Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kenworth w900
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Waga ciężka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:41, 14 Sie 2007    Temat postu: Kenworth w900

Zapraszam do dyskusji o (według mnie) najwspanialszej ciężarówce obecnie w produkcji. Kenworth w900 robi niezapomniane wrażenie, szczególnie jeśli zobaczy się go na żywo. Niestety, w internecie trudno znaleźć o nim jakieś konkretne informacje. Aby nie zaśmiecać tematu miniaturkami zdjęć zapraszam na tą stronę:
[link widoczny dla zalogowanych]|medium|large|xlarge

Na niej możecie zobaczyć jak wygląda ta ciężarówka (należy skopiować cały adres strony - aż do xlarge Exclamation)).
Proszę o komentarze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 19:47, 14 Sie 2007    Temat postu:

Lepiej zaśmiecić temat miniaturkami niż dać nie działający link..Do poprawki albo kasacja. A tagów to każdy może używać..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:50, 14 Sie 2007    Temat postu:

Nowi userzy nie mogą postować stron. Stąd to udziwnienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 19:55, 14 Sie 2007    Temat postu:

Ale to nie zmienia faktu że chcemy miniatury zamiast linków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:07, 14 Sie 2007    Temat postu:

INFORMACJA PODSTAWOWA
Model W 900 to "koń defiladowy" ze stajni Kenwortha i bez wątpienia najbardziej znany "conventional" w Stanach Zjednoczonych. Mimo to każdy egzemplarz posiada swój indywidualny charakter. W równym stopniu cenią go kierowcy, co i sam producent, który w latach sześćdziesiątych zaczął sprzedawać ten pojazd w niesamowitych ilościach.
Wprowadzony na rynek w 1961 roku model W 900 był nieustannie modernizowany. Litera "W" oznacza nazwisko Worhington - jednego z założycieli firmy. Pojazd to "conventional", a więc klasyczny ciągnik z silnikiem przed kabiną kierowcy. Sprzedawał się w takim tempie, że firma musiała otworzyć nową fabrykę w Kansas (Missouri).
Model W 900 skonstruowany w najdrobniejszych szczegółach zgodnie z życzeniami amerykańskich truckerów stał się "królem stada" wśród ciężkich transporterów. Charakteryzuje się ponadczasową linią, masywną atrapą, typową dla wszystkich pojazdów Kenwortha po roku 1940: posiada dwie lub trzy osie i wyposażony jest w najlepsze silniki wysokoprężne.
W 1972 roku, z okazji jubileuszu 50 lecia firmy sprzedawano limitowaną serię egzemplarzy z pozłacanym znakiem firmowym na obudowie chłodnicy.

DANE TECHNICZNE
Producent: Kenworth Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA
Model: W 900
Konfiguracja: 4x2, ale najczęściej 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną
Silnik: Detroit Diesel moc 240 do 445 KM (177-327 kW) Cummins moc od 244 do600 KM (179 - 441 kW)
Caterpillar moc od 245 do 500 KM (180-368 kW)
Skrzynia biegów: manualno-automatyczna Allison (6 biegów), Fuller (od 5 do 15 biegów)
albo Spicer (od 5 do 12 biegów)
Resorowanie: resory piórowe
Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki stalowe lub aluminiowe
Hamulce: bębnowe
Ciężar całkowity: powyżej 15 ton
( w USA klasa Cool
Udźwig całkowity: do 77 ton

Źródło:
zss.pl
Rok produkcji: 1973

Miniaturki
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Miniaturki pochodzące z galerii "Waga ciężka" w dziale "Tapety dorzucił Mr_mar, gdyż użytkownik nie może tego uczynić w ciągu 24h od rejstracji
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:32, 14 Sie 2007    Temat postu:

Co do auta. No co ja tu dużo będę mówił. Amerykańscy kierowcy, którzy na codzień przemieszczają się tym pojazdem mówią o nim Król szos. Jest to naprawdę lider w ilości sprzedanych pojazdów w USA. Moim zdaniem jest to najpiękniejsza ciężarówka świata. Bardzo mi się pooba. Widziałem takiego dwa razy w kolorze niebieskim. Jeździ taki w czeskiej fabryce akumulatorów Centra.

Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Wto 20:47, 14 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:36, 14 Sie 2007    Temat postu:

Ja raz widziałem takiego z ciekawą przeróbką. Otóż w miejscu, w którym normalnie powinno być siodło na naczepę, wybudowany miał mały domek (!). Ktoś miał naprawdę ikrę aby taką bryczkę przerobić sobie na campera Razz .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:25, 14 Sie 2007    Temat postu:

Widziałem tego trochę jak byłem w Kanadzie. Jest całkiem spory, robi wrażenie. Poza tym nie lubię wagi ciężkiej Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:26, 14 Sie 2007    Temat postu:

Całkiem spory to według mnie nieco za mało powiedziane Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 22:34, 14 Sie 2007    Temat postu:

O ile mi się wydaje to takim cackiem wozi się ekipa TVN Turbo po większych imprezach. Robi bardzo duże wrażenie wielkością ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:38, 14 Sie 2007    Temat postu:

Ekipa TVN Turbo przemieszcza się również Kenem, jednak oni mają mniejszy model T800.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:42, 14 Sie 2007    Temat postu:

T800 nie ma już klasy i blasku w900 Sad .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią 10:28, 17 Sie 2007    Temat postu:

No co tu dużo mówić. Prawdziwy krążownik. Ale 244 KM w takim dużym czymś to nie za mało? ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Pią 10:55, 17 Sie 2007    Temat postu:

Szymon napisał:
(...) Ale 244 KM w takim dużym czymś to nie za mało? ...

Moim zdaniem w ciężarówkach nie liczy się moc tylko moment obrotowy. Im większy i otrzymywany przy niższych obrotach tym lepiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:30, 17 Sie 2007    Temat postu:

Moc i moment są ze sobą powiązane. Im większa moc przy tej samej pojemności tym większy moment obrtowy. Jednak pamiętajcie, że amerykański koń mechaniczny jest trochę słabszy od konia europejskiego. Oni podają moc mierzoną na kołach a nie jak europejscy producenci na kole zamachowym. Po za tym w szosowych ciężarówkach te 240HP (Horse Power) wystarczy, gdyż napewno została inaczej zestopniowana skrzynia biegów, inne przełożenia mają mosty napędowe i a USA jest mniejsza dopuszczalna masa całkowita.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Waga ciężka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin