|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:47, 26 Kwi 2007 Temat postu: Historia kołem się toczy od Cougnota po Ferdynada Pliecha |
|
|
Pierwszy samojezdny pojazd powstał w 1764 roku. Jego konstruktorem był francuski oficer Józef Mikołaj Cougnot. Pojazd ten napędzany był silnikiem parowym, a przeznaczony on był to ciągnięcia ciężkich dział. Osiągał on zawrotną jak na dzisiejsze czasy prędkość 4,5 km/h. Jednak podczas oficjalnej prezentacji doszło do pierwszego na świecie wypadku drogowego. Pojazd Cougnota w wyniku niekorzystnego rozkładu mas był trudno kierowalny, co spowodowało, iż wjechał on w betonowy mur. Poziom bezpieczeństwa owego pojazdu był na tyle duże, że mur stojący na przeszkodzie został doszczętnie zniszczony a sam „samochód” wyszedł z kraksy bez szwanku. Wypadek ten spowodował ogólną niechęć władz wojskowych do tego typu konstrukcji.
W 1827 roku pojawił się omnibus parowy zbudowany przez Gurneya.
Dopiero w 1860 roku Etienne Lenior, potem w 1863 roku Mikołaj Otto budują swoje pierwsze w świecie silniki spalinowe, które do dziś służą do napędu aut, co przyczyniło się do bardziej intensywnego rozwoju motoryzacji.
Dopiero w 1884 roku Gottlieb Daimler pokazuje światu pierwszy pojazd napędzany silnikiem spalinowym. Był to pierwszy motocykl, który według legend powstał w wyniku wstawienia w odpowiednio przygotowaną ramę rowerową silnika czterosuwowego własnej konstrukcji. Rok później inny genialny niemiecki konstruktor zbudował pierwszy samochód. Karl Benz zaadaptował bryczkę konną na owy samochód. Oczywiście powóz konny wymagał pewnych modyfikacji takich jak np. wymuszenie zastosowania układu kierowniczego. Benz w swoim „Motorwagen” zastosował silnik własnej konstrukcji o mocy 2,5 KM, który opierał się na zasadzie dwusuwowej. Prawdopodobnie pojazd ten nigdy by nie ujrzał światła dziennego gdyby nie żona Karla, Bertha Benz. To właśnie on w 1888 roku jako pierwsza wybrała się w podróż z Mannheim do Pforzheim. Pani Benz podczas 80-ciokilometrowej podróży musiała auto zatankować, czego dokonała w … aptece w mieście Weisloch. Po powrocie do domu udzieliła mężowi pewnych wskazówek dotyczących konstrukcji pojazdu. Zasugerowała zastosowanie układu hamulcowego czy skrzyni biegów. Następne egzemplarze Karl Benz wyposażył już w trzybiegowe skrzynie przekładniowe i hamulce na wszystkie koła.
W 1899 roku niejaki Jenatzy przekracza prędkośc 100km/h prowadząc pojazd napędzany silnikami elektrycznymi, 7 lat później w 1906 Mariott na pojeździe parowym przekracza prędkośc 200km/h.
Przełom XIX i XX wieku jest etapem powstawania wielu koncernów motoryzacyjnych. Wiele istniejących fabryk rozpoczyna produkcję automobili. Powstająca konkurencja na rynku sprawiała powstawanie licznych udogodnień w pojazdach. W 1908 roku Ford rozpoczyna produkcję taśmową aut, co sprawia, że jego produkty osiągają najniższe ceny. W 1912 roku Cadillac w swych autach zastosował elektryczny rozrusznik.
Największy postęp w technice motoryzacyjnej miał miejsce w dwudziestoleciu między wojennym, wówczas upowszechniały się auta. Przerwała to druga wojna światowa, po której nastąpił już bardzo dynamiczny rozwój motoryzacji. Zaczęły dominować potężne koncerny motoryzacyjne.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Veyron
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:21, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Ostatnio trochę jeździłem tym wozem w GT4 i było to conajmniej nudne - 19km/h to prędkość maksymalna
Jeździłem tą konstrukcją Benza oczywiście a nie tym francuskim czymś
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Czw 18:23, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
veyron napisał: | Ostatnio trochę jeździłem tym wozem w GT4 i było to conajmniej nudne - 19km/h to prędkość maksymalna
Jeździłem tą konstrukcją Benza oczywiście a nie tym francuskim czymś |
No wiesz.. to nie jest cacko do popisow na torze..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sąsiad
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Zielonej Góry
|
Wysłany: Czw 19:57, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
mr_mar spoko tekścik, naprawdę dobry ;] Czytając, śmieszne mogą być te prędkości, jednak spójrzmy na lata ...
Nie wiedziałem, że "żabojad" był pierwszy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motofanka
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Motolandia
|
Wysłany: Czw 20:33, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
nie raz już podkreślałam ze tak naprawde wpatrzeni w dzisiejszy,zmechanizowany świat nie dostrzegamy walorów tego głebnego,starodawnego piękna...Ciekawy pojazd:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kurczak
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 20:52, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Kurcze Toż to bardziej rower ;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motofanka
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Motolandia
|
Wysłany: Czw 21:01, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
niesamowite..jak ciekawie ludzie w przeszłości potrafili ukazać zwykły "rower" jak stwierdził Kurczak..Koła..no wszystko takie oryginalne;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Veyron
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:37, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
A propo roweru to... Zawsze jak gram z kolegami w GranTurismo4 to zawsze jak wybieram Merca (a tam jest ten "rower" ) to słysze od razu śmiech i teksty w stylu "co to za rower ma być )
PS. Oni nie znają się na motoryzacji, nie wiedzą co tracą
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:20, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Ja jestem pełen podziwu dla Berthy Benz. Naprawdę musiała być wspaniała kobietą, że postanowiła się wybrać w pionierksą podróż automobilem meżą. Napewno musiała dokonywać samodzielnie napraw tego pojazdu bieżących regulacji. Zawsze mówiłem, że kobiety w życiu mężczyzn odgrywają kluczową rolę ale ona to już przekracza wszystko...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Veyron
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:57, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Naprawy naprawami, a co musiało byc z kierowaniem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motofanka
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Motolandia
|
Wysłany: Pią 19:01, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Jeśli w pasję w kłada się całe serce to naprawde nie trzeba nic więcej..sama satysfakcja z napraw..tym bardziej jeśli była to kobieta..Panowie niestety często nie wierzą w zdolności kobiety,tymczasem nie żadko to włąśnie one potrafią zmienić koło w samochodzie a płeć przeciwna..zdarza się że nie:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:18, 27 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Najbardziej zdziwiło mnie że prędkość 100km/h osiągnięto już w 1899r. Resztry juz lepiej nie będe komentował bo takie auta mi się nie podobają.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:12, 29 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Tak zdaje się, że w 1899 roku owy pojazd, którym bito rekord prędkości był konstrukcją F.Porsche.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Veyron
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:39, 29 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
mr_mar napisał: | Tak zdaje się, że w 1899 roku owy pojazd, którym bito rekord prędkości był konstrukcją F.Porsche. |
Czy aby na pewno bo z tego co czytałem w katalogu "Samochody stulecia" to samochód ten był konstrukcją balga o nazwisku Jenatzy - i tk tez nazywał się samochód...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|