasie pracy silnika wszystkie urządzenia zasilane sa z alternatora a nadwyżki prądu ładuja akumulator tzn dlaczego nie jest tak że wszystko zasilane jest z akumulatora a alternator służy tylko do ladowania akumulatora??
Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Sob 23:52, 08 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:31, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Tomxx92 w odpowiedzi na Twoje pytanie. Jaki jest sens męczyć akumulator, skoro i tak trzeba go naładować z alternatora? Skoro alternator i tak musi działać to lepiej niech zasila wszystkie urządzenia, bo wówczas są mniejsze straty energii niż gdyby prąd był czerpany z akumaltora, który dopiero byłby ładowany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:34, 19 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Objętość skokowa to jest różnica pomiędzy maksymalną a minimalną objętością cylindra.
W silnikach samochodów ciężarowych są najczęściej montowane silniki rzędowe, sześciocylindorwe o pojemności ok 12-13litrów. Zdajażają się silniki w układzie V8. Dlaczego takie duże silniki i tylko 6 cylindrów? Dlatego, że takie silniki mogą wtedy mieć mniejsze obroty znamionowe, co wpływa znacząco na ich trawłość. Im większy silnik tym może on mieć mniejszą prędkość obrotową (silniki okrętowe mają 12 cylindrów a ich obroty wynoszą ok 10-ciu obrotów na minutę). Dlaczego ciężarówka możę duży ciężar pociągnąć? Po pierwsze duży silnik daje duży moment obrotowy. Do tego zestopniowanie skrzyni biegów. A po ostatnie napęd na najbardziej obciążoną oś czyli oś tylnią, sprawia, że jest duża siła tarcia, która umożliwia poruszanie się pojazdu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
euro_tuned
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:31, 01 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Co to jest wolne koło, i co dawalo jego montowanie w syrence, trabancie itp?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Albee
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:52, 02 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Wolne koło to sprzęgło montowane w autach z silnikami dwusuwowymi. Miało ono za zadanie odłączanie układu napędowego do silnika w momencie gdy miałoby zajść tzw. hamowanie silnikiem.
W takim przypadku silnik dwusuwowy 'ciągnięty' przez układ napędowy byłby niedostatecznie smarowany, co mogłoby doprowadzić do jego poważnych uszkodzeń. Brak smarowania wynika z tego, że dwusuwy smarowane są olejem zmieszanym z paliwem.
Krótko mówiąc - chodzi o to aby silnik zawsze napędzany był przez paliwo dostarczane (wraz z olejem) do cylindrów i wyeliminowanie zjawiska, w którym to toczący się samochód sam 'kręci silnikiem'. Na wolne koło samochody dwusuwowe przełączały się w momencie zdjęcia nogi z gazu.
(Wybaczcie, nie umiem tego porządnie wytłumaczyć xD)
Ostatnio zmieniony przez Albee dnia Wto 14:55, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:08, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
No Albee, super to opisałeś, bardzo dokładnie. Gratuluję.
Natomiast ja pozwolę sobie dopisać jedno zdanie, które i tak wynika z sensu Twojej wypowiedzi. Tłumacząc to na chłopski rozum, wolne koło to jest rodzaj sprzęgła, które przenosi napęd tylko w jedną stronę, z silnika na skrzynie biegów a nie odwrotnie. Dlaczego to już Albee nam wszystkim wyjaśnił.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marianek
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 1:40, 01 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o porzadny serwis w Gdańsku to mogę polecić TYLKO Ring na Grunwaldzkiej. Ceny naprawde konkurencyjne, a do tego mają bardzo fajne ceny za opony.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|