Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania dotyczące samochodów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:14, 26 Wrz 2008    Temat postu:

Stan jak zapewne pamiętasz z lekcji fizyki ciśnienie jest to siła wywierana na powierzchnię. Jeżeli bolid ma 8 cylindrów zamiast 6 to gazy spalinowe podczas sprężania dają większe ciśnienie na tłok, co przekłada się na moc silnika, bo tenże tłok jest mocniej odepchnięty. Dodatkowo ktoś już wspomniał o jak najmniejszej masie poszczególnych części. To również wpływa na wzrost mocy i lepszą charakterystykę pracy. Pamiętajmy, że tłok zatrzymuje się dwa razy podczas jednego tylku suwu. Mniejsza masa oznacza mniejszą siłę bezwładności (nie tylko tłoka lecz wszystkich ruchomych części) a tym samym mniejszą siłę potrzebną do wprawienia ich w ruch. Wysokie obroty zasadniczo biorą się z ilości dostarczonego paliwa oraz powietrza do cylindrów. W zwykłych silnikach zależy nam przede wszystkim na trwałości dlatego obroty wynoszą do 8 tysięcy, a tu wytrzymałość schodzi na dalszy plan. Pamiętajmy, że większe obroty to też szybsze zgarnianie oleju ze ścianek cylinda, czyli też większe prawdopodobieństwo wystąpienia smarowania suchego tj całkowietego jego braku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
X2400




Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew koło Warszawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:57, 12 Lis 2008    Temat postu:

Mam pytanie może bardziej ze sportu, ale powiedzcie mi jak bardzo różni się zawieszenie auta z NASCAR z jednej i drugiej strony?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:56, 18 Lis 2008    Temat postu:

Hmmm jak bardzo różni się zawieszenie? Konstrukcyjnie to raczej nie może być mowy o róznicach w budowie zawieszenia, bo wtedy były by problemy z ustawienie geometri zawieszenia i kół, a to jest w sporcie bardzo istotne, gdyż mocno rosną opory ruchu, pogarsza się tez kierowanlość pojazdu (choć w Nascar jest ograniczona, też musi być). Prawdopodobnie róznica polega jedynie na podatności zawieszenia na ugięcia, być może prawa jako bardziej obciążona jest twardsza od lewej. Ale to takie moje luźne domysły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Sob 9:34, 27 Gru 2008    Temat postu:

Ostatnio w Tico moich rodziców coś piszczało. Działo się to po tym, jak przyhamowało się lub zatrzymało z prędkości większej niż 50-60 km/h. Jak się później jechało to cały czas coś piszczało. Jednak wystarczyło, że zgasiło się silnik, poszło się gdzieś, a gdy się przyszło to, podczas jazdy, już w samochodzie nic nie piszczało. Dodam, że piszczenie występowało i występuje tylko w czasie jazdy.
Wczoraj wujek powiedział mi, że może to być pasek alternatora (czy cuś takiego). Jak myślicie, czy miał rację (potem zrobię fotkę, bo nie wiem czy to jest ten pasek co myślę) czy to coś innego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:38, 27 Gru 2008    Temat postu:

Szczerze mówiąc to opis to taki bardzo zagadkowy. Ale myślę, że Twój wujek miał rację, że najprawdopobniej piszczał ślizgający się po kołach pasowych pasek klinowy alternatora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sadi




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:11, 02 Sty 2009    Temat postu:

Czy mogę zadać pytanie odnośnie swojego samochodu.

( Opis auta na stronie 4performancecarskg.fora.pl w dziale nasze-fury i w temacie hyundai scoupe )

Mam hyundai'a scoupe i mam problem ogólny z elektryką. Przejrzałem z grubsza forum i widzę ze jest tu sporo fachowej wiedzy. I moje pytanie jest następujące, czy bez większej wiedzy Elektro-mechanicznej jest się w stanie poniekąd zdiagnozować problem. A problemów jest kilka.

1. Dodatkowe przekaźniki w światłach mijania i w skrzynce pod maską
2. Przepalanie bezpieczników

Na moje oko to gdzieś jest po prostu kabel walnięty i raz działa, raz pali bezpiecznik, a w większości czasu nie działa w ogóle.

Co potrzebuje żeby określić czy brakuje prądu w desce rozdzielczej, czy w że w ogóle prąd nie dociera... Voltomierz??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:34, 02 Sty 2009    Temat postu:

Moim zdaniem zwykły amperomierz i sporo wolnego czasu powinny wystarczyć do zdiagnozowania problemu z przepalającymi się bezpiecznikami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:34, 03 Sty 2009    Temat postu:

najprościej woltomierzem. jak jest napięcie to on to pokaze. amperowmierzem tez oczywiscie sprawdzisz czy jest prąd ale więcej ci powie jego napięcie chyba niż natężenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:39, 03 Sty 2009    Temat postu:

Najprościej to omomierzem sprawdzić czy jest rezystancja. Jeżeli nie wystąpi rezystancja na dwóch końcach przewodu, oznacza tylko jedno, że końce na których mierzymy opór są ze sobą niepołączone. Przy pomocy voltomierza zmierzyć można jedynie napięcie a przy pomocy amperomierze natężenie prądu, ale jeżeli odłączycie źródło pradu to nici z pomiaru, a rezystancję zawsze można zmierzyć bez podłączania źródła prądu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sadi




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:38, 03 Sty 2009    Temat postu:

Woow, tego nie wiedziałem. Dzieki za pomoc, powiedz tylko czy jeżeli już mam kopić taki przyrząd to może to byś coś konkretniejszego polecił, jakieś doświadczenia z konkretnym modelem i producentem, bo kupie jakiś szmelc i tak się niczego nie dowiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:30, 03 Sty 2009    Temat postu:

Uniwersalny miernik napięcia, natezenia, oporu wg mnie jest najlepszy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:51, 03 Sty 2009    Temat postu:

Pewnie, że do takich zastosowań uniwersalny będzie najlepszy. To nie jest jakieś laboratorium elktryczne czy elektroniczne, że musimy mieć super dokładne pomiary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil90
Administrator



Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:02, 04 Sty 2009    Temat postu:

Myślę że ten miernik będzie w sam raz
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:00, 11 Sty 2009    Temat postu:

Co sądzicie o VW Polo z silnikiem 1,9 SDI? On ma chyba moc na poziomie około 60 KM. Podobno bardzo ekonomiczny ale jak z dynamiką? Czego się po nim spodziewac? Ogolnie silniki SDI są chyba raczej słabe. To jest 4 cylindrówka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:47, 11 Sty 2009    Temat postu:

Nie mam zdania na temat tego auta. Ogólnie szkoda by mi było płacić za mit VW i wolałbym kupić coś tańszego, mniej prestiżowego, lepszego i tańszego.
Co do opini nt tego auta [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Następny
Strona 4 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin