 |
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Sob 7:29, 19 Lip 2008 Temat postu: Volkswagen Scirocco I |
|
|
W tym temacie chciałbym Wam przedstawić Volkswagena Scirocco pierwszej generacji, który produkowany był w latach 1974-1981.
Samochód został zaprezentowany w 1974 roku na salonie samochodowym w Genewie. W tym samym roku rozpoczęto produkcję, a eksport nowego coupe rozpoczęto rok później.
Do projektowania karoserii tego Volkswagena zatrudniono niebyle kogo - Giorgetta Giugiaro. Auto jest dość szerokie, niskie i niezbyt długie. To dodatkowo wpływa na jego wygląd. Z przodu mamy charakterystyczną dla VW z tamtego okresu atrapę chłodnicy. Drogę oświecają duże prostokątne, lub podwójne okrągłe reflektory. Z boku dynamiki nadwoziu dodaje tylna szyba, której dolna krawędź wznosi się ku górze. Z tyłu mamy dużą szybę, niewielki spojlerek na klapie bagażnika oraz pas tylny podobny nieco do tego z Golfa Mk I. W 1978 roku nieco odświeżono wygląd karoserii.
Wnętrze VW Scirocco pierwszej generacji jest typowe dla innych modeli tej marki z tamtego okresu – wszędzie kanty. Ale deska rozdzielcza jest przejrzysta i (jak dla kogo) ładna. Wewnątrz znajdziemy kilka wskaźników (m.in. prędkościomierz, obrotomierz, zegarek analogowy czy wskaźnik temperatury silnika). Oprócz tego parę kontrolek, przełączników i suwaków. I to wszystko. Do tego na pokład Volkswagena Scirocco I można zabrać czterech pasażerów.
Pod maską Volkswagena Scirocco Mk I pracowały różne silniki. Na początku były to jednostki 1.1/50 KM, 1.5/ 70 oraz 85 KM. W sierpniu 1975 roku zastąpiono motory 1.5 silnikiem 1.6 o mocy 75 i 85 koni mechanicznych. Jedenaście miesięcy później (tj. w lipcu 1976 roku) na rynek weszła odmiana GTI z silnikiem 1.6 o mocy 110 KM. Ostatnie modyfikacje w palecie silnikowej tego Volkswagena zrobiono w 1979 roku, kiedy to pod maskę Scirocco I trafił silnik 1.3/60 KM i wszystkie wersje silnikowe współpracowały z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów. Podstawowe silniki nie zapewniały dobrych osiągów (1.1: 0-100 km/h w 16 sekund, V-max: 144 km/h; 1.5/70 KM: 0-100 km/h w 12,5 sekundy, V-max: 164 km/h; 1.5/85 KM : 0-100 km/h w 11 sekund, V-max: 175 km/h). Wprowadzone później jednostki 1.6 miały podobne osiągi jak 1.5 (1.6/75 KM: 0-100 km/h w 11,6 sekundy, V-max: 165 km/h; 1.6/85 KM: 0-100 km/h w 11,3 sekundy, V-max: 170 km/h) a przy okazji spalały nieco mniej benzyny. Prawdziwie sportowe osiągi gwarantowała odmiana GTI – sprint do 100 km/h w 8,8 km/h i prędkość maksymalna wynosząca 185 km/h. Wprowadzona w 1979 roku jednostka 1.3/60 KM była dość powolna – 0-100 km/h w 14,8 sekundy, prędkość maksymalna: 156 km/h.
Na koniec warto wspomnieć, iż na bazie Volkswagena Scirocco wyprodukowano także 52 sztuki kombi, które zostało nazwane Sciwago.
Podczas siedmiu lat produkcji VW Scirocco Mk I z fabryki wyjechały 504 153 egzemplarze tego modelu, z czego: 338 652 sztuki były przeznaczone na rynek europejski, 159 751 egzemplarzy zostało wysłanych na eksport (do USA i Kanady), a reszta (tj. 5750 sztuk) jeździła/jeździ po drogach świata w innych krajach/kontynentach.
A jako ciekawostkę dam jeszcze informacje ile zostało zarejestrowanych VW Scirocco I w Niemczech (dane z marca 2008 roku): 1.1/60 KM – 40 sztuk, 1.3/60 KM – 15 sztuk, 1.5/70 KM – 559 sztuk, 1.5/85 KM – 48 sztuk, 1.6/75 KM – 249 sztuk, 1.6/85 KM - 303 sztuki, 1.6/110 KM (GTI) – 396 sztuk.
FOTO:
- Scirocco do ’78:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- Scirocco do '78 wersja na rynek USA:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- Scirocco od 1978:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- Scirocco od 1978 r. w USA:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- Sciwago:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
(C) wikipedia
(C) autowp.ru
(C) google
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:09, 19 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Pierwsza generacja mi się nie podobała, druga o wiele ładniejsza była. Kiedyś widziałem jak gość wstawił do Scirroco MKI silnik wysokoprężny z Golfa II.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michaelw
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 0:27, 24 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Pierwsza generacja nie prezentuje się zbyt ładnie, w porównaniu do Mk 2 ma zbyt łagodne linie. Wygląda nie jest jednak najgorszym minusem tego auta, może w swoich czasach takie silniki robiły furorę, ale auto sportowe które ma tak złe osiągi, chociaż te w Mk 2 też nie są za dobre. Szkoda, że nie wsadzili do niego większego silnika bo wtedy mogłoby być z niego fajne małe coupe, ale pewnie już ktoś wsadził do niego większy silnik, bo jest dobrą bazą do tuningu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapa
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: od bociana.
|
Wysłany: Wto 18:54, 24 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Rzadka fura, nawet na zlotach Vw. Scirro było i jest bardzo fajne ale ja tam pozostanę fanem Golfa mk1
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jackin
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:49, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Wygląda dobrze
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarząbek
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:20, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
To ten co w filmie kogiel mogiel był?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loguite3
Dołączył: 03 Paź 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:38, 03 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Pierwsza seria wymiata, jak dla mnie najlepiej wyglądają.
Może kiedyś sobie taki sprawię, żeby od czasu do czasu gdzies nim wyjechać w dalszaą trasę
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiksa_96
Dołączył: 26 Lis 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:04, 26 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to kultowy model - pamietam jak moi rodzice go mieli jak byłam jeszcze dzieciakiem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|