|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:14, 26 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Stan jak zapewne pamiętasz z lekcji fizyki ciśnienie jest to siła wywierana na powierzchnię. Jeżeli bolid ma 8 cylindrów zamiast 6 to gazy spalinowe podczas sprężania dają większe ciśnienie na tłok, co przekłada się na moc silnika, bo tenże tłok jest mocniej odepchnięty. Dodatkowo ktoś już wspomniał o jak najmniejszej masie poszczególnych części. To również wpływa na wzrost mocy i lepszą charakterystykę pracy. Pamiętajmy, że tłok zatrzymuje się dwa razy podczas jednego tylku suwu. Mniejsza masa oznacza mniejszą siłę bezwładności (nie tylko tłoka lecz wszystkich ruchomych części) a tym samym mniejszą siłę potrzebną do wprawienia ich w ruch. Wysokie obroty zasadniczo biorą się z ilości dostarczonego paliwa oraz powietrza do cylindrów. W zwykłych silnikach zależy nam przede wszystkim na trwałości dlatego obroty wynoszą do 8 tysięcy, a tu wytrzymałość schodzi na dalszy plan. Pamiętajmy, że większe obroty to też szybsze zgarnianie oleju ze ścianek cylinda, czyli też większe prawdopodobieństwo wystąpienia smarowania suchego tj całkowietego jego braku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
X2400
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew koło Warszawy Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:57, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie może bardziej ze sportu, ale powiedzcie mi jak bardzo różni się zawieszenie auta z NASCAR z jednej i drugiej strony?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:56, 18 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Hmmm jak bardzo różni się zawieszenie? Konstrukcyjnie to raczej nie może być mowy o róznicach w budowie zawieszenia, bo wtedy były by problemy z ustawienie geometri zawieszenia i kół, a to jest w sporcie bardzo istotne, gdyż mocno rosną opory ruchu, pogarsza się tez kierowanlość pojazdu (choć w Nascar jest ograniczona, też musi być). Prawdopodobnie róznica polega jedynie na podatności zawieszenia na ugięcia, być może prawa jako bardziej obciążona jest twardsza od lewej. Ale to takie moje luźne domysły.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Sob 9:34, 27 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ostatnio w Tico moich rodziców coś piszczało. Działo się to po tym, jak przyhamowało się lub zatrzymało z prędkości większej niż 50-60 km/h. Jak się później jechało to cały czas coś piszczało. Jednak wystarczyło, że zgasiło się silnik, poszło się gdzieś, a gdy się przyszło to, podczas jazdy, już w samochodzie nic nie piszczało. Dodam, że piszczenie występowało i występuje tylko w czasie jazdy.
Wczoraj wujek powiedział mi, że może to być pasek alternatora (czy cuś takiego). Jak myślicie, czy miał rację (potem zrobię fotkę, bo nie wiem czy to jest ten pasek co myślę) czy to coś innego?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:38, 27 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Szczerze mówiąc to opis to taki bardzo zagadkowy. Ale myślę, że Twój wujek miał rację, że najprawdopobniej piszczał ślizgający się po kołach pasowych pasek klinowy alternatora.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sadi
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:11, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Czy mogę zadać pytanie odnośnie swojego samochodu.
( Opis auta na stronie 4performancecarskg.fora.pl w dziale nasze-fury i w temacie hyundai scoupe )
Mam hyundai'a scoupe i mam problem ogólny z elektryką. Przejrzałem z grubsza forum i widzę ze jest tu sporo fachowej wiedzy. I moje pytanie jest następujące, czy bez większej wiedzy Elektro-mechanicznej jest się w stanie poniekąd zdiagnozować problem. A problemów jest kilka.
1. Dodatkowe przekaźniki w światłach mijania i w skrzynce pod maską
2. Przepalanie bezpieczników
Na moje oko to gdzieś jest po prostu kabel walnięty i raz działa, raz pali bezpiecznik, a w większości czasu nie działa w ogóle.
Co potrzebuje żeby określić czy brakuje prądu w desce rozdzielczej, czy w że w ogóle prąd nie dociera... Voltomierz??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Albee
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:34, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem zwykły amperomierz i sporo wolnego czasu powinny wystarczyć do zdiagnozowania problemu z przepalającymi się bezpiecznikami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 1:34, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
najprościej woltomierzem. jak jest napięcie to on to pokaze. amperowmierzem tez oczywiscie sprawdzisz czy jest prąd ale więcej ci powie jego napięcie chyba niż natężenie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:39, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Najprościej to omomierzem sprawdzić czy jest rezystancja. Jeżeli nie wystąpi rezystancja na dwóch końcach przewodu, oznacza tylko jedno, że końce na których mierzymy opór są ze sobą niepołączone. Przy pomocy voltomierza zmierzyć można jedynie napięcie a przy pomocy amperomierze natężenie prądu, ale jeżeli odłączycie źródło pradu to nici z pomiaru, a rezystancję zawsze można zmierzyć bez podłączania źródła prądu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sadi
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:38, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Woow, tego nie wiedziałem. Dzieki za pomoc, powiedz tylko czy jeżeli już mam kopić taki przyrząd to może to byś coś konkretniejszego polecił, jakieś doświadczenia z konkretnym modelem i producentem, bo kupie jakiś szmelc i tak się niczego nie dowiem...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:30, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Uniwersalny miernik napięcia, natezenia, oporu wg mnie jest najlepszy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:51, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Pewnie, że do takich zastosowań uniwersalny będzie najlepszy. To nie jest jakieś laboratorium elktryczne czy elektroniczne, że musimy mieć super dokładne pomiary.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emil90
Administrator
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:02, 04 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Myślę że ten miernik będzie w sam raz
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:00, 11 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Co sądzicie o VW Polo z silnikiem 1,9 SDI? On ma chyba moc na poziomie około 60 KM. Podobno bardzo ekonomiczny ale jak z dynamiką? Czego się po nim spodziewac? Ogolnie silniki SDI są chyba raczej słabe. To jest 4 cylindrówka?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:47, 11 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie mam zdania na temat tego auta. Ogólnie szkoda by mi było płacić za mit VW i wolałbym kupić coś tańszego, mniej prestiżowego, lepszego i tańszego.
Co do opini nt tego auta [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|