Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Porsche 912

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Nie 9:43, 20 Sty 2008    Temat postu: Porsche 912

Pewnie pierwszą rzeczą jaką sobie pomyśleliście było - "Co?? Jakie Porsche 912, chyba 911...". Ale to nie jest pomyłka.
Gdy Porsche wycofało ze sprzedaży model 356 w 1965 roku, jedynym oferowanym przez nią modelem była 911-tka. Jednak model ten był droższy od 356-tki i nie sprzedawał się za dobrze. Dlatego szefowie firmy postanowili wprowadzić bardziej ekonomiczny samochód, by ustrzec firmę przed upadkiem.
W tym samym roku (1965) zadebiutował tańszy model Porsche nazwany 912. Z zewnątrz nie sposób odróżnić go od "dziewięćset jedenastki", ponieważ oba modele miały identyczne nadwozie. Różniły się jedynie emblematami oznaczającymi model na tylnej klapie. Auto dostępne było z dwoma wariantami nadwozia - jako klasyczne coupe bądź targa.
912-tka miała być tania, dlatego zrezygnowano z sześciocylindrowego chłodzonego powietrzem boxera na rzecz jednostki czterocylindrowej. Miała ona pojemność 1.6 litra i legitymowała się mocą 90 koni mechanicznych. Wydaje się niewiele, prawda? Jednak samochód ważył tylko 970 kg, czyli mniej niż niż obecnie produkowana Toyota Yaris. A ma więcej mocy od tego japońskiego malucha. Prędkość maksymalna Porsche 912 wynosiła 185 km/h.
Po 5 latach produkcji, w 1969 roku zarząd firmy Porsche uznał, że produkcja "dziewięćset dwunastki" jest już nieopłacalna, ponieważ do oferty 911-tki dołączyła ekonomiczniejsza wersja oznaczona jako 911T. Rok później model został zastąpiony przez Porsche 914, które było tańsze od poprzednika. Przez te 5 lat wyprodukowano 30 000 egzemplarzy Porsche 912.
Jednak w 1976 roku, po 6 latach nieobecności model 912 powrócił, jednak tylko na rynek północnoamerykański. Został on oznaczony jako 912E i miał wypełnić lukę w ofercie tańszych pojazdów Porsche. Luka ta powstała po zakończeniu produkcji modelu 914, podczas gdy model 924 był jeszcze w fazie wykończeniowej. 912E napędzał czterocylindrowy motor chłodzony powietrzem z gamy Volkswagena, który był używany w ostatnich latach produkcji modelu 914/4. Miał on pojemność dwóch litrów. Osiągał moc 90 koni mechanicznych. Sprint do setki ważącemu 1050 kg autu zajmował 13,5 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 177 km/h. Wyprodukowano 2 099 sztuk Porsche 912E, które sprzedano tylko w USA.

FOTO:
- 912 Coupe:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- 912 Targa:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- 912E:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


(C) wikipedia
(C) cardatabase.net
(C) autowp.ru
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:09, 20 Sty 2008    Temat postu:

poorwich napisał:
Pewnie pierwszą rzeczą jaką sobie pomyśleliście było - "Co?? Jakie Porsche 912, chyba 911...".


Ja tak sobie nie pomyślałem. Wiedziałem o istnieniu takiego modelu. Nie wiedziałem natomiast jakie były jego założenia i rozwiązania w napędzie. A projekt nadwozie jak to w 911-tce poprostu genialny, piękny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:01, 20 Sty 2008    Temat postu:

Ja tam nigdy nie lubiłem starych Porsche, z tym jest tak samo. Jest troche za okrągły, ale pewnie w tamtych czasach był autem marzeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Nie 22:25, 20 Sty 2008    Temat postu:

To ma duszę!
Ostatnio coraz więcej czytam o takich właśnie klasykach i coraz bardziej mnie interesują. Polubiłem te autka, bo to one mają duszę. Tak patrze na te fotki na i sądzę, że za wysoko stoi te Porsche. Nawet coś mnie kusi w stronę jakiegoś kompedium...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 23:54, 20 Sty 2008    Temat postu:

Sąsiad, a pamiętasz jak w poznaniu takie pięknie smigało ?;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin