![Forum AutoPlus Strona Główna](http://i44.tinypic.com/wvai47.jpg) |
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Nie 9:43, 20 Sty 2008 Temat postu: Porsche 912 |
|
|
Pewnie pierwszą rzeczą jaką sobie pomyśleliście było - "Co?? Jakie Porsche 912, chyba 911...". Ale to nie jest pomyłka.
Gdy Porsche wycofało ze sprzedaży model 356 w 1965 roku, jedynym oferowanym przez nią modelem była 911-tka. Jednak model ten był droższy od 356-tki i nie sprzedawał się za dobrze. Dlatego szefowie firmy postanowili wprowadzić bardziej ekonomiczny samochód, by ustrzec firmę przed upadkiem.
W tym samym roku (1965) zadebiutował tańszy model Porsche nazwany 912. Z zewnątrz nie sposób odróżnić go od "dziewięćset jedenastki", ponieważ oba modele miały identyczne nadwozie. Różniły się jedynie emblematami oznaczającymi model na tylnej klapie. Auto dostępne było z dwoma wariantami nadwozia - jako klasyczne coupe bądź targa.
912-tka miała być tania, dlatego zrezygnowano z sześciocylindrowego chłodzonego powietrzem boxera na rzecz jednostki czterocylindrowej. Miała ona pojemność 1.6 litra i legitymowała się mocą 90 koni mechanicznych. Wydaje się niewiele, prawda? Jednak samochód ważył tylko 970 kg, czyli mniej niż niż obecnie produkowana Toyota Yaris. A ma więcej mocy od tego japońskiego malucha. Prędkość maksymalna Porsche 912 wynosiła 185 km/h.
Po 5 latach produkcji, w 1969 roku zarząd firmy Porsche uznał, że produkcja "dziewięćset dwunastki" jest już nieopłacalna, ponieważ do oferty 911-tki dołączyła ekonomiczniejsza wersja oznaczona jako 911T. Rok później model został zastąpiony przez Porsche 914, które było tańsze od poprzednika. Przez te 5 lat wyprodukowano 30 000 egzemplarzy Porsche 912.
Jednak w 1976 roku, po 6 latach nieobecności model 912 powrócił, jednak tylko na rynek północnoamerykański. Został on oznaczony jako 912E i miał wypełnić lukę w ofercie tańszych pojazdów Porsche. Luka ta powstała po zakończeniu produkcji modelu 914, podczas gdy model 924 był jeszcze w fazie wykończeniowej. 912E napędzał czterocylindrowy motor chłodzony powietrzem z gamy Volkswagena, który był używany w ostatnich latach produkcji modelu 914/4. Miał on pojemność dwóch litrów. Osiągał moc 90 koni mechanicznych. Sprint do setki ważącemu 1050 kg autu zajmował 13,5 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 177 km/h. Wyprodukowano 2 099 sztuk Porsche 912E, które sprzedano tylko w USA.
FOTO:
- 912 Coupe:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- 912 Targa:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- 912E:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
(C) wikipedia
(C) cardatabase.net
(C) autowp.ru
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:09, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
poorwich napisał: | Pewnie pierwszą rzeczą jaką sobie pomyśleliście było - "Co?? Jakie Porsche 912, chyba 911...". |
Ja tak sobie nie pomyślałem. Wiedziałem o istnieniu takiego modelu. Nie wiedziałem natomiast jakie były jego założenia i rozwiązania w napędzie. A projekt nadwozie jak to w 911-tce poprostu genialny, piękny
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:01, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ja tam nigdy nie lubiłem starych Porsche, z tym jest tak samo. Jest troche za okrągły, ale pewnie w tamtych czasach był autem marzeń.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sąsiad
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Zielonej Góry
|
Wysłany: Nie 22:25, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
To ma duszę!
Ostatnio coraz więcej czytam o takich właśnie klasykach i coraz bardziej mnie interesują. Polubiłem te autka, bo to one mają duszę. Tak patrze na te fotki na i sądzę, że za wysoko stoi te Porsche. Nawet coś mnie kusi w stronę jakiegoś kompedium...
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|