|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Śro 17:11, 14 Mar 2007 Temat postu: Wartburg 1000 |
|
|
W 1955 r. zaprezentowano nowy, napędzany dwusuwowym silnikiem pojazd. Prezentujący się bardzo nowocześnie jak na tamte czasy samochód nazwano Wartburg 311. Jego nazwa pochodzi od zamku Wartburg znajdującego się na wzgórzach w okolicy miejsca produkcji. Auto było daleko idącym rozwinięciem opartego na przedwojennej konstrukcji wozu IFA F9. Występowało jako 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowe kombi, 5-drzwiowe kombi - Camping, Pickup, Cabriolet, Coupé oraz w wersji Sport (zwanej 313) - dziś bardzo poszukiwanej przez kolekcjonerów.
Modelem 311 zapewne nie tylko ze względów marketingowych, ale i ambicjonalnych Niemcy startowali również w wielu europejskich i krajowych rajdach - np. Internationale Rallye Wartburg.
W 1962 roku, AWE (Automobilwerke Eisenach) modernizuje Wartburga 311, montując w nim silnik o zwiększonej pojemności do 992 ccm. Dla odróżnienia nazywa się go 1000 zamiennie z 312. Po trzech latach do produkcji wprowadzony zostaje model przejściowy. Pozostaje znana z 311/312 karoseria, ale pojawia się zupełnie nowe podwozie. Nadal jest to konstrukcja ramowa, jednak już z niezależnym zawieszeniem na sprężynach oraz stabilizatorem tylnej osi. Gruntownie modernizację przechodzi silnik, skrzynia biegów, miejsce 15 calowych kół zajmują mniejsze 13 calowe z rzadko spotykanym rozstawem śrub 4x160. Archaiczne półosie z homokinetycznymi przegubami zastępują nowe, z podwójnym przegubem przegubem Cardana. W oficjalnej nomenklaturze model ten nazywany jest nadal 1000, jednak dla odróżnienia poprzedniej wersji, oznaczano go często kodem fabrycznym: 312/1. Przejściówka była produkowana do 1967 roku (równolegle z nowym modelem), a w ofercie pozostawała do 1968 roku. Wartburgi poza krajami znajdującymi się za żelazną kurtyną eksportowano także do Europy Zachodniej a nawet do obydwu Ameryk.
Podstawowe dane techniczne modelu 311 (312): Pojemność skokowa: 900 ccm (1000 ccm); Moc: 37 KM (45 KM); V max: 115 km/h (125 km/h); Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 42,3 s (0 - 80 kmh - 15 s); Długość/szerokość/wysokość: 430/157/145 cm
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
(C) wikipedia.pl
(C) google.pl
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FinFan
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 17:19, 14 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Jako ciekawostke można dodać, że panoramiczne szyby tylno-boczne kombi Campinga padly ofiarą polityki - poczatkowo montowano jednoczesciowe gięte szyby, włażące na dach, dostarczane przez jakąś zachodnioniemiecka firmę. Nie wiem dokladnie w ktorym roku, ale w kazdym razie później zdecydowano sie na rezygnację z kapitalistycznego kooperanta i odtąc Campingi mialy szyby tylno-boczne 2-czesciowe - u góry gięty, żółty plastik, na dole płaska szyba zwyczajna dla dopełnienia, wszystko oczywiscie niestety musialo byc polaczone słupkiem
Wydaje mi się , że tak samo sprawa miala sie z panoramiczną tylna szybą wersji coupe, która pojawia sie w broszurach raz jako 1-czesciowa, a raz nadal jako calkowicie szklana, ale juz 3 czesciowa.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez FinFan dnia Śro 17:27, 14 Mar 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapa
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: od bociana.
|
Wysłany: Śro 17:21, 14 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Świetny samochód... mój dziadek miał takiego, granatowo-beżowego w wersji cztero-drzwiowej. Bardzo rzadki samochód na naszych drogach... prędzej spotkamy tego nowszego... niestety nie pamiętam oznaczeń
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:21, 14 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Ciekawy klasyk. Wiecie, że jego następca chyba 353 miał nadwozie, które powstało w FSO na żeraniu i miało nazywać się Warszawa 210?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FinFan
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 17:29, 14 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Dziwna teoria mr_mar, mówi sie owszem , że Warszawa 210 byla w 2 prototypach wykonana, nie w jednym, i ten drugi pojechal, ale do Moskwy do modernizacji Wołgi z modeli M-21 na M-24.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:57, 14 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wnioski wyciągnij sam. Mi to jednak bardziej przypomina Wartburga 353.
I proszę na przyszłość jeśli ktoś się myli nie rzucaj stwierdzeń, że ma dziwne teorię. Osobiście nie lubię takich tekstów! A co do Gaza 24, którego raczyłeś nazwać Wołgą to owszem wykazuje pewne podobieństwo. A ja natomiast powiedziałem, że Wartburg kupił tylko projekt karoserii a nie prototyp. Bo faktycznie Wołga/Gaz 24 była praktycznie identyczna z Warszawą, a Wartburg natomiast tylko z zewnątrz był warszawą!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sąsiad
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Zielonej Góry
|
Wysłany: Śro 20:05, 14 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Nie ukrywam, że ciekawy "staruszek"
Wersja pseudo kombi wygląda paskudnie, w tej wersji nadwoziowej auto było robione pod jednym kątem: karetka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FinFan
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 20:37, 14 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Mnie sie Camping bardzo podoba, właśnie dlatego ze ma jakieś aspiracje stylistyczne, a nie tylko jest kombi do wożenia ziemniaków. Na tych zdjeciach które tu są tego nie widać, ale Campingi miały szyberdachy
[link widoczny dla zalogowanych]
Poza tym w porownaniu z kombi zwyklym, "turystyczny" Camping wypada duzo lepiej, (nie wspominając, że ma 1 parę drzwi wiecej) :
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
mr_mar napisał: | [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wnioski wyciągnij sam. Mi to jednak bardziej przypomina Wartburga 353.
I proszę na przyszłość jeśli ktoś się myli nie rzucaj stwierdzeń, że ma dziwne teorię. Osobiście nie lubię takich tekstów! A co do Gaza 24, którego raczyłeś nazwać Wołgą to owszem wykazuje pewne podobieństwo. A ja natomiast powiedziałem, że Wartburg kupił tylko projekt karoserii a nie prototyp. Bo faktycznie Wołga/Gaz 24 była praktycznie identyczna z Warszawą, a Wartburg natomiast tylko z zewnątrz był warszawą! |
Widać wyraźnie że Warszawa 210 była większa , miala zupelnie inny ksztalt szyb, że o kierunkowskazach na czubkach blotnikow nie wspomne.
W stwierdzeniu dziwna teoria nie widzę niczego co mozna nielubić.
Jeżeli chodzi o to iż "raczę" nazywać Gaza 24 Wołgą, pierwszy z brzegu artykuł (np [link widoczny dla zalogowanych]) również raczy tak robić, więc uważam iż mam rację stwierdzając iz Wołga jest Wołgą, skoro została nią do dzisiaj.
Identyczność M-24 i 210-tki też nie jest taka 100%-wa, bo tylko nadwoziowa, naszprototypowy silnik 6-cylindrowy pozostal prototypem a nie skończył w Wołdze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:58, 14 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
To może inaczej to określę, Wartburg 353 może nie tyle powstał na bazie naszej 210-tki lecz kształt nadwozia był wzorowany na polskim prototypie. Firma z Eisenach, zakupiła projekt nadwozia. To wyczytałem gdzieś w Motomagazynie dokładnie nie pamiętam którym, niestety zlikwidowałem swoją bibliotekę. Faktycznie zgadzam się z Tobą co do Gaza, jak pisałem wyżej był on faktycznie zaprojektwany na bazie Warszawy, też gdzieś o tym czytałem kiedyś też chyba Motomagazyn, wymiarami był też bliżony. Ale dam sobie również obciąć rękę, że projekt Wartburga 353 pochodził z Żerania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FinFan
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 21:28, 14 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Wartburg 353 na tym by źle nie wyszedł jakby kopiowal Warszawe 210, bo ona z kolei nadążała za trendami stylistycznymi zachodu. Chociaz moglaby miec skrzydla....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar
VIP
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:32, 14 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
No co do tego to się z Tobą zgodzę bezapelacyjnie. Nie na darmo ruscy jak słusznie zauważyłeś kupili prototyp i zabronili produkcji tego modelu. Było to bardzo nowoczesne jak na tamte lata auto. Miało zawieszenie typ McPherson (nigdy nie pamiętam jak to się pisze), sześciocylindrowe silniki i wiele innych ciekawostek konstrukcyjnych, które nawet auta z zachodu niekoniecznie posiadały.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kavior
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Centrum Dowodzenia Światem
|
Wysłany: Czw 0:41, 15 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Wow Jaka dyskusja Sami znawcy Ale Wartburg mi się nie podoba... Jakoś tak...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|