|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gucio
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: Wto 23:33, 16 Lut 2010 Temat postu: FSO Polonez "Borewicz" |
|
|
Chyba każdy z nas spotkał się z tym samochodem... Został on zaprezentowany światu w Listopadzie 1977 roku - FSO Polonez został skonstruowany na płycie podłogowej oraz podzespołach Fiata 125P(Głównie ze względów finansowych) Podczas czynności budowy tego samochodu nacisk kładziono głównie na bezpieczeństwo pasażerów - m.in zwiększono sztywność nadwozia,zastosowano kontrolowane strefy zgniotu czy boczne wzmocnienia drzwi.Przewidywano w "Drugim etapie produkcji" montować do Poloneza silniki 1.6 , 1.8 , 2.0 oraz dwulitrową, wysokoprężną jednostkę Diesla - Niestety nigdy nie doszło do takiego rozwoju sytuacji, co zaowocowało tym że Polonez dostępny był w następujących wersjach :
-1.3C
-1.3CE
-1.3LE
-1.5C
-1.5CE
-1.5L
-1.5LS
-1.5LE
-2000
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Od 1979 roku wyprodukowano krótką serię Poloneza z dwulitrowym silnikiem DOHC który osiągał moc 112KM - Dodajmy że silnik ten pochodził z Fiata 132
Ciekawostką była również seria 100 egzemplarzy z silnikiem wysokoprężnym 2.0 Turbo Diesel
W roku 1983 Polonez przeszedł "Face lifting" w skład którego wchodziły :
-Zderzak przedni z plastikowym spojlerem
-Plastikowy wlot powietrza na masce (Dodajmy że dostępny był już wcześniej w bogatszych wersjach wyposażeniowych)
-Plastikowe małe kołpaki zamiast metalowych
-Ektroniczny zapłon silnika (wersje CE i LE)
W roku 85' Zastosowano wersję z przodem od wersji Coupe , nazywaną przez wielu "przejściówką" - Wraz z tym wydarzeniem wprowadzono również nową wersję silnikową - 1.6LE , oraz przemianowano wersje wyposażeniowe , dodając na początek literę "S" czyli np. z LE na SLE
W roku 91' Samochód ten został zastąpiony poczciwym Polonezem Caro
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
(C)Wikipedia
(C)Wiedza własna
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emil90
Administrator
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:36, 17 Lut 2010 Temat postu: Re: FSO Polonez "Borewicz" |
|
|
Nie żebym się czepiał, ale
Gucio napisał: | nazywaną przez wielu "przejściówką" |
Z tego co wiem to przejściówką nazywano Poloneza MR'89 który miał przód jak w coupe, MR'85 i akwarium, a z tyłu światła i klapę bagażnika jak w caro.
Gucio napisał: | Wraz z tym wydarzeniem wprowadzono również nową wersję silnikową - 1.6LE
|
Silnik 1.6 o oznaczeniu CB i mocy 87KM został wprowadzony w Polonezie MR'86 który w słupkach C miał małe okienka, nazywany akwarium podobnie jak MR'87.
Gucio napisał: | oraz przemianowano wersje wyposażeniowe |
To zrobiono w 1987 roku w tym samym czasie w którym wprowadzono Poloneza MR'87 w którym plastikowy spojler na klapie zastąpiono przetłoczeniem.
Ostatnio zmieniony przez Emil90 dnia Śro 16:37, 17 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gucio
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: Śro 18:06, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No to wpadka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Śro 18:36, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mi się Polonez vel Borewicz bardzo podoba. Szczególnie w takiej wersji, jaką jeździł bohater filmu "Miś", czyli w zielonym kolorze
Szkoda, że do produkcji nie weszła gama silników, która miała być w Polonezie (1.6, 1.8, 2.0 i 2.0 Diesel). No, ale w tamtych czasach ważniejsze były pieniądze (oszczędności)...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:14, 20 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Polonez niegdyś marzenie Polaków, potem podobnie jak Maluch wyszydzany a dziś stał się już klasykiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alakam1
Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:49, 06 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Klasyk! Mój tato takim jeździł. Super samochód
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
max74
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Duże miasto Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:54, 02 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Mr_Mar napisał: | Polonez niegdyś marzenie Polaków, potem podobnie jak Maluch wyszydzany a dziś stał się już klasykiem. |
Dokładnie tak, "Borewicz" to dzisiaj klasyk, a co do Malucha to moja szwagierka ma egzemplarz z początku produkcji. Nie pamiętam dokładnie jaki ma przebieg, ale coś około 20000 km.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|