|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Nie 11:03, 10 Cze 2007 Temat postu: BMW E24 |
|
|
Dziś BMW kojarzy się Wam z takimi modelami jak np. "szóstka" (która wg jednych jest piękna, a przez drugich jest znienawidzona), seria 7, 3, 5 czy kompaktowy model serii 1. Jednak od drugiej połowy lat '70-tych do końca lat '80-tych ubiegłego stulecia firma z Bawarii produkowała serię 6, która podoba się (chyba) każdemu.
Wszystko zaczęło się w 1975 roku kiedy do model o oznaczeniu E24 zastąpił na rynku model E9. Seria 6 była sportowym coupe i jednocześnie luksusową limuzyną. Proste kształty karoserii powoli się starzeją nadając jednocześnie modelowi E24 taki niepowtarzalny (jak na dzisiejsze czasy) charakter (ten wóz ma to "coś w sobie). Wersja M6 różniła się od innych znaczkiem M6 na grillu oraz klapie bagażnika, silnikiem, oraz obniżonym zawieszeniem. Natomiast wersja od nadwornego tunera BMW - Alpiny - była najmocniejszą wersją tego modelu (ale o tym za chwil kilka). Z zewnątrz "szóstka" od Alpiny wyróżniała się: brakiem znaczka BMW na masce (firma tuningowa zastąpiła go własnym logo), trochę innymi zderzakami oraz felgami (oczywiście również silnikiem ). Produkcję modelu zakończono w 1989 roku. Wtedy E24 zastąpił model o oznaczeniu E31, znany powszechnie jako seria 8. Jednak nie powtórzył on sukcesu BMW serii 6. W ciągu 13 lat produkcji z fabryki wyjechało 86 219 egzemplarzy tej "Beemki".
Power, give me more power, czyli słów kilka o silnikach
Pod jej maską mógł zagościć jeden z sześciu silników (niektóre były oferowane w kilku wariantach mocy). Podstawowym motorem, który napędzał ważące około 1.5 tony coupe był sześciocylindorwy motor o pojemności 2.8 litra i oznaczeniu 628 CSi (produkowany był od czerwca 1979 do czerwca 1986 r.). Miał on moc 184 KM i moment obrotowy wynoszący 240 Nm. Do setki rozpędzał się w 9,1 sekundy, i maksymalnie można było jechać autem z tą jednostką napędową 212 km/h. Kolejnym silnikiem oferowanym w "szóstce" był trzylitrowy V6 (oznaczenie 630 CS; produkowany od października 1975 do sierpnia 1979 roku) o mocy 184 KM i momencie obrotowym 260 niutonometrów. Rozpędzał on te wóz do setki w 9 sekund i rozpędzał go do 211 km/h. Kolejny był silnik V6 o pojemności 3.2 litra (oznaczenie 633 CSi; produkowany od października 1975 do sierpnia 1979 roku), który rozwijał moc 200 KM i moment obrotowy równy 285 Nm. Rozpędzał on ten wóz do setki w 7,9 sekundy i rozpędzał go maksymalnie do 218 km/h. Później (czyli we wrześniu 1979 roku) wprowadzono do sprzedaży model z katalizatorem, który osiągał moc 197 KM i moment obrotowy wynoszący 280 niutonometrów. Rozpędzał on MW E24 do 216 km/h (produkcję tego motoru zakończono we wrześniu 1984 roku). Następnym silnikiem był 3.5 litrowy V6 (oznaczenie 635 CSi; produkowany od czerwca 1978 do sierpnia 1984 roku) o mocy 218 KM i momencie obrotowym wynoszącym 304 niutonometrów. Rozpędzał on wóz do setki w 7,3 sekundy i maksymalnie można było jechać nim 225 km/h. Następnym silnikiem był 3.4 litrowy V6 (o tym samym oznaczeniu co auto z 3.5 "fał szóstką"; jednak produkowany od września 1982 do czerwca 1986 roku), który legitymował się mocą 218 KM i momentem obrotowym równym 310 Nm. Sprint do setki zabierał autu z tym silnikiem 7,4 sekundy i maksymalnie mógł on jechać z prędkością 229 km/h. Kolejnym silnikiem, oferowanym pod oznaczeniem 635 CSi, był silnik o tej samej pojemności co opisywany przed nim (produkowany był w tym samym czasie), ale miał on katalizator, więc rozwijał moc 185 KM i moment obrotowy wynoszący 290 Nm. Sprint do setki w wykonaniu serii 6 z tym silnikiem pod maską to kwestia 8,3 sekundy, a maksymalnie można tym autem pojechać 217 km/h. Kolejnym silnikiem o takim samym oznaczeniu co dwa poprzednie (i takiej samej pojemności co modele produkowane od września 1982 do czerwca 1986) był motor (produkowany od lipca 1986 do kwietnia 1989) o mocy 220 KM i momencie obrotowym równym 310 Nm. W tym samym czasie była również dostępna odmiana tego silnika z katalizatorem, która osiągała moc 211 KM i moment obrotowy równym 305 niutonometrom. Rozpędzał on wóz do setki w 8,1 sekundy i maksymalnie pozawalał rozpędzić samochód do 225 km/h. I w ten oto sposób przeszliśmy do gwoździa programu - najmocniejszej (seryjnej) odmiany BMW E24 - modelu M6 (oznaczonego jako M635 CSi; produkowany od kwietnia 1984 do kwietnia 1989; wersja z katalizatorem od lipca 1986 do kwietnia 1989 roku). Pod jego maską pracuje 3.5 litrowa V6 o mocy 286 KM bądź 260 KM (w wersji z katalizatorem) i momencie obrotowym równym odpowiednio 340 bądź 330 niutonometrom. Sprint od zera do setki do kwestia 6,4 bądź 6,9 (wersja z katalizatorem) sekundy, a maksymalnie "em szóstką" można gnać z prędkością 255 bądź 245 km/h. Jednak najmocniejszą w całej gamie "szóstek" była ta po tuningu u firmy Alpina (oznaczona jako B7 Turbo Coupe) - miała ona silnik o pojemności 3.4 litra, który miał moc 330 bądź (w wersji z katalizatroem) 320 KM oraz moment obrotowy wynoszący odpowiednio 512 oraz 520 niutonometrów. Sprint do setki do kwestia 6,1 bądź 5,9 (katalizator) s, a prędkość maksymalna tej maszyny to 267 lub 265 km/h. Alpina B7 Turbo Coupe była produkowana od 1986 do 1989 roku.
FOTO:
- normalnej "szótki":
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- wersji M:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- oraz wersji stunignowanej przez Alpinę - modelu B7 Turbo Coupe:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
(C) txt: wikipedia.de
(C) foto: autowp.ru
Ostatnio zmieniony przez poorwich dnia Nie 11:57, 10 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:12, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Świetny temet poorwich a co do auta. Podoba mi się ono. Szczególnie wersja M w czarnym lakierze. Ale gdybym miał kupic sobie 6 to kupiłbym wersje od alpiny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Nie 11:17, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Stare Be e mki mi się nie podobają, ale ta ... jest po prostu bombowa
P.S. Jak chcecie to mogę porobić takiej trochę fotek, bo stoi niedaleko mojego domu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Nie 11:19, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
MotoManiak napisał: | (...)
P.S. Jak chcecie to mogę porobić takiej trochę fotek, bo stoi niedaleko mojego domu |
To na co ty chłopie czekasz Na koniec świata Rób jej fotki i to duuużo fotek i daj je do tematu Spotkane przypadkiem w dziale "Po godzinach".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Nie 11:36, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
poorwich napisał: | MotoManiak napisał: | (...)
P.S. Jak chcecie to mogę porobić takiej trochę fotek, bo stoi niedaleko mojego domu |
To na co ty chłopie czekasz Na koniec świata Rób jej fotki i to duuużo fotek i daj je do tematu Spotkane przypadkiem w dziale "Po godzinach". |
Gdy tylko ją upilnuje to zrobię jej fotki..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:53, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Wszystko ładnie pięknie, jednak auto Poorwich napisał, że E24 produkowane było do końca lat 90-tych a naprawdę skończyli produkcje chyba w 89 roku.
Co do samego auta. Obecnych BMW nie lubię, przereklamowane plus opinia o dresach wywołuje w mnie ogólną niechęć do BMW. Jednak przedstawiona 6-tka jak następca 8-ka są bardzo ładne budzą we mnie pozytywne emocje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Nie 11:57, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
mr_mar napisał: | Wszystko ładnie pięknie, jednak auto Poorwich napisał, że E24 produkowane było do końca lat 90-tych a naprawdę skończyli produkcje chyba w 89 roku.
(...) |
Ale gafa Już poprawiłem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:30, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
A tam zaraz gafa zwykłe przeoczenie. Ale dobrze, że poprawiłeś. Fajny tekst
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kurczak
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 16:12, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
E24 na swój sposób jest autem kultowym ;]
Piękna linia, mocne silniki, prawdziwe coupe ;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
X2400
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew koło Warszawy Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:37, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Stare Bi Em Dabliu mi się nie podobają. A obecnych też nie lubię . Ale nie rozpisuję się już więcej o tej dresowej marce . A co do samochodu to raczej nie dla mnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sąsiad
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Zielonej Góry
|
Wysłany: Pon 15:39, 11 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Eee tam ;] Audi lepsze Może ijest autem kultowym, może i jest już jakąś legendą, ale nigdy mi się nie podobało i nigdy już mi się podobać nie będzie ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Pon 16:07, 11 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
X2400 napisał: | Ale nie rozpisuję się już więcej o tej dresowej marce |
Wiecie, że tylko w Polsce BMW jest uznawane za markę dla dresów? Może dlatego, iż większości z nas na niego nie stać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapa
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: od bociana.
|
Wysłany: Pon 19:38, 11 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Żeś się chłopie napisał
Stare Betki są najpiękniejsze. Zwłaszcza 6-series i 8-series.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
afryka
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 19:27, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
hmm wozy swietne !! Naprawde stare be-emki są z takim klimatem jak mam wybierać to tą szóstkę od Alpiny poproszę
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motofanka
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Motolandia
|
Wysłany: Pon 14:15, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Ja już to mówie setny raz...że tylko stare samochody mają w sobie nieskazitelne piękno które zawsze będzie żyło..
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|