|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:47, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
O jakim micie mowisz? Masz na mysli minimalne spalanie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:05, 13 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Mówię o micie, że VW to takie super wozy. Ludzie kupują te auta, bo wiele lat temu powstał mit jako aut niezwykle trwałych i mało awaryjnych. Dzisiaj pozostał tylko mit i wspomnienia o Passacie B3 i Golfie II, ale ten mit ma swoją cenę, która w odróżnieniu od aut typu Corsa, Fiesta, Clio czy 206 jest wyższa. Tak samo jest z Audi i Mercedesem, które swój prestiż budują na mitach legandarnej trwałości.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:42, 01 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Dlaczego silnik diesla ma duży moment obrotowy przy małych obrotach? np. taki golf IV 1,9 TDi jak mu sie nacisnie to ostro zbiera sie do przodu. W silnikach benzynowych tak nie jest.
Ostatnio zmieniony przez stan1906 dnia Nie 21:56, 01 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:09, 01 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ciekawe pytanie. Myślę, że bierze się to z innego sposobu spalania paliwa innych obiegów silnika. Silniki mimo, że pracują na podobnej zasadzie to różnią się procesami termodynamicznymi, które mocno wpływają na osiągi, przebieg zapłonu itp. Jednak w silnika wysokoprężnych są inne przebiegi przemian adiabatycznych, wynika to m.in z faktu, że w takim silniku powietrze jest bardzo mocno sprężone nawet do 22-24 razy, co daje dużo większe ciśnienia niż w przypadku podobnej wielkości silnika iskrowego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 1:09, 08 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
jak samochód stoi na biegu jałowym to powietrze do cylindra dostaje sie przez jakiś specjalny kanał w przepustnicy czy sama przepustnica jest lekko uchylona?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 1:42, 08 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Przepustnica w silniku nigdy nie jest do końca zamknięta, zawsze jest pochylona pod pewnym kątem. Własnie po to, że jak stoi auto na biegu luzem to silnik dostaje powietrze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:40, 08 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
1. a jeżeli diesel nie ma przepustnicy to do cylindra dostaje sie zawsze maksymalna ilość powietrza (bo niczym ja nie ograniczamy) tak?
czyli wciskając gaz zwiększamy dawkę wtryskiwanego paliwa przez co zwiększają się obroty. zgadza się??
2. czyli w dieslu nie występuje pojęcie mieszanki ubogiej i bogatej??
czy jeśli spalanie następuje przy nadmiarze powietrza- mieszanka uboga
to jak wiemy uboga mieszanka zwiększa temperaturę spalania to dieslowi to nie szkodzi. Przecież spalanie takiej ubogiej mieszanki- jaką spala się w dieslu prowadzi do uszkodzeń z przegrzania (zatarcie, "wystrzelenie" uszczelki pod głowicą itp.) no to dlaczego w benzynie stosunek powietrze-paliwo musi być ściśle określony a w dieslu nie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:27, 08 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Kurcze muszę zasięgnąć już w tym zakresie wiedzy z termodynamiki... niestety nie mam w chwili obecnej podręcznika do tego przedmiotu. Co do temparatury to w silniku wysokoprężnym temperatura jest o wiele wyższa, ze względu na konieczność osiągnięcia w komorze spalania temperatury, przy której nastąpi samo zapłon wtryśniętego paliwa, z tego co pamiętam ta temperatura wynosi coś ok 700stopi celcjusza. Kolejną zasadniczą kwestią silnika wyskoprężnego jest też ciśnienie wytrysku i spalanie zupełne oleju napędowego bądź nie jest też w dużej mierze od tego zależne. Ale postaram się jeszcze podpytać o przemiany termodynamiczne w silniku wykładowcy od własnie projektowania przemian termodynamicznych silnika.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:06, 08 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a mam takie pytanie do jakiej szkoły chodzisz to jest jakieś technikum czy studia bo ja właśnie taka szkoła mnie interesuje
Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Nie 23:06, 08 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:50, 09 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
W chwili obecnej studiuję na wydziale Mechaniczny Politechniki Wrocławskiej. Jednak wcześniej skończyłem szkołe zawodową i potem trzyletnie technikum mechaniczne na podbudowie ZSZ. Zarówno zawodówka jak i technikum był o profilu Obsługa i naprawa pojazdów samochodowych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:51, 13 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a ilość wtryskiwanego paliwa w benzynie po zależy od położenia przepustnicy czy od ilości przepływającego powietrza (jakiś przepływomierz tam jest) czy może od sondy lambda?
a w dieslu to od czego zależy?
Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Pią 22:51, 13 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 23:17, 13 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Kiedyś, gdy były stosowane gaźniki ilość paliwa zależała od podciśnienia jakie wytwarzało się w gardzieli gaźnika. Podcisnienie to zależało od ilości masy powietrza. Dzisiaj w silnikach z zapłonem iskrowym ilość wtryskiwanego przez wtryskiwacze paliwa zależy od ilości masy powietrza, położenia przepustnicy i także od sondy lambda. Ilość masy pwietrza mierzy przepływomierz, jednak jeżeli np jedziemy z górki i puścimy gaz przy włączonym biegu komputer, odłaczy wtryskiwacz i auto wtedy nie spala w ogóle paliwa. Sonda lambda też wpływa na ilość paliwa, przez pomiar ilości ujemnych jonów tlenu w spalinach. Jeżli stwierdzi, że mieszanka jest uboga lub bogata wtedy skoryguje ilość wtryskiwanego paliwa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:59, 13 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a co to są kanały wodne przepustnicy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 0:24, 14 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Hmmmm pierwszy raz się spotykam z takim określeniem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 0:37, 14 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
no czytałem sobie ostatnio gazetę o tuningu i tam był opisany porting czyli poszerzanie kanałów w kolektorze dolotowym i przez to założenie większej przepustnicy przez co ma wzrosnąć moc.
no i tam jast napisane że ze starej przepystnicy trzeba wyjąć sensor
TSP (niewiem co to jest) i płytę z kanałami wodnymi aby przełożyć te elementy do nowej przepustnicy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|