|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Sob 8:33, 22 Mar 2008 Temat postu: Citroen Traction Avant |
|
|
W tym temacie chciałbym napisać kilka słów na temat Citroena Traction Avant, którego produkcja rozpoczęła się w 1934 roku we Francji.
Nadwozie tego Citroena przypomina karoserie innych samochodów z tamtych lat. Ma między innymi: charakterystyczne wystające przednie błotniki, na których zamontowano reflektory przednie, wielką atrapę chłodnicy ze znakiem firmowym, a z tyłu dodatkowe, zapasowe koło. Samochód występował jako 4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupe a także (ale bardzo rzadko spotyka się tą odmianę) jako kabriolet. Ale ten samochód różnił się od reszty maszyn produkowanych w tamtych czasach tym co kryje się pod karoserią.
Do wnętrza Citroena Traction Avant wchodzi się poprzez otwierane "pod wiatr" drzwi. Wewnątrz auta mogą podróżować cztery osoby. Jednak Ci, którzy mieli przyjemność podróżowania na tylnej kanapie modelu Coupe musieli się nieco nagminastykować zanim zajęli miejsce na tylnej kanapie.
Tego Citroena mógł napędzać jeden z trzech zasilanych benzyną silników:
- 1.3 o mocy około 35 KM, który pozwalał na rozpędzenie tego samochodu do 100 km/h;
- 1.9 o mocy 56 koni mechanicznych, który spalał średnio około 12 litrów benzyny na 100 kilometrów;
- oraz topowy, sześciocylindrowy motor o pojemności 2.9 litra i mocy 78 koni mechanicznych, który rozpędzał Traction Avanta do 140-145 km/h.
Pod maską było dość nietypowo, ponieważ na samym przedzie samochodu znajdowała się 3-stopniowa, manualna skrzynia biegów, a silnik przesunięty został maksymalnie do kabiny. To zupełnie na odwrót niż w dzisiejszych czasach. Dzięki temu samochód świetnie trzymał się drogi. Dodatkowo miał jeszcze jedną zaletę - posiadał napęd na przednie koła, a nie jak w reszcie samochodów z tamtych lat na tylną oś. Dzięki temu samochód miał przewagę w zakrętach z nawet dwa razy mocniejszymi autami (np. amerykańskimi), które miały napęd na tylne koła, które musiały zwolnić przed zakrętem, a po nim na nowo się rozpędzać. Citroen Traction Avant nie miał takiego problemu - wszystkie zakręty przechodził na pełnym gazie. I to jest właśnie ta rzecz, która odróżniała francuza od reszty pojazdów z tamtych lat. Oprócz tego Francuzi wprowadzili wersję Traction Avanta z hydropneumatycznym zawieszeniem oraz wersję przedłużoną (oznaczoną jako L).
Dlatego tym samochodem jeździli m.in.: oficerowie Gestapo, a również i w Polsce można było spotkać Citroena Traction Avant, który zawsze wzbudzał strach.
Produkcja tego samochodu trwała aż do 1957 roku kiedy to został on zastąpiony przez model DS. W ciągu tych 24 lat produkcji z taśm montażowych zeszło 760 000 egzemplarzy Citroena Traction Avant.
Na koniec podam jeszcze taką jedną ciekawostkę. Dziś auta rozbija EuroNCAP oraz inne podobne organizacje. Są one wykonywane w dużych hangarach, w autach siedzą manekiny. A kiedyś? Kiedyś za takie manekiny byli wsadzani do samochodów ludzie. A wracając do tej ciekawostki - crash testy wykonywane były/są zazwyczaj wykonywane na płaskim terenie. Ale Citoren w przypadku modelu Traction Avant zaszalał i zrobił crash test swojego auta... rzucając je z klifu skalnego
FOTO:
- wersja sedan:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- coupe:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- kabriolet:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- wersja z hydropneumatycznym zawieszeniem:
[link widoczny dla zalogowanych]
(C) wikipedia
(C) autowp.ru
(C) cardatabase.net
(C) google.pl
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapa
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: od bociana.
|
Wysłany: Sob 18:12, 22 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Zawsze mi się strasznie podobał Taka gangsterska fura zwłaszcza czarny i 4-drzwiowy. Jak na tamte czasy nowoczesna fura i do tego szybka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżony
VIP
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawichost/Kraków Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:13, 26 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Uwielbiam ten samochód mimo ,że ma napęd na przód reprezentuje sobą wszystkie te cechy dzięki którym Citroen jest tak wyjątkową i zacną marką. No i ten gangsterski image to taka eSka dawnych czasów pod tym względem
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|