|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 2:10, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
czyli silnik normalne na biegu jałowym pracuje na lekko uchylonej przepustnicy. W momencie gdy go obciążymy np. klimatyzacją, systemem audio to zaczyna sie otwierać kanał bocznikowy który dostarcza więcej ilości powietrza do silnika no i zostaje również zwiększona dawka paliwa. czy tak to działa.
i ten kanał otwiera sie takrze w czasie gwałtownego przyspieszania
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 2:16, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jest jak napisałeś.
P.S Czy Ty nie możesz kolego wcześniej, a raczej później? Tak np o 22-giej...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:35, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a jeśli chodzi o otwieranie sie tego kanału bocznikowego w czasie gwałtownego przyspieszania to ten kanał gdy wciśniemy cały gaz to on sie wtedy otwiera całkowicie czy ten kanal może się otwiera stopniowo od najniższych obrotów silnika czy od jakiejś prędkości obrotowej np. 3tys. obrotów sie zaczyna stopniowo otwierać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:00, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ten kanał bocznikowy otwierany jest przy pomocy silniczka krokowego, który nie ma możliwości regulacji. On tak skokowo działa, otwiera się i zamyka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:36, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
czyli albo jest całkowicie otwarty albo wogóle
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:07, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Tak jest układ zero-jedynkowy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:50, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
aha czyli otwiera sie tylko przy maksymalnym wciśnięciu gazu? czy przy prawie całym gazie też?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:55, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Otwiera się zawsze wtedy kiedy obciążenie silnika jest większe niż by mógł sobie poradzić sam układ zasilania. Nie musi to być pełne otwarcie przepustnicy. Taki silniczek jest sterowny m.in podcisnieniowo z kolektora ssącego. To może być powiedzmy otwarcie przepustnicy do połowy, ale na tyle gwałtowne, że może wystąpić niedobór siły napędowej w silniku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:55, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Co to jest podwójne sprzęgło? Kiedy się takie stosuje?
i jeszcze jedno: co to znaczy że skrzynia jest twarda?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:01, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A możesz napisać, gdzie się spotkałeś z takimi określeniami? Jeśli chodzi o sprzęgło to może to być sprzęgło wielotarczowe, albo podwójne wysprzęglanie, albo układ spotykana w skrzyniach VW tych nowych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:18, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ciezko mi podać konkretnie gdzie. O podwojnym sprzegle słyszalem w autach sportowych czy tuningowanych
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:21, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
To zapewne chodzi o sprzęgło wielotarczowe, które ma przenieść większe momenty obrotowe, niestety sam od jakiegoś czasu poszukuję choćby zdjęcia jak ono jest zbudowane.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Albee
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:23, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
W samochodach prawdziwie wyścigowych zdarzają się nawet trójtarczowe sprzęgła.
Słyszałem też, że jeden z moich znajomych miał w swoim skuterze zamontowane sprzęgło czterotarczowe. Nie wiem ile w tym prawdy.
Zwiększanie ilości tarczy zmniejsza ich uślizg przy zmianie biegu, a także obciążenie przypadające na każdą tarczę, co przekłada się na ich większą żywotność.
Ostatnio zmieniony przez Albee dnia Wto 18:45, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:35, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
W skutrze też mogło być wielotarczowe sprzęgło. Tam ważne jednak są jego mniejsze rozmiary.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stan1906
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:40, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki
Jak działa pompa ABS? Po co w ogole ona jest i jak wiąże się z tym że blokowane są koła podczas hamowania?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|