|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:38, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ok chciałem sie tylko upewnić
co to są kłowe skrzynie biegów ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:23, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Tylko tyle znalazłem na temat tej skrzyni...
Kłowa skrzynia biegów
Jest to najprostszy rodzaj skrzyni biegów. Składa się ona z kół zębatych z zębami prostymi, które zazębiają się ze sobą w zależności od wybranego przez kierowce przełożenia. W skrzyni tej brak jest synchronizatorów w wyniku czego zmiana przełożeń dokonywana przez niewprawnego kierowce jest utrudniona, gdyż wymaga do odpowiedniego wysprzęglenia, przy określonych obrotach silnika.
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-73,t-rodzaje_skrzyni_biegow.html
P.S Skąd Ty wykopujesz takie pytania?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:59, 12 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
a synchronizator to tak naprawde jakie prędkości obrotowe wurównuje. Czy on nie ma tylko za zadanie zazębić koło zebate z wałkiem?
Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Pią 15:53, 13 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:05, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Synchronizator wyrównuje prędkości swobowdnie obracającego się koła zębatego biegu, który chcemy włączyć, z wałkiem głównym. Wyrównanie tych prędkości jest konieczne aby mogły się zazębić wewnętrzna część i zewnętrzny pieścień synchronizatora.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 0:07, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
witam
mam jeszcze jedno pytanie na temat synchronizatorów. Wcześniej napisałeś że jest to sprzegło cierno- zębate. Chodzi mi to słowo cierno. Czy to znaczy że: Gdy chcemy włączyć bieg to przesuwamy lewarkiem- odpowiedni wodzik przesuwa odpowiednim synchronizatorem, który to synchronizator jest cały czas zazębiony z wałkiem na którym się znajduje jednak ma możliwość przesuwania się po nim w lewo i prawo. No i w czasie tego przesuwania synchronizatora najpierw jego powierzchnia TRZE o koło zębate- (które to koło ślizga się na wałku). To tarcie ma za zadanie, że tak napisze WSTĘPNE wyrównanie prędkości obrotowej wałka i koła zębatego a następnie synchronizator zostaje dalej dosuwany i następuje już końcowe mocne połączenie zębate synchronizatora i koła zębatego. Czy tak to działa??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:40, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
No mniej więcej tak. Najpierw część cierna wyrównuje prędkości obrotowe a następnie część zębata sztywno łączy wał z kołem zębatym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:05, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
na tej animacji w 2,23 minucie pokazane jest (tak mi sie wydaje) jak najpierw część sychronizatora trze o koło zębate a potem nasuwa sie na te dwie zębatki fioletową i brązową taka ruchoma część (ta przeźroczysta) która je zazębia. I tu moje pytanie jak to jest zrobione że akurat w czasie tarcia tych zębatek tak równo ułożą się ich ząbki że przesuwany- przeźroczysty element idealnie może się wsunąć z tej zielonej zębatki na fioletową i na brązową no i sztywno je zazębić??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:23, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dobre pytanie, na tej animacji jest odpowiedź na nie! Dokładnie w 2:33 minucie filmu... Tam możesz zaobserować zatrzask, który ustala dokładne położenie, w którym można włączyć bieg. Taki czerwony chyba element się pojawia...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:30, 17 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
i ten czerwony element ma takie zadanie żeby te zębatki (brązowa, zielona, fioletowa) były tak ustawione (czyli żeby były równo ząbki każdej z zębatek ustawione) aby mógł sie na nie wsunąć ten przeźroczysty element ??
a wiesz moze na jakiej to zasadzie działa że ten czerwony element ustala równe położenie tych zębatek??
Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Nie 0:32, 17 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:07, 17 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
A widziałeś jak to działa przy kluczach nasadowych i grzechotce? Tam jest kuleczka, na którą działa sprężynka i jak trafi na otówr to ma możliwość wysunięcia się i tym samym ustalenia pozycji oraz zablokowania synchronizatora, żeby bieg "nie wyskoczył".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomxx92
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:30, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Witam mam pytanie odnośnie skrzyni biegów na tej animacji [link widoczny dla zalogowanych]
dlaczego na tej animacji zawsze zalączone są pierwsze od strony sprzęgła koła zębate i załączają sie oprócz tego pary kół kolejnych biegów?? dlaczego poprostu te koła są cały czas ze sobą połączone- wnioskuje że przenoszą napęd bo są zaznaczone takim samym kolorem jak pary kół poszczególnych załączonych biegów.
Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Nie 23:32, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:41, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No to jest bardzo prosta odpowiedź. Mianowicie. W skrzyni biegów są trzy wałki. Sprzęgłowy, pośredni i główny. Wałek sprzęgłowy i główny są w jednej osi i teraz, żeby przezać napęd ze sprzęgłowego na główny potrzeba dodatkowego wałka pośredniego. Dlatego właśnie na wałku sprzęgłowym jest to jedno koło, które jest stale zazębione z drugim kołem na wałku pośrednim (te o które pytasz). Umożliwia to dalsze przekazanie napędu, na poszczegółne biegi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ogryzekk
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:43, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wszystko ok, ale cholera nie mogę znaleźć jednego.. Który wałek, pośredni czy główny jest "podłączony" do silnika i tłoków?
Ostatnio zmieniony przez Ogryzekk dnia Pon 22:51, 01 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:44, 07 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kolego wałek sprzęgłowy... Wałek główny przekazuje napęd na przekładnie główną. A wałek pośredni przekazuje napęd ze sprzęgłowego na główny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ogryzekk
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:29, 08 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się, że rozumiem.
Czyli wygląda to tak: Wałek sprzęgłowy przekazuje napęd wałkowi pośredniemu, który przy odpowiednich biegach przekazuje napęd wałkowi głównemu. Wałek sprzęgłowy jest w zależności od stanu wciśnięcia połączony jednym kołem zębatym z wałkiem pośrednim(?) To jest jedyne połączenie?
Jaka jest zależność wielkości biegu do wielkości kół na wałku pośrednim i głównym?
Jeżeli piszę durnoty to wybaczcie. Tylko wiedza teoretyczna a do tego dopiero łapie na to bakcyla.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|