Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Żeby było wygodnie i bezpiecznie - zawieszenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 1:19, 14 Lut 2009    Temat postu:

Nawet nie trzeba wymieniać wahaczy. Przecież jak naciśnieś na maskę samochodu, zawieszenie się ugnie, kąty się też zmienią. To są naprawdę milimetrowe sprawy. Dla przykładu kąt zbieżności wynosi ok 1mm, kąt pochylenia swożnia zwrotnicy zawiera się w przedziale kilku minut. W takich zawieszeniach dedykowanych do aut seryjnych są to naprawdę niewielkie zmiany, którym zresztą jestem przeciwny. W autach wyczynowych kąty są dobierane odpowiednio do wyścigu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:35, 14 Lut 2009    Temat postu:

no tylko że ja nie jestem pewien do końca tego co teraz piszę---- ale w wahaczach RÓŻNEJ długości możliwe że tak jest że możemy troche auto obniczyć i zmieni sie pochylenie koła.
ale w wahaczach RÓWNEJ długości to moim zdaniem zmienia się tylko przesunięcie POZIOME koła i obniżenie samochodu nic nie wpłynie na pochylenie koła względem osi pionowej.

ale to tylko tak mi się wydaje Very Happy


Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Sob 1:36, 14 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 1:44, 14 Lut 2009    Temat postu:

Hmmmm umówmy się co do jednego, że duże kąty pochylenia koła stosujemy w autach wyczynowych przygotowanych do wyścigów po torach. W seryjnych autach, nawet się nie stosuje obniżania zawieszenia. Oczywiście, że decydując się na monatrz takie zestawu tuningowego, wymieniamy też i wahacze, które są dobrane do siebie nawzajem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:50, 14 Lut 2009    Temat postu:

zgadzam się
a teraz kolejne pytanie bo weekend jest, czasu troche wolnego jest to trzeba troche pytań zadać.
Mianowicie czy w czasie ruchu zawieszenia na nierównościach koła się troche skręcają?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 1:55, 14 Lut 2009    Temat postu:

Z logicznego puntku widzenia, zależy jak zadziała siła. Jednak wystarczy się przejechać po dziurach, żeby poczuć jak kierownica drży, co świadczy o tym, że występują siły próbujące skręcić koło w okół osi zwrotnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 2:07, 14 Lut 2009    Temat postu:

no i tu własnie chce rozważyć problem z długościemi tych wahaczy a pochyleniem koła

załóżmy że gdy zawieszenie składa sie z dwóch wahaczy poprzecznych to koło przesuwa sie tylko poziomo bez zmiany pochylenia.

w przypadku wahaczy różnej długości kolo zmienia swoje pochylenie (i chyba też sie przesuwa poziomo)

i teraz przyjmijmy że drażek kierowniczy jest takim małym wahaczem no i ma inną długość niż wahacz prowadzący koło no to w czasie najazdu na np. krawężnik koło ulegnie małemu skrętowi ponieważ drążek kierowniczy ma inną długość niż wahacz czy wahacze (zależy od zawieszenia) no i inaczej przyciągnie koło (inaczej będzie dążył do obrotu) przez co koło trochę się obróci, a kierunek tego obrotu bedzie zależny od tego czy drażek kierowniczy jest dłuższy czy krótszy od wahacza. i moim zdaniem właśnie to jest główna przyczyną drgań kierownicy oczywiście jak powiedzialeś siły działające na koło też maja też tutaj duże znaczenie.


Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Sob 2:07, 14 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:48, 14 Lut 2009    Temat postu:

Nie możesz patrzeć na drążek jako na wahacz. Wahacz jest elementem wodzącym koło i jest zamocowoany w osi swożnia zwrotnicy, żęby nie powstawał moment. Koło kierwnicy drży na nierównościach tylko z tego względu, że drążek kierowniczy jest na sztywno połączony z dźwignią zwrotnicy i przekładnią kierowniczą. Jest to zwykłe reakcja na działające siły. Natomiast samo koło próbuje się obrócić tylko dlatego, że na ogół składowa prostopadła siły działającej na koło jest przesunięta względem osi obrotu, co prowadzi do powstania momentu siły. A pnieważ koło jest zamocowane obrotowo na zwrtonicy to będzie starało się obrócić. Obrót ten będzie hamowany między innym przez układ kierwoniczy. To tak samo działa jakbyś uniusł koło i złapał gdzieś na przegu i działał siłą. A spróbuj obrócić kołem kręcąc samym środkiem, będzie ciężej.

Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Sob 13:53, 14 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin