Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania dotyczące samochodów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:11, 03 Kwi 2010    Temat postu:

Witam
A zastanawiam się jeszcze nad takim pytaniem. W jakim celu w silnikach Diesla montuje sie przepływomierze powietrza? jeśli w tych silnikach nie ma przepustnicy i w nich nie występuje mieszanka bogata czy uboga i silnik na duży nadmiar powietrza. Czy nie wystarczy tylko wtrysnąć odpowiedniej dawki paliwa (po co ją korygować przepływomierzem)??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:32, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Dzisiaj jest doba elektroniki. I również w silnikach diesla stosuje się elektroniczne układy wtrysku. A mają one tak naprawdę za zadanie poprawę procesów spalania. Dzięki temu uzyskujemy co raz większe moce jednostkowe silników a także poprawia się ich ekologiczność i kultura pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżony
VIP



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawichost/Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:06, 06 Maj 2010    Temat postu:

Ciekaw jestem dlaczego zrezygnowano z silnika z systemem bezzaworowym Knighta? w luksusowych samochodach sprawdzał się przecież świetnie dzięki bezszelestnej i bezwibracyjnej pracy i na początku XX wieku bardzo popularnym systemem.
Dlaczego więc zrezygnowano z niego? wiem o dużym ciężarze jednostek z tym systemem i wysokiej cenie ale w samochodach luksusowych chyba nei stanowiło to bariery nie do pokonania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:58, 08 Maj 2010    Temat postu:

Witam
Dlaczego w samochodach jest tak że w czasie w czasie pracy silnika wszystkie urządzenia zasilane sa z alternatora a nadwyżki prądu ładuja akumulator tzn dlaczego nie jest tak że wszystko zasilane jest z akumulatora a alternator służy tylko do ladowania akumulatora??


Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Sob 23:52, 08 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:31, 16 Cze 2010    Temat postu:

Tomxx92 w odpowiedzi na Twoje pytanie. Jaki jest sens męczyć akumulator, skoro i tak trzeba go naładować z alternatora? Skoro alternator i tak musi działać to lepiej niech zasila wszystkie urządzenia, bo wówczas są mniejsze straty energii niż gdyby prąd był czerpany z akumaltora, który dopiero byłby ładowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:34, 19 Cze 2010    Temat postu:

Objętość skokowa to jest różnica pomiędzy maksymalną a minimalną objętością cylindra.
W silnikach samochodów ciężarowych są najczęściej montowane silniki rzędowe, sześciocylindorwe o pojemności ok 12-13litrów. Zdajażają się silniki w układzie V8. Dlaczego takie duże silniki i tylko 6 cylindrów? Dlatego, że takie silniki mogą wtedy mieć mniejsze obroty znamionowe, co wpływa znacząco na ich trawłość. Im większy silnik tym może on mieć mniejszą prędkość obrotową (silniki okrętowe mają 12 cylindrów a ich obroty wynoszą ok 10-ciu obrotów na minutę). Dlaczego ciężarówka możę duży ciężar pociągnąć? Po pierwsze duży silnik daje duży moment obrotowy. Do tego zestopniowanie skrzyni biegów. A po ostatnie napęd na najbardziej obciążoną oś czyli oś tylnią, sprawia, że jest duża siła tarcia, która umożliwia poruszanie się pojazdu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
euro_tuned




Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:31, 01 Lis 2010    Temat postu:

Co to jest wolne koło, i co dawalo jego montowanie w syrence, trabancie itp?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:52, 02 Lis 2010    Temat postu:

Wolne koło to sprzęgło montowane w autach z silnikami dwusuwowymi. Miało ono za zadanie odłączanie układu napędowego do silnika w momencie gdy miałoby zajść tzw. hamowanie silnikiem.

W takim przypadku silnik dwusuwowy 'ciągnięty' przez układ napędowy byłby niedostatecznie smarowany, co mogłoby doprowadzić do jego poważnych uszkodzeń. Brak smarowania wynika z tego, że dwusuwy smarowane są olejem zmieszanym z paliwem.

Krótko mówiąc - chodzi o to aby silnik zawsze napędzany był przez paliwo dostarczane (wraz z olejem) do cylindrów i wyeliminowanie zjawiska, w którym to toczący się samochód sam 'kręci silnikiem'. Na wolne koło samochody dwusuwowe przełączały się w momencie zdjęcia nogi z gazu.

(Wybaczcie, nie umiem tego porządnie wytłumaczyć xD)


Ostatnio zmieniony przez Albee dnia Wto 14:55, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:08, 04 Lis 2010    Temat postu:

No Albee, super to opisałeś, bardzo dokładnie. Gratuluję.
Natomiast ja pozwolę sobie dopisać jedno zdanie, które i tak wynika z sensu Twojej wypowiedzi. Tłumacząc to na chłopski rozum, wolne koło to jest rodzaj sprzęgła, które przenosi napęd tylko w jedną stronę, z silnika na skrzynie biegów a nie odwrotnie. Dlaczego to już Albee nam wszystkim wyjaśnił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marianek




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 1:40, 01 Gru 2018    Temat postu:

Jeśli chodzi o porzadny serwis w Gdańsku to mogę polecić TYLKO Ring na Grunwaldzkiej. Ceny naprawde konkurencyjne, a do tego mają bardzo fajne ceny za opony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Strona 12 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin