 |
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Macias
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 20:10, 21 Gru 2007 Temat postu: [Bader Racing] Volkswagen Karmann Ghia (993) RS |
|
|
W pierwszej kolejności zastanówmy się nad tym, co wspólnego mają ze sobą Volkswagen Karmann Ghia i Porsche 911? Jakieś propozycje? Taak, oczywiście, że dziadka. Starego dobrego „Garbusa”. Podobnie zresztą, jak VW: T1, T2, T3, Kübelwagen, Schwimwagen i cała masa innych pojazdów, w których palce maczał pan Ferdynand, ale to już zupełnie inna sprawa…
Gdy przyjrzymy się lepiej temu konkretnemu modelowi znajdziemy więcej podobieństw, ale o tym za chwilę.
Przyglądając się waszym opinią odnośnie Karmann Ghia, zauważyłem że większość osób poruszyła kwestię niskich osiągów. Przypomniałem sobie jak w okolicach 2005 roku znalazłem wzmianki o pewnym nietypowym pojeździe. Więc jeśli jesteś jedną z osób, dla których osiągi Karmann-a są wręcz żenujące, to myślę że ta wersja powinna Cię zadowolić.
Tyle tytułem wstępu.
Przejdźmy teraz do bohaterów dzisiejszego odcinka, czyli jednego z 362,601 wyprodukowanych Karmann-ów coupe typu 14 i Jochen-a Bader-a założyciela i właściciela firmy Bader Racing. Otóż po głowie pana Bader-a długo krążyła pewna myśl. Co by było gdyby połączyć piękną sylwetkę Karmanna z osiągami godnymi pojazdom z Zuffenhausen? Cytując słowa chyba najbardziej znanego angielskiego dziennikarza motoryzacyjnego („There’s only one way to find out”) Jochen postanowił upchnąć silnik o pojemności 3,6 litra pochodzący z 911 (993) w nadwozie tego klasyka. Dla normalnego człowieka moc 286 koni przy masie niecałej tony wydaje się być „wystarczającą”, jednak nie dla naszego szalonego konstruktora… Używając wyczynowych części udało mu się wycisnąć 320 koników i maksymalny moment obrotowy na poziomie 386 Nm. Mimo wcześniej wspomnianego szaleństwa, Jochen nie zapomniał o bezpieczeństwie. Podwozie i zawieszenie (z możliwością pełnej regulacji) zbudowane zostało od podstaw. O sztywność nadwozia dba klatka bezpieczeństwa. Natomiast hamulce pochodzą od tego samego dawcy co silnik.
W chwili zakończenia budowy pierwszego egzemplarza (połowa 2005 roku) w ofercie firmy Bader Racing pojawiła się możliwość wypuszczenia krótkiej serii tych pojazdów. Jednak dużą barierą okazała się cena - 255 000 Euro.
Budowa:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Fotki:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
DSF Tracktest:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Gdybym mógł się przejechać to też bym się cieszył
[link widoczny dla zalogowanych]
Źródła:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Macias dnia Pią 20:13, 21 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapa
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: od bociana.
|
Wysłany: Pią 21:09, 21 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Kurde skąd tu wytrzasnąć 255 Koła Euro? Jak dla mnie to full wypas pod względem wyglądu jak i motorku
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
X2400
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew koło Warszawy Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:14, 21 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Super Zwykły Karmann to żenada przy tej maszynie Po tuningu widać lekko podkreśloną piękną sylwetkę. Dobrze że zostawili piękną linię boczną... Jak widać na torze pokonało takie auta jak Audi RS4 czy Alfa 156 GTA, która zwykłego VW zostawiłaby daleko w tyle...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Veyron
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:29, 21 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
A ja w nim jakoś nic nie widzę Wolał bym kupic i Porschaka i VW i po problemie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:24, 22 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Karmah bosko wygląda brakowało w nim mocy, ale te auto jest za******e. Widzę że na torze radzi sobie celująco, ale pobił te auta tylko dlatego że jest mały a tor w Motorwizji jest bardzo malutki i zakrętowaty. Ktoś zrobił konkurcje dla Lotusa
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżony
VIP
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawichost/Kraków Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:10, 22 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Wstyd się przyznać ale jest świetny jeden z bardzo niewielu ładnych VW w dodatku z takimi osiągami
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
X2400
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew koło Warszawy Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:27, 22 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Michaelw napisał: | [...]zakrętowaty[...] | Ten tor jest dość wolnowaty wg mnie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|